11.378 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Suzuki Burgman 400 remmen Suzuki Burgman 400 remmen
Jeg er en halvgammel gut der er bidt af en scooter, og har haft Vespa, men nu har jeg forelsket mig til langt op over begge ører på en Burgman 400, og sådan en vil jeg alså bare ha'
Er der noget man skal være særlig opmærksom på, når man står der og vil købe en brugt burgman, jeg kan se, at der bliver skrevet til sælger er REMMEN skiftet, ?????
Er det den til det der miliongear, og hvot tit skal den skiftes.
Er der nogen her der kan råde mig, så jeg ikke brænder mig...
Hej
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Begge dele er lette at skifte, og en rem står i 187 USD og rullerne ca ca 60 pr. sæt, dertil ca 40 % incl. transport og moms.
Det er nogenlunde på niveau med et billigt kædekit på en alm MC, og så skal den ikke smøres.
Det er en seriøst god og stabil scooter, og den kører langt bedre end nogen Vespa:-) Min genbo har haft en i ca tre år - han elsker den - med ret god grund - retningsstabil, velkørende, godt med læ og bagageplads.
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
Men helt sikkert - den er rigtig fin at køre på.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Jeg har tidligere haft en Laverda Phoenix-scooter, som jeg var glad for, og hvis jeg i dag skulle købe mc-scooter ville jeg tjekke/forhøre mig om følgende:
- Bremseklodser. De to håndbremser æder klodserne hurtigere end på en klassisk mc (er min erfaring) Bør tjekkes. Måske skal de skiftes snart eller med det samme.
- Drivrem og centrifugalklodser: Skal skiftes engang imellem. Jeg habde kørt 22.000 km på min lille 150 cc uden de mindste problemer, da jeg solgte den. Der er måske 25.000-30.000 km i sådan en rem, og den koster ikke alverden og er rimeligt nem at skfite selv, hvis man har mod på det (køb evt en værksteds-håndbog)
Man kan hurtigt mærke, om sådan et gear tager ordentligt ved, så scooteren accellerer ordentligt.
Ellers det almindelige tjek: Slør i hjultøj? Er den retningsstabil? Lyder den ok? Er dæk slidt?. Fungerer afjedring? Etc
Held og lykke med købet. Sådan en skal du nok blive rigtig glad for.
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
Takket väre cvt gearet har den altid rigeligt med moment og hurtige mellemaccelerationer(for en scooter altså). Trods sin störrelse syntes jeg nu den var nem at smide rundt inde i byen. Rem og ruller kan de fleste teenagere finde ud af at skifte i dag. Om det så er bygget op helt på samme måde som 50-150ccm ved jeg ikke. Men hvis det er, så er det hammer nemt at skifte. Men find evt. en manual at kigge i inden du köber. F.eks. på nettet kan de oftest downloades. Så har du muligheden for a se hvor meget du kan lave selv..
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg tankede i Mølndal i Gøteborgs sydlige udkant og drak lige en kop kaffe, inden jeg skulle tage strækket til helsingborg. Her faldt jeg i snak med en smadderflik Tjekkisk gut, der var iført spidse selskabssko, mørke bukser med pressefolder og en nydelig ruskindjakke(ikke MC-kluns) og så havde han hjelm og handsker liggende på gulvet.
Vi startede sammen og fulgtes ad det meste af vejen. Han kørte på sådan en Burgmann 400. Når jeg ligger på motorvejene med ørepropper i marcherer jeg som regel mellem 130 og 140 kmt, Det gjorde han også uden problemer. På færgen fortalte han mig, at han var kørt fra Stockholm samme morgen og skulle overnatte hos venner i København. Næste dag skulle han så videre til Prag.
Han var komplet upåvirket af kilometerne, og to dage inden var han kørt fra Prag til stockholm, også i to bidder.
Helt håbløs kan sådan en Burgmann jo ikke være så:-)
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 141
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
aug 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 125
I gennem årerne, har jeg haft en 4 Vespaer, og de slider også bagdækket ret hurtigt, så prøvede jeg et lidt mindre dæktryk, så den stod på hele fladen, og det gav pote.
Men tak skal i ha' en en masse gode råd
og god vind
Suzuki Burgman 400 remmen