{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Hjælp mig (CBR600) {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen min honda cbr 600 fra 1995, har stået stille siden midt i nov. og har haft startet den jævnligt siden, sidst 3 uger siden, og nu vil den bare ikke starte, der er ca en halv tank benzin tilbage da jeg forsøgte idag startede den kort og nu vil den bare ikke andet end at slå en skid en gang i mellem.. hvad gør jeg nu? hva kan det være der er galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig (CBR600)
  • #1   8. mar 2010 har du ladet på batteriet over vinteren?

• #3   8. mar 2010 nye tændrør - de holder ikke til at starte op flere gannge uden at køre ordentlig varm

• #4   8. mar 2010 Kasper K

det har intet at gøre med at den har været druknet det kan tændrør sagtens holde til (personligerfaring med en choker der sad fast)

men som " turbo1 (7200) Codan NEJ TAK *" skriver kan de ikke holde til de korte start der

• #5   8. mar 2010 Er det ikke fordi det er en dårlig ide ,at starte den op i løbet af vintern ?
    ku forestille mig den soder til

• #7   8. mar 2010 Og du har karburatorsprit i benzinen ? en halvfyldt tank uden
    er no go hvis den står udendørs.

Og jo, er en dårlig ide at starte den op jævnligt ved vinteropbevaring.

• #8   8. mar 2010 Har også en CBR600 F2 som ikke vil starte! Tror det er manglende kompression pga hængende ventiler, rust, carbon eller noget andet! Samme symptomer som din, købte nye rør til 110 stk men dem der sad i så ud som nye og der var gnist, så jeg skiftede ikke. Købte så en kompressoionsmåler, via Rasmus og Louis.de, men gevindet er for kort til at nå ned, så skal ha lavet en adapter/forlænger af et gammelt tændrør, men er ikke i arbejde lige nu og kan således ikke komme til sådan en gevind tap!

• #9   8. mar 2010 1. rens dine carb. 2. frisk benzin på og en sjat karb. alkohol er ikke en dum ting at ofre. 3. Tjek dine tændrør... er de ok så i med dem igen... og start op... lyt nu om den går på alle cyl. evt. mærk på forrerene om de lige hurtig får temperatur. Ellers må du have et sæt friske i.
    En anden ting jeg har prøvet i min tid med cbr600 f2 var at den vakuumstyrede benzinhane hang efter vinter stilstand... men sjov nok begyndte det altid først og drille når jeg havde kørt 300-500 km. Så blev den motionere og der var ikke problemer resten af året.

• #10   8. mar 2010 Undskyld men den skal jo komme - du har selvfølgelig checket Dødmandsknappen ikke ??? smiley

• #11   9. mar 2010 Jeg har altid startet op og kørt den helt varm, eller hældt noget olie ned og ladet den stå til sæsonen skulle begynde!

• #12   9. mar 2010 hej alle sammen tusinde mang tak for rådende fik løste problemet idag det var 4 tændrør der var brændt af grundet min fejl med og vinter starte den i korte perioder.den virker smukt nu tak

Kommentér på:
Hjælp mig (CBR600)

Annonce