HJÆLP! - rust/vand i indsugnings-kanal {{forumTopicSubject}}
Hej MC galleri,
jeg er i gang med at bobber-projekt på en suzuki gn250, og opdager så lige her i aften at indsugningskanalen har været under vand, grundet den har stået i en utæt garage hvor vandet mildest talt har pisset ind.
selvom indsugningen har været stoppet til med indpakningsplastik, har det alligevel ikke været nok til at stoppe vandet. - motoren har så været til glasblæsning hvor det samme stykke plastik har siddet i, og derefter blevet malet.
nu hvor den sådan set er færdig havde jeg ikke lige set det her komme..
jeg håber jeg heldig at ventilerne er lukket så der ikke er kommet vand ned i cyl.
- Men er der nogen som har en idé til at rense det uden at sku have hele cylinderen af - for det kan sagtens renses, det er bare ikke nemt at komme helt ned til kanten af hvor ventilsædet begynder.
som man kan se på billedet er der også glasstøv fra da den blev glasblæst - vil der udmiddelbart ske noget ved at starte den hvis der sidder nogle få glaskorn tilbage efter den er blevet renset?
Vh. Daniel Haugum
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 10
aug 2012
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
aug 2012
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Jeg forstår ikke, at du har gidet gøre alt dette ved motoren, når du ikke engang har haft den startet op før.
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 97
Prøv lige at hør her. =) Hvis du er heldig står ventilerne lukket. Ellers piller du ventildæksel af løsner kædestrammer og knastlejefald. så knasten kan tages ud så lukker ventilerne helt.. =)
Så fylder du kammerne med rustløsner wd40/caramba eller andet. Lader det trække nogle timer evt en dag. Så tager du en bremsevæskesuger og suger kanalerne tomme igen. Nogle siger man kan bruge cocacola ikke billigcola men rigtigt cola.
Dernæst samler du motoren igen når du har fået alt op og tøret det hele op men en klud og evt skruetrækker på kluden for at nå. Samme gør du så når ventilerne står åben. også lige en rigtigt god ting at gøre du kan købe på de fleste værksteder belladd drosselklappe rengørings middel det sprøjter du på ventiler og sæder. så skal det hele nok blive rent. og du trygt samle maskinen igen og starte med belladd fuel cleaner i systemet. Jeg har gjort dette tusinde gange på gamle motore fra huggere osv. og det virker hvergang.=)
aug 2012
men det ser ud som om at der har stået vand nede omkring ventilerne, så vil du ik mene at de er lukket for vandet er ikke rendt ned i cylinderen.
det er ikke grov rust jo, det har ikke ædt ventilerne, og de bliver helt blanke når jeg tørre rusten af på den side jeg kan nå med fingrene.
maj 2013
tror helt bestemt de har været lukket så det kan du tjekke ved at fylde kanalerne med rustløstner. =) eller benzin. det må bare ikke løbe ud altså ind i cyllinderen. =) hvis det ikke gør det så er du godt igang. =)
aug 2012
jul 2008
Men self hvis det skal være billigt, så tager du tændrøret ud og hælder 1-2 sker olie ned i cylinderen, også drejer du motoren rundt med hånden, så mindsker du risikoen for at rusten hiver noget i stykker.
aug 2012
ricki; det har forresten hjulpeh helt vildt - jeg skal bare have fat i en kompresser til at få det sidste ud nu
maj 2013
aug 2012
jul 2008
aug 2012
aug 2012
har endda været ude og tuller en lille tur på den.
ingen mislyde eller andet som siger grim
jeg takker endnu engang ricki, fedt der nogle som dig der ved hvad der skal til
maj 2013
aug 2012
HJÆLP! - rust/vand i indsugnings-kanal