669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Honda 400 Four Honda 400 Four

Kigger på en gammel Honda 400 Four som gave til min far. Er der nogle som kan give lidt erfaringer med sådanne ældre MCer? Hvordan er de at holde kørende, og er der noget man bør kigge specielt på på sådan en gammel svend, udover det sædvanlige?
Hvis motoren kører uden mislyde, er det vel det. Men hvad kan man forvente er slidt på sådan en gammel svend, og vil evt. forventede slidte dele i motor være dyre at lave?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda 400 Four
  • #1   30. mar 2010 Stærk motor,
    Kanster knastkæde og knastkædestramer er de dele der slides på en 400. Blev jo ikke uden grund kaldt en symaskine.
    Hvis den ryger lidt kan det være paraplyerne. (gummihætter i ventiler)
    der er belevet hårde.
    Ujævn tongang kan være stive insugningsgunni.

Held og lykke med fouren.

• #2   30. mar 2010 De ting du nævner der, er det noget der koster meget at lave, og er den til at skrue i selv hvis man er lidt fingernem? Nok lidt noget andet end min egen MC kunne jeg forestille mig. Og til den pris sådan en MC koster, så får den ikke et værksted til 500kr i timen at se særlig tit hehe

• #3   30. mar 2010 Ahhh, knasterne bliver nu ikke slidte på den. Og knastkæde og strammer er ikke værre end andre MC'er.
    Problemet er at knastkædestrammeren sætter sig fast pga. olieslam og snask. Men den kan så justeres manuelt.

Hvis den lyder sund og går godt, så er den det sikkert også. Hvis den rasler skyldes det løs knastkæde eller at karburatorne skal synkroniseres.

• #4   30. mar 2010 Det lyder jo ret overkommeligt, jeg må lige kigge på den en ekstra gang, og se om den skal have ny ejer hehe

• #5   30. mar 2010 Tjek lige for skævhed i bagsvingeren.
    Min var skæv og jeg fik at vide det var pga den stod på sidefod.?
    Bremserne er mere spændende end gode ;o)

• #6   30. mar 2010 Kan jo lige ved samme lejlighed spørge, hvad sådan nogle går til normalt, der er jo ikke mange af dem til salg på DBA eller herinde, så lidt svært at danne sig et reelt billede at gå ud fra.
    Såfremt den er i pæn stand, gode dæk, bremser osv.

• #7   30. mar 2010 5-25.000,-
    Men en 400/4 i pæn original stand vil jeg mene er 18-20.000,- værd.

Kommentér på:
Honda 400 Four

Annonce