11.378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Suzuki Burgman 400 remmen Suzuki Burgman 400 remmen

Jeg er en halvgammel gut der er bidt af en scooter, og har haft Vespa, men nu har jeg forelsket mig til langt op over begge ører på en Burgman 400, og sådan en vil jeg alså bare ha'
Er der noget man skal være særlig opmærksom på, når man står der og vil købe en brugt burgman, jeg kan se, at der bliver skrevet til sælger er REMMEN skiftet, ?????
Er det den til det der miliongear, og hvot tit skal den skiftes.
Er der nogen her der kan råde mig, så jeg ikke brænder mig...

Hej


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Burgman 400 remmen
  • #1   2. nov 2009 Sådan en sjover skal have nye ruller og en ny rem en gang imellem, men det er ikke hvert eller hvert andet år ved normalt brug.

    Begge dele er lette at skifte, og en rem står i 187 USD og rullerne ca ca 60 pr. sæt, dertil ca 40 % incl. transport og moms.

    Det er nogenlunde på niveau med et billigt kædekit på en alm MC, og så skal den ikke smøres.

    Det er en seriøst god og stabil scooter, og den kører langt bedre end nogen Vespa:-) Min genbo har haft en i ca tre år - han elsker den - med ret god grund - retningsstabil, velkørende, godt med læ og bagageplads.


  • #2   2. nov 2009 Jeg kører i ny og næ sammen med een som har en Burgmann 400 og den kører upåklageligt - det eneste vi kan pege på er at den æder bagdækket rimeligt hurtigt op, men måske skal man bare finde ud af hvilken dæk mærke der er mest slidstærk.
    Men helt sikkert - den er rigtig fin at køre på.


  • #3   2. nov 2009 Ang dækket er det vel også noget at gørre med om den får fuld gas eller den bliver kørt mere roligt ..

  • #4   2. nov 2009 Godt valg smiley Burgman er virkelig velafprøvet og driftsikker.

    Jeg har tidligere haft en Laverda Phoenix-scooter, som jeg var glad for, og hvis jeg i dag skulle købe mc-scooter ville jeg tjekke/forhøre mig om følgende:

    - Bremseklodser. De to håndbremser æder klodserne hurtigere end på en klassisk mc (er min erfaring) Bør tjekkes. Måske skal de skiftes snart eller med det samme.

    - Drivrem og centrifugalklodser: Skal skiftes engang imellem. Jeg habde kørt 22.000 km på min lille 150 cc uden de mindste problemer, da jeg solgte den. Der er måske 25.000-30.000 km i sådan en rem, og den koster ikke alverden og er rimeligt nem at skfite selv, hvis man har mod på det (køb evt en værksteds-håndbog)

    Man kan hurtigt mærke, om sådan et gear tager ordentligt ved, så scooteren accellerer ordentligt.

    Ellers det almindelige tjek: Slør i hjultøj? Er den retningsstabil? Lyder den ok? Er dæk slidt?. Fungerer afjedring? Etc

    smiley

    Held og lykke med købet. Sådan en skal du nok blive rigtig glad for.




  • #5   2. nov 2009 Burgman 400 er den fedeste scooter jeg nogensinde har kört på..
    Takket väre cvt gearet har den altid rigeligt med moment og hurtige mellemaccelerationer(for en scooter altså). Trods sin störrelse syntes jeg nu den var nem at smide rundt inde i byen. Rem og ruller kan de fleste teenagere finde ud af at skifte i dag. Om det så er bygget op helt på samme måde som 50-150ccm ved jeg ikke. Men hvis det er, så er det hammer nemt at skifte. Men find evt. en manual at kigge i inden du köber. F.eks. på nettet kan de oftest downloades. Så har du muligheden for a se hvor meget du kan lave selv..


  • #6   2. nov 2009 Som kuriosum skal jeg måske lige fortælle om en tur hjem fra Gøteborg sidste forsommer.

    Jeg tankede i Mølndal i Gøteborgs sydlige udkant og drak lige en kop kaffe, inden jeg skulle tage strækket til helsingborg. Her faldt jeg i snak med en smadderflik Tjekkisk gut, der var iført spidse selskabssko, mørke bukser med pressefolder og en nydelig ruskindjakke(ikke MC-kluns) og så havde han hjelm og handsker liggende på gulvet.

    Vi startede sammen og fulgtes ad det meste af vejen. Han kørte på sådan en Burgmann 400. Når jeg ligger på motorvejene med ørepropper i marcherer jeg som regel mellem 130 og 140 kmt, Det gjorde han også uden problemer. På færgen fortalte han mig, at han var kørt fra Stockholm samme morgen og skulle overnatte hos venner i København. Næste dag skulle han så videre til Prag.

    Han var komplet upåvirket af kilometerne, og to dage inden var han kørt fra Prag til stockholm, også i to bidder.

    Helt håbløs kan sådan en Burgmann jo ikke være så:-)


  • #7   2. nov 2009 Der ligger 2 manualer til suzuki burgman 650 herinde, mon ikke den eneste forskel er motorstørrelsen

    http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp


  • #8   2. nov 2009 Jo, og antallet af cylindre og en del andre "småting"!

  • #9   3. nov 2009 Det var da' en masse roser sådan en Burgman får, så det bliver helt spændende at komme igang med den, jeg mangler desværre bare lige at samle de sidste kroner sammen, og så er der også lige det, at dem der er til salg nu, er enten for gamle og for dyre, eller for dyre, jeg vil gerne holde mig i den fornuftige ende af skalaen alså en 30 - 35000, og så vil jeg gå efter en model fra 2002, jeg kan godt lide de der Mercedes baglygter.
    I gennem årerne, har jeg haft en 4 Vespaer, og de slider også bagdækket ret hurtigt, så prøvede jeg et lidt mindre dæktryk, så den stod på hele fladen, og det gav pote.
    Men tak skal i ha' en en masse gode råd
    og god vind


Kommentér på:
Suzuki Burgman 400 remmen

Annonce