4.112 visninger
|
Oprettet:
Cbr 600 f1 benzinpumpe volt? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Der kommer ikke benzin ud af pumpen på min CBR 600 f
og jeg har prøvet at skifte pumpe-relæ uden held. Når jeg sætter 12 volt direkte til pumpen fra et batteri synes jeg den kører fint. Men når jeg måler på strømledningerne på cyklen får pumpen kun 3 volt.
Mit spørgsmål er så, erer det meningen pumpen kun skal have 3 volt for at fungere (så er min pumpe defekt)
Eller skal den have 12 volt for at fungere (fejl et sted i el systemet på min cykel)
På forhånd tak!
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Det tyder på et problem i ledningsnettet. Sæt ledningerne på pumpen og mål spændingen i det øjeblik du sætter tænding på?? og vend tilbage.......
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Når jeg måler på pumpen med relæet i viser den kun 2-3 volt.
Det skal siges at relæet er et jeg har købt brugt for 400 ude i Kølkær idag.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Du har et spændingsfald på enten plus eller minus siden til din pumpe. Prøv evt at lave en minus (stel) til den med en ledning direkte fra bat, minus og til pumpens minus. Prøv derefter det samme på plussen.
Vil gerne hjælpe senere
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Er det så min pumpe der er defekt (for svag til at køre når der kommer benzin i den??
Kan det lade sig gøre helt at droppe pumpen og køre benzinen direkte fra tanken og til karburator, eller kan den ikke få nok benzin så?
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Bo: Du kan godt køre benzinen uden om pumpen, men problemet ved det er at al benzinen løber af i tilfælde af at en af dine svømmernåle ikke holder tæt. Jeg synes du skal finde fejlen så det virker ordenligt.
Jeg synes dog det lyder lidt underligt at pumpen stopper samtidig med at når du aktiverer starteren. På et utydeligt ledningsdiagram som jeg har googlet mig frem til kan jeg se at starterrelæ og benzinpumpe kører over samme sikring. Prøv lige at tjekke forbindelser /ir ved den sikring.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Jeg forstår bare ikke at pumpen kører uden benzin tilsluttet, men stopper ligeså snart jeg slutter slangerne til den??
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Prøv lige engang til med tilsluttet relæ og slanger på pumpen om du har 12V på pumpens to ben. Hvis nej, tyder det på et defekt relæ.
Hvis ja, tyder det på defekt pumpe.
I diagrammet kaldes relæet "Fuel cut off relay" Jeg ved det ikke helt, men jeg forstiller mig at det skal slå fra hvis man vælter. Af sikkerhedsmæssige årsager. Det er meget almindeligt at have en sådan anordning (kollisions kontakt) på en bil. Der er vel ikke noget på relæet der skal aktiveres hvis det har slået fra på et eller andet tidspunkt
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
den fylder 54mb, men kan vel nøjes med den side der har lednings diagram??
prøver lige at lave et billede af den side, og smide i min profil, eller noget!!
BRB
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
jeg kom i tanke om et sted hvor man downloade MANGE manualer, det drillede bare lidt - men jeg har før hentet noget der....
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
Jeg går også i seng.....
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Som sagt er jeg ikke en ørn til diagrammer
Jeg må efterhånden udelukke at det er relæet, da jeg nu har 4 relæer at vælge mimellem, og der er 12-14 volt på de 2 af ledningerne på stikket til relæet.
Men tilbage til benzin-pumpen, den starter når motoren kører (når benzin slangen fra tanken går direkte til karburator) men sætter jeg så benzin-slangerne på pumpen igen så stopper den med at køre. Jeg synes iøvrigt at pumpen bliver ret varm(?)
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Jeg måler lidt mere imorgen...
Godnat!
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
PC31 (F3) derimod har benzinpumpe og anvender samme fuel cut-off relæ som PC23, jeg har lagt diagrammet for PC31'eren her -
(link fjernet)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Der kan man bare se hvor lidt styr man har på det!!
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Regner med at finde mig en anden pumpe til den senere og håbe på det bedste. For jeg har alligevel ikke forstand på at rode med ledningsnettet, hvis det skulle være der fejlen er.
feb 2016
Følger: 1 Svar: 1
jun 2020
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
Kunne godt køre midlertidigt uden pumpe men ved længere tids fuldgas går den død så en ny pumpe blev bestilt i Kina-land, den holdte kun en uge så køb en original selvom den er dyr
Cbr 600 f1 benzinpumpe volt?