4.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Udluftning af forbremse. Udluftning af forbremse.

Hej,

Jeg har læst nærmest alle indlæg omkring dette, men kan ikke finde ud af om der er ludt i systemet eller om det er som det skal være.

Jeg har prøvet:

1) Med en udlufter fra thansen
2) Sprøjte bremsevæsken bagfra.

Ved begge metoder sker der det samme.

Jeg kan blokere forhjulet, og bremse. Forbremsen er "lidt" hård, men kan trykkes i bund. Er der luft i? Eller er den som den skal være.

Det lidt svært at forklare, så bare lige spørg ind, så skal jeg prøve at forklare.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udluftning af forbremse.
  • #1   5. jan 2010 Hvis grebklingen kan trækkes så den "bunder" så er der luft . Den skulle ikke gerne "fjedre" .

  • #2   5. jan 2010 Hvad er det for en mc du har problemer med og hvad har du haft adskilt ?.

  • #3   5. jan 2010 Hmmmm. Altså når jeg trykker er der tryk på, men jeg kan stadig tage den helt i bund.

    Dvs der er luft i systemet? Ufatteligt. Har prøvet ALT der står herinde. Og nu har jeg endda også skrallet lidt af malingen af :S.


  • #4   5. jan 2010 Intruder VS 1400. Haft adskilt bremser for at smøre, da de pev før.

    Nu kører forhjulet sejt rundt :S. Så det går bare godt. Men derfor skulle grebet vel ikke kunne trykkes ind?


  • #5   5. jan 2010 Du har vel ikke en radial master på vel?
    For hvis det er tilfældet, er der sandsynligvis også en udluftnings skrue på den!


  • #6   5. jan 2010 Hmmm nej det tror jeg ikke :S

  • #7   5. jan 2010 kunne du evt tage billeder af både din master og dine kalibre .

  • #9   5. jan 2010 Præsi: Hvad skal du bruge dem til? For hvis de ikke skal være specifikke, så kan jeg da finde nogle billeder af dem på afstand?

    NArrowhead: Tjaa det er jo det. Altså de bremser, og blokere hjulet. Det er mere om det har noget at gøre med, at forhjulet går sejt rundt nu. Altså at der er luft. For hvis grebet er som det skal, amen så skal jeg jo have kigget på mine oringe i kaliberen.

    Men HVORDAN kan jeg tjekke om der er luft i lortet, kan man det? Altså, der er jo luft i hvis grebet ikke bliver hårdere, men det gør mit jo.


  • #10   5. jan 2010 fordi jeg så ved hvilken typer der er tale om, og om de kan skabe problemer for dig på nogen måde JEG kender til .



  • #11   5. jan 2010 Søren: Kan det passe du har oprettet et indlæg tidligere omkring dit problem med at bremsen hænger? Eller blander jeg dig sammen med en anden...?

    Hygge


  • #12   5. jan 2010 Hvis først du kan lave tryk, så prøv at udlufte et par gange på den måde. og se om der kommer det mindste luft med ud..

  • #13   5. jan 2010 Sådan ser de ud: Det er ikke mine, men magen til. SKAL du bruge mine? ellers tjek disse.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12908
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12909

    (link fjernet)

    Bremsemaster:

    (link fjernet)



  • #14   5. jan 2010 Mads: Det er mig, så du har ret. Siden da, har jeg røvet at lufte ud baglæns. Men intet ændre sig. Nu kan jeg så ikke finde ud af, om det SKAL være sådan, eller om det bare er umuligt.

  • #15   5. jan 2010 1) Tag låget af beholderen.
    2) Pump 4-5 gange med lukket skrue
    3) Hold grebet i bund, skru skrue op
    4) Luk skrue, samtidig med du stadig holder på grebet

    5) Samme metode igen.

    6) Sørg for der er altid er væske i beholderen.

    Er det forkert? Denne metode er prøvet, samt bremsevæse baglæns og også med en udlufter.


  • #16   5. jan 2010 Øhhh hvad for nogle slanger har du på ? alm. gummi bremse slanger kan give sig en smule og hvis de er af ældre dato kan den smule godt blive ganske stor, dvs. slangen kan udvide sig så du får et gummi agtigt bremsegreb, jeg har haft samme problem og de slanger var kun 4 år gamle, så smed jeg armeret slanger på ,,,, og vupti bremsegreb der er lige som det skal være...

  • #18   5. jan 2010 Søren . Det ser jo ret fredeligt ud ellers . Ikke noget der burde volde dig problemer ellers .
    og alt er 100% tæt ?? .

    Du burde prøve at fylde op til randen i dit resovir og med langsomme og helt i bund klem på grebklingen pumpe og pumpe til lige før du har tømt beholderen og så genfylde og gentage 4-5 gange . Mens du pumper skal du så ha` en slange på udluftningsniplen . Den slange skal du føre ned i en bøtte med bremsevædske og slangen skal så udmunde UNDER "vandspejl" . så der ikke kan hives luft med op i kalibren mens du pumper . og når du har gentaget det 4-5 gange som skrevet SÅ prøver du at opnå tryk på ny !. på den måde du selv har beskrevet .


  • #19   5. jan 2010 Præsi: UNDER vandspejl, kan du beskrive det nærmere.

    Den metode du skrive, er det ikke den metode jeg også skrev? Skal bare lige forstå, så vi ikke misforstå hinanden.

    Altså, hvis det ikke virker iaften, så må hele lortet udskiftes.


  • #20   5. jan 2010 Narrow: Altså natten over. Smide en strips på, så grebet er i bund. Udluftningskrue lukket, og skal låget være taget af? Den skal det vel ?

  • #21   5. jan 2010 Kan jeg udlufte masteren? Og hvordan?

  • #22   5. jan 2010 Slangen skal føres ned i en bøtte med bremsevædske og slangen skal så ende NEDE i vædsken !!. ikke over . = under "vandspejl".

  • #24   5. jan 2010 Ja okay. Jeg prøver de 2 ting :)-,

  • #25   5. jan 2010 og nej . Med mit forslag så åbner og lukker du ikke niplen undervejs mens du pumper . Kun imens du efterfylder skal du huske at lukke niplen . Og når du har pumpet ca20 cl igennem SÅ begynder du på metoden med at pumpe . åbne, lukke . pumpe .

  • #26   5. jan 2010 Søren: Okay. I dentråd nævnte jeg forsigtigt muligheden for at du havde vendt pakningen i kaliberen forkert. Der var en anden der bekræftede mig i, at de godt kunne vende forkert - har du undersøgt dette nærmere?

    Hygge


  • #27   5. jan 2010 Køb da en bremseudlufter der suger i udluftningsskruen på kaliberen og når du har gjort det i et stykke tid og syntes at der ikke er flere luftbobler der kommer igennem den klare slange så sætter du en strips på bremsegrebet natten over, det tager lige de sidste luftbobler

  • #28   5. jan 2010 Mads: Det kan sagtens være der problemet er, mht at forhjulet går sejt. Men lige pt. Prøver jeg at få grebet til at fungere optimalt, da luft i systemet godt kan påvirke det mht. bremsen hænger. Når alt er som det skal være, så skal jeg helst sikkert have tjekket de pakninger som du skrev :). Men bliver nød til at tage step by step, da det kan være mange muligheder.

    Glenn: Har prøvet det, det eneste der ikke er prøvet, er det med stripsen. Det blivr prøvet i aften !


  • #29   5. jan 2010 Kan også være dine bremser eller din master eller dine slanger der trænger til at blive renoveret.

  • #30   5. jan 2010 Søren: Men hvis du skal kontrollere det bagefter skal du jo have stemplerne ud igen.. Og så skal du til at fylde ny væske på, og lufte ud igen...?

    Hvor gammel er cyklen egentlig? Tænker på om slanger + master måske er ved at være godt slidt.

    Hygge


  • #31   5. jan 2010 Det korrekt. Jeg ha hele lortet af igen. Men hmm.. Hvor ser jeg om hvordan de skal vende.

  • #32   5. jan 2010 Køb nogen ny stålslanger, så er den side af sagen jo i orden! Det ser godt ud, det giver bedre respons qua en mindre elastisitet dvs hårdt greb!
    Mener også det må være masteren det er galt med eller at du tager alt alt for hårdt fat, det er jo set!


  • #33   5. jan 2010 Der er to ting, hvoraf I kun lige berører den ene. Sådan en VS er født med armerede gummislanger, der kan fjedre - men kun lidt, så en stålarmeret slange kan muligvis hjælpe lidt. Jeg tror nu, at det handler om noget helt andet. Du har-næsten 100% sikkert en lille luftblære i selve masterpumpen. Den fjerner du således:

    Find en hjælper.
    Smid en klud over tank og forskærm.
    Pil låget af, skru banjobolten på hovedcylinderen af, og fyld beholderen op.

    Sæt en tommeltot på udløbet af masteren og pump med grebet, til der er tryk mod tommeltotten. Løft tomlem samtidig med at du presser grebet ind og holder det inde. Derefter tommeltotten på og gør det igen tre fire gange. Sidste gang skal hjælperen være klar, inden du flytter tommelen og beholderen skal være genopfyldt.

    Når du så flytter tomlen og grebet smutter i bund, så hold det der mens hjælperen skruer banjobolten på og spænder til. hold grebet trukket eller bundet med en strip, og smæk din udlufter på niplen i caliperen, og så pumper du ellers til der ikke kommer mere luft, mens du sikrer at beholderen ikke kommer i nærheden af at løbe tør.
    Luk derefter skruen på caliperen, pump op og hold tryk, og luk niplen op en gang eller to som tidligere.

    Så er jeg nærmest sikker på, at pproblemet er løst.


  • #34   5. jan 2010 Hej Knud.

    Vi prøver lige at tage det på Søren forstå sprog.

    1) Låget af masteren og skru banjobolten ud, så der ingen kontakt er med kaliberen.

    2) Sæt en tommelfingre på der hvor banjobolten sad, smid bremsevæske i, og tryk.

    3) Tag tomlen væk, mens jeg presser på grebet ( Så står væsken ud ovr det hele ) ?

    4) Jeg holder trykket, mens hjælperen skruer banjobolten på udgangen i masteren

    OG derefter normal udpumpning

    Har jeg forstået det forkert :D?



  • #35   5. jan 2010 Eller skal det igennem slangen eller hvordan?

  • #36   5. jan 2010 Yes - det er rigtigt forstået, men gentag lige pumpningen mod tommeltotten nogle gange.

    Du skal ikke være så bange for at spilde bremsevæske. Det kan tages af med vand, bar det ikke får lov at sidder i en halv time.


Kommentér på:
Udluftning af forbremse.

Annonce