1.824 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Suzuki 400 Burgman Suzuki 400 Burgman
Hej derude..
Jeg skal hjælpe en kammerat med at købe en Burgman årg. ´05, kun kørt under 10.000 km... er der noget vi skal være opmærksom på udover div. servicebog og den sunde fornuft? Vi har selvfølgelig ingen info. om sådan en scooter - det kunne være nogle af jer der har nogle råd? Takker!
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Med kun 10.000km burde der egentlig ikke være det store.
Kører sådan en Burgman med variomatic gear eller hvordan? For hvis den gør, skal man være opmærksom på om rullerne (vægtruller i variomaticen der styrer gearing/udveksling i forhold til farten) er blevet skiftet eller trænger til det. Føles det som om den kører i for højt/tungt gear er tid til at skifte rullerne ASP, da de ødelægger variomatic'en, hvis de ikke skiftes i tide (har lige skiftet vario på min i dag af netop samme årsag...
Ellers det sædvanlige med dæk, bremser, service, ventiler mm.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Min genbor har en, og jeg har da af og til kørt på den.
Det er variomatic udveksling, der er på den. Vigtigste sliddele her er drivremmen og rullerne. Det er nem at skifte, og kosternogle hundrede kr. Man sidder godt på sådan et dyr. Den er ingen racer, men som bytransporter er den meget fin. Skærme og skjolde er gor, og har du bare en regnjakke på holder du dig tør.
I acceleration løber den fra bilerne som en svedske, og den løber snildt 140, så du kan sagtens følge med i trafikken.
Christian - så må du vide meget nøjagtigt, hvad en vario til sådan en fætter koster - den kan ikke være voldsomt dyr?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Hurtigere optræk = Lettere ruller, og der findes mange ruller med forskellige vægte, så man kan teste sig frem hvad man synes er bedst
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Tror dog vi taler helt andre dimensioner på en Burgman og da det heller ikke er metervare og nok gerne må være bedre en T-hansen "kvali", ville jeg tro en ny original vil koste omkring 1500kr, men det er et skud fra hoften. Drivrem og nye ruller koster rigtigt nok meget lidt og er rimeligt let at skifte, hvis man har det rigtige værktøj, så med lidt fingerfærdighed er man kørende for ingen penge.
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
Har ellers kun hørt godt om den..... dog var der een ulempe - at man bliver "mobbet" lidt... hehe...
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
takker for info
Suzuki 400 Burgman