2.670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Falsk luft Falsk luft

Har af et par af de kloge herinde fået konstateret at min mc har falsk luft og at det enten er luftfiltret som skal renses eller indsugningsgummiet som er sprunget.
Er det avanceret at skifte og er der nogen som har en ide hvad det ca. vil stå mig i at få ordnet?
skulle jo gerne snart ud og nyde forårets komme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk luft
  • #1   27. mar 2006 Hvis du kan bruge en skruetrækker skifter du det da bare selv!
    Så koster det kun reservedelene!

Et luftfilter der skal renses giver ikek falsk luft!?

• #2   27. mar 2006 Hej Tobias.

Som Sebastian skriver er det ikke ret svært at bytte hverken det ene eller det andet. Luftfilter ser de fleste nok generelt som en en-gangs-ting, og koster ikke ret meget (<100kr). For at skifte insugsgummi skal du have karburator af, og dermed måske nogle fæsteskruer for tank, evt. bagskærm osv der ellers sidder i vejen. Generelt er det ligetil, og chansen for at ødelægge noget er ret lille.

Tag at kontroller at låseringe omkring insugsgummi er strammet, og at gummien sidder tilstrækkeligt langt inde på karburatoren inden du køber nyt.

• #3   27. mar 2006 ja... og den hurtige metode er jo bare at vikle isolertape omkring det sted gummiet er knækket...så er du da kørende.

• #4   28. mar 2006 Sprøjt noget diesel/benzin start ind på indsugningsstudsene men motoren er igang. Hvis den stiger i tomgang, så er de utætte. Har lige selv skiftet mine, en rimelig smertefri operation, der skal dog lidt knofedt til at få kaburatorene i igen, da de nye gummi ofte er ret stive.

• #5   29. mar 2006 Mange tak.
    det vil jeg prøve. en forhandler sagde at han nok ville ende med at skulle ha 5-6 tusind for at ordne det.... lidt meget synes jeg når min cykel "kun" koster 20.

• #6   29. mar 2006 5-6 TUSINDE???
    Det du fandme ikke gå med til!! Det kan du altså få mange luftfiltre og insugsgummier for!
    Svinsk...!

• #7   29. mar 2006 Hvordan synkroniserer man forresten kaburatoren?
    Er totalt spørgejørgen men har ingen forstand på det.

• #8   29. mar 2006 Ja det er fuldstændig sindssygt.
    Problemet er at jeg ikke selv har garage og forstand på mc mekanik. Så har ikke rigtig noget alternativ til en mekaniker og de tager 430 kr pr. påbegyndt time så hvis han skal skille hele maskinen ad for at finde fejlen ender det jo med en dags arbejde.....

• #9   29. mar 2006 Vil lige nævne at de gange jeg har haft min kaburatore af, har der ikke været behov for en synkronisering (række 4). Men kan jo være det er anderledes på "nye" maskiner, som man jo ikke just kan kalde min.

• #10   29. mar 2006 hehe min er en gsx250es fra 84 så min er heller ik nyeste model.
    Har ladet mig fortælle at det også godt bare kan være et filter som skal renses for at den ik længere taber farten.
    tror sgu jeg kører den til mekanikeren. så må jeg jo leve af pasta sommeren over.

Kommentér på:
Falsk luft

Annonce