1.302 visninger
|
Oprettet:
pilot road 2 vs pilot road 2 ct ??? {{forumTopicSubject}}
Hej mcg. jeg skal købe nye dæk og har bestemt mig for michelin pilot road, men nå jeg søger dem er der 2 forskellige muligheder, nogen der hedder ct og nogen der ikke gør, har søgt på nette men kan ikke rigtigt finde ud af hvad forskellen er.
KAN I HJÆLPE ?
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
/ Bülow...
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Et Pilot Road 2ct, det holder godt og står godt fast i regnvejr... Så det er godt som touring dæk, hvor du kører meget i alt slags vejr, og sjælden er på trackdays...
Kører du mest i tørvejr og trackdays, så vælg et Pilot Power 2ct dæk... Det står godt fast men holder ikke så længe...
Der findes masser andre mærker som lader mindst lige så gode dæk, men vælg ud fra hvad du har behov for...
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
de 2 du nævner er de samme..
jul 2004
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 42 Emner: 77 Svar: 357
den har jeg ikk haft nogen problemer med.. hverken på trackdays eller på gaden..
jul 2004
der er:
Pilot road
Pilot road 2 også kaldet pilot road 2ct
2'eren er som de siger en 2 compound dæk og klart at foretrække for bedre greb ude på siden..
nov 2004
Følger: 55 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 75 Svar: 470
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Bedre greb på siderne, ja men først når dækket har sin ideelle temperatur, hvilket vil sige at hvis du ikke belaster dækket så meget med din kørsel, så har road faktisk bedre greb end road 2ct (power) på siderne.
Man skal huske på at det tager ca 20 - 25 min ved frisk kørsel på landevejen før dækket (eks pilot power) er optimalt varmt på siderne, men kører man touring, så får man aldrig varmet siderne ordentligt op, og der er road bedre end power.
Jannik...
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Bedre greb på siderne, ja men først når dækket har sin ideelle temperatur, hvilket vil sige at hvis du ikke belaster dækket så meget med din kørsel, så har road faktisk bedre greb end road 2ct (power) på siderne.
Man skal huske på at det tager ca 20 - 25 min ved frisk kørsel på landevejen før dækket (eks pilot power) er optimalt varmt på siderne, men kører man touring, så får man aldrig varmet siderne ordentligt op, og der er road bedre end power."
Nicolai J, tag det dæk der passer bedst til dig og DIT kørselsmønster! Kører du mange hyggeturer med lillemor bagpå eller er du ude og give den max gas i alle sving med fuld nedlægning og knæet i jorden... Ikke sagt at et sportstouring dæk ikke kan bruges til sving, for det kan det sagtens. Giver du den ikke max gas så opnår dette bedre/hurtigere arbejdstemperatur og vil faktisk stå bedre fast end sportsdækket...
Sportstouring dæk:
Michelin Pilot Road 2
Metzeler Sportec Z6
Da de to dæk blev sat op imod hinanden i BIKE fik de den samme fine bedømmelse...
Sportsdæk:
Michelin Pilot Power alm/2ct
Metzeler Sportec M3
Begge to fantastiske sportsdæk, men bliver selvfølgelig slidt lidt hurtigere end et sportstouring dæk...
Dæk er næsten en religion for motorcykelkørere....!!!
jul 2004
Jeg vil prøve m3 iår for at se hvordan den er iforhold til power..
og jer der mener at road 2 ikke er det samme som en 2ct.. kan i ikke lige finde noget dokumentation for det??
apr 2007
Tror bare trådstarter spørger om forskellen imellem road 2 og road 2 2ct?
jul 2004
DE ER ENS..
apr 2007
Netop dette er også med til at modvirke, et kantet dæk på midt. Plus man opnår bedre grip i svingene...
jul 2004
Uhhh pas på med at skrive det.. for nej det betyder ikke at det er et bedre dæk.. for man skal køre vild i 25 min med en road2.. ellers så smutter den bare i svingene..
jul 2004
det ved du jo godt at der ikke er nogen der kan..
apr 2007
De 3 bagdæk, som jeg har kørt på dette, har de ikke været nødvendigt at køre vildt i 25 min, for at få slet... Slet ikke...
jul 2004
http://www.michelin.co.uk/michelinuk/en/new-moto/off-road/20090202121681.html
så er der vidst fluekneppet nok på om der er både en road2 og en road 2ct..
apr 2007
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
okt 2004
Jeg har for år tilbage arbejdet som instruktør for DMC (køreteknik) hvor vi fik undervisning i sikkerhed på mc, deriblandt var en advarsel om hvor stor forskel der er på hvornår dækene er optimalt varme på siderne, og jeg snakker ikke om hvornår de er lune når man mærker på dem, men hvilken temperatur hvor gummiet arbejder bedst/har bedst greb.
Jeg blev ved den lejlighed gevaldigt overrasket over at sportsdæk er så længe om det som de reelt er.
Mange af de ulykker som er sket 15 min kørsel fra hvor man bor eller hvor man har holdet en længere pause, er er direkte resultat af at dækkene ikke har haft det greb som de arbejder bedst ved, og som chauføren troede de måtte ha opnået på de 15 min.
En anden vigtig ting i den sammenhæng er at dit dæktryk er meget afgørende for hvor længe dækket er om at varme op.
Det er en religion når vi taler dæk, og føler du at dine dæk er varme nok efter x antal minutter så er det jo også din afgørelse, bare der ikke er nogen der læser tråden og tror at det er korrekt at man bare kan båle på efter kort tid.
Det kan komme til at koste dyrt i den sidste ende.
Jeg er ikke ude på et verbalt slagsmål, blot informere om at det ikke er os alle der stoler på dækkene fordi de er håndlune.
God weekend...
Jannik...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Uhhh pas på med at skrive det.. for nej det betyder ikke at det er et bedre dæk.. for man skal køre vild i 25 min med en road2.. ellers så smutter den bare i svingene."
Så skal du lige læse dem igen. For det er ikke det du får af vide. Men derimod at road dækket har mere greb ved optimal temperatur end power har ved lavere temperatur. Og til alm landevejskørsel kan man ikke holde en konstant optimal temperatur på Power.
apr 2007
Jesper [Virum] P--> fuldstændig rigtigt.
okt 2004
Derfor vil jeg mene at hvis du kører mormor så er et alm road bedre for dig end et road2
Jesper [Virum] P--> endeligt en der læser hvad man skriver...
apr 2007
okt 2004
"Jeg har for år tilbage arbejdet som instruktør for DMC (køreteknik) hvor vi fik undervisning i sikkerhed på mc, deriblandt var en advarsel om hvor stor forskel der er på hvornår dækene er optimalt varme på siderne, og jeg snakker ikke om hvornår de er lune når man mærker på dem, men hvilken temperatur hvor gummiet arbejder bedst/har bedst greb.
Jeg blev ved den lejlighed gevaldigt overrasket over at sportsdæk er så længe om det som de reelt er.
Mange af de ulykker som er sket 15 min kørsel fra hvor man bor eller hvor man har holdet en længere pause, er er direkte resultat af at dækkene ikke har haft det greb som de arbejder bedst ved, og som chauføren troede de måtte ha opnået på de 15 min."
Citat slut....
Derfor er det svært at linke til når det var undervisning.
Og for at svare på din overbevisnings spørgsmål vil jeg citere mig selv længere oppe:
"Det er en religion når vi taler dæk, og føler du at dine dæk er varme nok efter x antal minutter så er det jo også din afgørelse"
Citat slut.
Derfor skal jeg ikke overbevise dig om hvad der er rigtigt og forkert, jeg skriver bare at man ikke skal stole blindt på sine sportsdæk, fordi man har kørt friskt (ikke vildt!) i 15 minutter.
Men så igen er jeg typen som slapper en smule af med gassen og ikke giver den kniven den første omgang på bane, selv om jeg køre ud på dæk som har stået med dækvarmere på.
apr 2007
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 56
vi ses på vejen
pilot road 2 vs pilot road 2 ct ???