{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pilot road 2 vs pilot road 2 ct ???
  • #1   19. mar 2010 2ct er 2 components dæk... hård på midten og blødere på siderne... Der skulle være flere km i et 2ct dæk, då dækket ikke bliver slidt flad på midten så nemt...

    / Bülow...


  • #2   19. mar 2010 hvis du bruger din cykel som den kan ,,,så tag power udgaven frem for road udgaven og stadig i 2CT....compound... det er et super godt dæk.



  • #3   19. mar 2010 Vælg dæk ud fra dit køremønster og hvad krav du stiller....

    Et Pilot Road 2ct, det holder godt og står godt fast i regnvejr... Så det er godt som touring dæk, hvor du kører meget i alt slags vejr, og sjælden er på trackdays...

    Kører du mest i tørvejr og trackdays, så vælg et Pilot Power 2ct dæk... Det står godt fast men holder ikke så længe...

    Der findes masser andre mærker som lader mindst lige så gode dæk, men vælg ud fra hvad du har behov for...


  • #4   19. mar 2010 tror nu bare han vil vide forskellen på de 2 han nævner...


    de 2 du nævner er de samme..


  • #5   19. mar 2010 power står nu også mega godt fast i regnvejr..

  • #6   19. mar 2010 jeg har lig fået min pilot power hjem..(samme som jeg kørte på sidste sæson)
    den har jeg ikk haft nogen problemer med.. hverken på trackdays eller på gaden..


  • #7   19. mar 2010 Manden har jo bestemt sig for road.. han vil bare vide hvad der er forskel på dem han nævner..

    der er:
    Pilot road
    Pilot road 2 også kaldet pilot road 2ct

    2'eren er som de siger en 2 compound dæk og klart at foretrække for bedre greb ude på siden..


  • #8   19. mar 2010 2 ct de virker


  • #9   19. mar 2010 Hvis du ikke blegner ved at skifte dæk ofte, så vælg power 2ct... Jeg har selv brugt road 2ct på min VFR, som jeg har været glad for... Til mit budget er der for lidt km i power og de blev forholdsvis hurtigt kantede...

  • #10   19. mar 2010 Morten:

    Bedre greb på siderne, ja men først når dækket har sin ideelle temperatur, hvilket vil sige at hvis du ikke belaster dækket så meget med din kørsel, så har road faktisk bedre greb end road 2ct (power) på siderne.

    Man skal huske på at det tager ca 20 - 25 min ved frisk kørsel på landevejen før dækket (eks pilot power) er optimalt varmt på siderne, men kører man touring, så får man aldrig varmet siderne ordentligt op, og der er road bedre end power.

    Jannik...


  • #12   19. mar 2010 _Jannik U. ¤Hillerød¤ _, tænkte PRÆCIS det du sagde der... "Morten:

    Bedre greb på siderne, ja men først når dækket har sin ideelle temperatur, hvilket vil sige at hvis du ikke belaster dækket så meget med din kørsel, så har road faktisk bedre greb end road 2ct (power) på siderne.

    Man skal huske på at det tager ca 20 - 25 min ved frisk kørsel på landevejen før dækket (eks pilot power) er optimalt varmt på siderne, men kører man touring, så får man aldrig varmet siderne ordentligt op, og der er road bedre end power."


    Nicolai J, tag det dæk der passer bedst til dig og DIT kørselsmønster! Kører du mange hyggeturer med lillemor bagpå eller er du ude og give den max gas i alle sving med fuld nedlægning og knæet i jorden... Ikke sagt at et sportstouring dæk ikke kan bruges til sving, for det kan det sagtens. Giver du den ikke max gas så opnår dette bedre/hurtigere arbejdstemperatur og vil faktisk stå bedre fast end sportsdækket...

    Sportstouring dæk:
    Michelin Pilot Road 2
    Metzeler Sportec Z6

    Da de to dæk blev sat op imod hinanden i BIKE fik de den samme fine bedømmelse...

    Sportsdæk:
    Michelin Pilot Power alm/2ct
    Metzeler Sportec M3

    Begge to fantastiske sportsdæk, men bliver selvfølgelig slidt lidt hurtigere end et sportstouring dæk...

    Dæk er næsten en religion for motorcykelkørere....!!!


  • #13   19. mar 2010 hvis man kører på en sv1000 og ikke får temperatur nok til at bruge road2.. så har man kun sin mc som potensforlænger.. og nej.. det tager ikke 25 min før jeg har min power varm.. og jeg kører skam ikke rådden..

    Jeg vil prøve m3 iår for at se hvordan den er iforhold til power..

    og jer der mener at road 2 ikke er det samme som en 2ct.. kan i ikke lige finde noget dokumentation for det??


  • #14   19. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> • ---> mener du har fuldstændig ret... Det gamle road dæk, er vist rimelig forældet, sammenlignet med road 2...

    Tror bare trådstarter spørger om forskellen imellem road 2 og road 2 2ct?


  • #16   19. mar 2010 nemlig så svaret til trådstarter..

    DE ER ENS.. smiley


  • #17   19. mar 2010 Det ved jeg faktisk ikke, men troede at der fandtes en model uden 2ct... Ville dog ikke kunne finde nogen mening ved at vælfe modellen uden 2ct...

    Netop dette er også med til at modvirke, et kantet dæk på midt. Plus man opnår bedre grip i svingene...


  • #18   19. mar 2010 Thomas.. Jo det er der.. og den hedder pilot road..

    Uhhh pas på med at skrive det.. for nej det betyder ikke at det er et bedre dæk.. for man skal køre vild i 25 min med en road2.. ellers så smutter den bare i svingene.. smiley


  • #20   19. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> •

    det ved du jo godt at der ikke er nogen der kan.. smiley


  • #21   19. mar 2010 Morten (Fredericia) P --> Har du selv prøvet at køre road 2ct?

    De 3 bagdæk, som jeg har kørt på dette, har de ikke været nødvendigt at køre vildt i 25 min, for at få slet... Slet ikke...


  • #22   19. mar 2010 Thomas.. læs nogle af de andre indlæg.. for jeg er enig med dig.. smiley specielt fra _Jannik U. ¤Hillerød¤ og Rune [København] / Grækeren .


    http://www.michelin.co.uk/michelinuk/en/new-moto/off-road/20090202121681.html

    så er der vidst fluekneppet nok på om der er både en road2 og en road 2ct.. smiley


  • #23   19. mar 2010 Sorry, læste vist tråden lidt forkert...

  • #24   19. mar 2010 jeg har lige snakket med den danske importør, og der er ikke noget som hedder pilot road 2ct, det hedder bare pilot road2

  • #25   19. mar 2010 Morten: Nu ikke piske en stemning op. smiley

    Jeg har for år tilbage arbejdet som instruktør for DMC (køreteknik) hvor vi fik undervisning i sikkerhed på mc, deriblandt var en advarsel om hvor stor forskel der er på hvornår dækene er optimalt varme på siderne, og jeg snakker ikke om hvornår de er lune når man mærker på dem, men hvilken temperatur hvor gummiet arbejder bedst/har bedst greb.

    Jeg blev ved den lejlighed gevaldigt overrasket over at sportsdæk er så længe om det som de reelt er.

    Mange af de ulykker som er sket 15 min kørsel fra hvor man bor eller hvor man har holdet en længere pause, er er direkte resultat af at dækkene ikke har haft det greb som de arbejder bedst ved, og som chauføren troede de måtte ha opnået på de 15 min.

    En anden vigtig ting i den sammenhæng er at dit dæktryk er meget afgørende for hvor længe dækket er om at varme op.

    Det er en religion når vi taler dæk, og føler du at dine dæk er varme nok efter x antal minutter så er det jo også din afgørelse, bare der ikke er nogen der læser tråden og tror at det er korrekt at man bare kan båle på efter kort tid.
    Det kan komme til at koste dyrt i den sidste ende.

    Jeg er ikke ude på et verbalt slagsmål, blot informere om at det ikke er os alle der stoler på dækkene fordi de er håndlune.

    God weekend...
    Jannik...


  • #26   19. mar 2010 Morten: ang "
    Uhhh pas på med at skrive det.. for nej det betyder ikke at det er et bedre dæk.. for man skal køre vild i 25 min med en road2.. ellers så smutter den bare i svingene."
    Så skal du lige læse dem igen. For det er ikke det du får af vide. Men derimod at road dækket har mere greb ved optimal temperatur end power har ved lavere temperatur. Og til alm landevejskørsel kan man ikke holde en konstant optimal temperatur på Power.


  • #27   19. mar 2010 _Jannik U. ¤Hillerød¤ _--> Pilot road 2ct er heller ikke et sportsdæk...


    Jesper [Virum] P--> fuldstændig rigtigt.


  • #28   19. mar 2010 Thomas: Det er pilot power på siderne, og det vil jeg trods alt kalde for en sports gummiblanding. smiley

    Derfor vil jeg mene at hvis du kører mormor så er et alm road bedre for dig end et road2


    Jesper [Virum] P--> endeligt en der læser hvad man skriver...


  • #29   19. mar 2010 Hvor ved du det fra og kan du linke til det, for har igennem flere tråde og diskusioner blevet overbevist om at det ikke rigtigt...

  • #30   19. mar 2010 Jeg citerer mig selv længere oppe:

    "Jeg har for år tilbage arbejdet som instruktør for DMC (køreteknik) hvor vi fik undervisning i sikkerhed på mc, deriblandt var en advarsel om hvor stor forskel der er på hvornår dækene er optimalt varme på siderne, og jeg snakker ikke om hvornår de er lune når man mærker på dem, men hvilken temperatur hvor gummiet arbejder bedst/har bedst greb.

    Jeg blev ved den lejlighed gevaldigt overrasket over at sportsdæk er så længe om det som de reelt er.

    Mange af de ulykker som er sket 15 min kørsel fra hvor man bor eller hvor man har holdet en længere pause, er er direkte resultat af at dækkene ikke har haft det greb som de arbejder bedst ved, og som chauføren troede de måtte ha opnået på de 15 min."

    Citat slut....

    Derfor er det svært at linke til når det var undervisning. smiley

    Og for at svare på din overbevisnings spørgsmål vil jeg citere mig selv længere oppe:

    "Det er en religion når vi taler dæk, og føler du at dine dæk er varme nok efter x antal minutter så er det jo også din afgørelse"

    Citat slut.

    Derfor skal jeg ikke overbevise dig om hvad der er rigtigt og forkert, jeg skriver bare at man ikke skal stole blindt på sine sportsdæk, fordi man har kørt friskt (ikke vildt!) i 15 minutter.

    Men så igen er jeg typen som slapper en smule af med gassen og ikke giver den kniven den første omgang på bane, selv om jeg køre ud på dæk som har stået med dækvarmere på.


  • #31   19. mar 2010 Tror i bund og grund vi er rimelig enige... Der er vist ingen grund til at diskutere det her dybere...

  • #32   23. mar 2010 Tak forde mange gode svar, jeg har haft pilot power før men har ikke køre stilen til det derfor har jeg besluttet mig for pilot road, og de er nu bestilt.
    vi ses på vejen


Kommentér på:
pilot road 2 vs pilot road 2 ct ???

Annonce