669 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Honda 400 Four Honda 400 Four
Kigger på en gammel Honda 400 Four som gave til min far. Er der nogle som kan give lidt erfaringer med sådanne ældre MCer? Hvordan er de at holde kørende, og er der noget man bør kigge specielt på på sådan en gammel svend, udover det sædvanlige?
Hvis motoren kører uden mislyde, er det vel det. Men hvad kan man forvente er slidt på sådan en gammel svend, og vil evt. forventede slidte dele i motor være dyre at lave?
0 synes godt om
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Kanster knastkæde og knastkædestramer er de dele der slides på en 400. Blev jo ikke uden grund kaldt en symaskine.
Hvis den ryger lidt kan det være paraplyerne. (gummihætter i ventiler)
der er belevet hårde.
Ujævn tongang kan være stive insugningsgunni.
Held og lykke med fouren.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
Problemet er at knastkædestrammeren sætter sig fast pga. olieslam og snask. Men den kan så justeres manuelt.
Hvis den lyder sund og går godt, så er den det sikkert også. Hvis den rasler skyldes det løs knastkæde eller at karburatorne skal synkroniseres.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 444
Min var skæv og jeg fik at vide det var pga den stod på sidefod.?
Bremserne er mere spændende end gode ;o)
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Såfremt den er i pæn stand, gode dæk, bremser osv.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
Men en 400/4 i pæn original stand vil jeg mene er 18-20.000,- værd.
Honda 400 Four