Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal min VFR dysses om?
  • #1   5. mar 2010 Dysse om er noget man gør med karburatorer. Så nej.
    Og hvis den kører fint er det ikke nødvendigt at få justeret indsprøjtningen. Men hvis de vil have en effektforøgelse af skiftet, skal den justeres ind. Mest optimalt med en powercommander.

• #2   5. mar 2010 Ok, takker for svaret. Jeg venter og ser hvordan den kommer til at køre med den på.

Iøvrigt, hvornår er vi blevet de´s? smiley

• #3   5. mar 2010 De's siden d. 5/3-2010 kl. 11:11:45
    :o)

• #4   5. mar 2010 Når man ændrer på åndedrættet på en mc uanset om den er med kaburator eller sprøjt er der risiko for at man ændrer luft/benzin blandingen så den kommer til at køre for magert eller for fedt.

Sprøjt systemet kan kun regulere blandingen ind når den kører i 'closed loop' og det gør den kun ved konstant belastning.

Så mit rå er at man bør ofre de par hundrede kr det koster at få den checket på et rullefelt.

• #6   5. mar 2010 Er der ikke en Lamda-sonde på så'n en hompa model? I så fald, regulerer indsprøjtningsanlægget vel selv blandingen ind?

At den så kan nyde godt af en PC og en køretur på et rullefeldt er en anden ting. Men det gælder vel for 85-90 % af samtlige cykler, indregistreret efter Euro3 blev indført!

• #7   5. mar 2010 Kasper, jeg må blive dig svar skyldig, det aner jeg ikke om der er:-/
    Men tror jeg får den rullet her til sommer, hvs jeg altså beholder potten på. Hvis den larmer hjernedødt meget hiver jeg den af igen:-)

• #8   5. mar 2010 Kasper K: Jo der er en lambda sonde på sådan en Honda, og den virker som på stort set alle andre mc'er med sådan en, dvs så længe belastningen er konstant regulerer den fint, men når du ændrer belastningen som du gør når du øger eller sænker hastigheden går sprøjten i 'open loop' mode dvs at den udelukkende anvender de tabel værdier der ligge gemt i styreboksen.
    Derfor bør man få den rullet for at se om en PC er påkrævet

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #9   5. mar 2010 Morten: det er nemlig korrekt, men i closet loop ( med lambda i funktion ) kører de desværre alt for magre for at kunne overholde euro normerne,
    så ved en rullefelt test er det ikke nok bare at lave en fuldgas test, for der får de somregel rigeligt med benzin,
    så få den rullet ved delgasser med måling af gasser også.

• #10   6. mar 2010 Fanta: Kunne ikke være mere enig

Kommentér på:
Skal min VFR dysses om?

Annonce