{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.213 visninger | Oprettet:

HJÆLP! - rust/vand i indsugnings-kanal {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri,

jeg er i gang med at bobber-projekt på en suzuki gn250, og opdager så lige her i aften at indsugningskanalen har været under vand, grundet den har stået i en utæt garage hvor vandet mildest talt har pisset ind.

selvom indsugningen har været stoppet til med indpakningsplastik, har det alligevel ikke været nok til at stoppe vandet. - motoren har så været til glasblæsning hvor det samme stykke plastik har siddet i, og derefter blevet malet.

nu hvor den sådan set er færdig havde jeg ikke lige set det her komme..

jeg håber jeg heldig at ventilerne er lukket så der ikke er kommet vand ned i cyl.

- Men er der nogen som har en idé til at rense det uden at sku have hele cylinderen af - for det kan sagtens renses, det er bare ikke nemt at komme helt ned til kanten af hvor ventilsædet begynder.

som man kan se på billedet er der også glasstøv fra da den blev glasblæst - vil der udmiddelbart ske noget ved at starte den hvis der sidder nogle få glaskorn tilbage efter den er blevet renset?

Vh. Daniel Haugum


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! - rust/vand i indsugnings-kanal
  • #1   13. feb 2014 .


    profilbillede
  • #3   13. feb 2014 ,

    profilbillede
  • #4   13. feb 2014 afmonter toppen og pil ventilerne ud, du kan ikke gøre det ordentligt rent, mens det er i motoren

  • #5   13. feb 2014 satans os, det var det jeg frygtede smiley

  • #6   13. feb 2014 Det eneste rigtige er at afmontere topstykket og ventiler og få det renset ordenligt.. Hvis motoren får suger de glas stykker der.. Det ligner noget der er parat til at tage siden af cylinderen.. smiley

  • #7   14. feb 2014 Du skal ikke prøve på at starte den med alt det rust og møj, du får det ind i cylinderen og så bliver dit problem meget værrer, du må desværre have de ventiler ud og rense det hele af, evt slibe ventilerne og sæderne op, der findes noget special ventil slibe pasta, hvor du drejer ventilerne rundt i sæderne med pasta på indtil de passer 100 % perfekt til hinanden. Indsugnings gangen kan du polerer op, det skader bestemt ikke smiley

  • #8   14. feb 2014 Men det virker til at du i det hele taget ikke kender motorens stand, så det er da godt givet ud, og ej heller særligt kompliceret at begive sig ud i.
    Jeg forstår ikke, at du har gidet gøre alt dette ved motoren, når du ikke engang har haft den startet op før.


  • #9   14. feb 2014 Hej...

    Prøv lige at hør her. =) Hvis du er heldig står ventilerne lukket. Ellers piller du ventildæksel af løsner kædestrammer og knastlejefald. så knasten kan tages ud så lukker ventilerne helt.. =)

    Så fylder du kammerne med rustløsner wd40/caramba eller andet. Lader det trække nogle timer evt en dag. Så tager du en bremsevæskesuger og suger kanalerne tomme igen. Nogle siger man kan bruge cocacola ikke billigcola men rigtigt cola.

    Dernæst samler du motoren igen når du har fået alt op og tøret det hele op men en klud og evt skruetrækker på kluden for at nå. Samme gør du så når ventilerne står åben. også lige en rigtigt god ting at gøre du kan købe på de fleste værksteder belladd drosselklappe rengørings middel det sprøjter du på ventiler og sæder. så skal det hele nok blive rent. og du trygt samle maskinen igen og starte med belladd fuel cleaner i systemet. Jeg har gjort dette tusinde gange på gamle motore fra huggere osv. og det virker hvergang.=)


  • #10   14. feb 2014 okay ricki, jeg takker mange gange! - du har lige reddet min dag smiley
    men det ser ud som om at der har stået vand nede omkring ventilerne, så vil du ik mene at de er lukket for vandet er ikke rendt ned i cylinderen.
    det er ikke grov rust jo, det har ikke ædt ventilerne, og de bliver helt blanke når jeg tørre rusten af på den side jeg kan nå med fingrene.


  • #11   14. feb 2014 Daniel det skal du ikke være bange for. =)

    tror helt bestemt de har været lukket så det kan du tjekke ved at fylde kanalerne med rustløstner. =) eller benzin. det må bare ikke løbe ud altså ind i cyllinderen. =) hvis det ikke gør det så er du godt igang. =)


  • #12   14. feb 2014 okay, det lyder godt - jeg vil prøve dit forslag her idag, så må jeg seom dey giver pote smiley

  • #13   15. feb 2014 Det er ikke en ny motor, så ventilerne er garanteret ikke 100% tætte, så der er stor chance for at der også er rust i cylinderen.

    Men self hvis det skal være billigt, så tager du tændrøret ud og hælder 1-2 sker olie ned i cylinderen, også drejer du motoren rundt med hånden, så mindsker du risikoen for at rusten hiver noget i stykker.


  • #14   15. feb 2014 ventilerne er helt tætte, indsugningskanalen har stået under wd40 hele natten uden det er sunket, så jeg vil skyde på at den er helt tæt.

    ricki; det har forresten hjulpeh helt vildt - jeg skal bare have fat i en kompresser til at få det sidste ud nu smiley


  • #15   15. feb 2014 Told You. Daniel. smiley jamen pisse fedt så det bare videre

  • #16   16. feb 2014 yes, har fået monteret motor og ledningsnet på stellet - så nu skal jeg bare have fat nogle aftivere i stedet for støddæmpere og et andet styr. Den anden tank og sidedækslerne er til lakering, bliver sårn en cream hvid farve.

    profilbillede
  • #17   16. feb 2014 fin bette garage du har dig smiley

  • #18   16. feb 2014 jajaah smiley

  • #19   18. feb 2014 den har nu været startet, UDEN AT TOPPEN OG VENTILER HAR VÆRET AFMONT. OG UDE.
    har endda været ude og tuller en lille tur på den.
    ingen mislyde eller andet som siger grim smiley
    jeg takker endnu engang ricki, fedt der nogle som dig der ved hvad der skal til smiley


  • #20   18. feb 2014 Så lidt Daniel. smiley kun rart vi kan hjælpe hinanden. smiley

  • #21   18. feb 2014 det er jo det smiley

Kommentér på:
HJÆLP! - rust/vand i indsugnings-kanal

Annonce