1.824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Suzuki 400 Burgman Suzuki 400 Burgman

Hej derude..
Jeg skal hjælpe en kammerat med at købe en Burgman årg. ´05, kun kørt under 10.000 km... er der noget vi skal være opmærksom på udover div. servicebog og den sunde fornuft? Vi har selvfølgelig ingen info. om sådan en scooter - det kunne være nogle af jer der har nogle råd? Takker!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki 400 Burgman
  • #1   14. nov 2006 mener der var en til salg her på siden for ikke så lang tid siden

  • #2   14. nov 2006 Har desværre kun erfaring med 45 scootere og en enkelt Honda100ccm MC scooter, men jeg vil da forsøge at komme med et par input alligevel.

    Med kun 10.000km burde der egentlig ikke være det store.

    Kører sådan en Burgman med variomatic gear eller hvordan? For hvis den gør, skal man være opmærksom på om rullerne (vægtruller i variomaticen der styrer gearing/udveksling i forhold til farten) er blevet skiftet eller trænger til det. Føles det som om den kører i for højt/tungt gear er tid til at skifte rullerne ASP, da de ødelægger variomatic'en, hvis de ikke skiftes i tide (har lige skiftet vario på min i dag af netop samme årsag... smiley Drivremmen skal man nok også være opmærksom på hvornår den evt. skal skiftes.

    Ellers det sædvanlige med dæk, bremser, service, ventiler mm.


  • #3   14. nov 2006 Sådan en "knallert" er faktisk genial.
    Min genbor har en, og jeg har da af og til kørt på den.

    Det er variomatic udveksling, der er på den. Vigtigste sliddele her er drivremmen og rullerne. Det er nem at skifte, og kosternogle hundrede kr. Man sidder godt på sådan et dyr. Den er ingen racer, men som bytransporter er den meget fin. Skærme og skjolde er gor, og har du bare en regnjakke på holder du dig tør.

    I acceleration løber den fra bilerne som en svedske, og den løber snildt 140, så du kan sagtens følge med i trafikken.

    Christian - så må du vide meget nøjagtigt, hvad en vario til sådan en fætter koster - den kan ikke være voldsomt dyr?


  • #4   14. nov 2006 Det med variomatic udveksling, betyder også at det er let at ændre mc'en til at være hurtigere i optrækket eller mere på toppen.

    Hurtigere optræk = Lettere ruller, og der findes mange ruller med forskellige vægte, så man kan teste sig frem hvad man synes er bedst


  • #5   14. nov 2006 Knud: Tjo, købte en i T-svansen for 200kr komplet. Så billigt at jeg godt turde tage chancen smiley

    Tror dog vi taler helt andre dimensioner på en Burgman og da det heller ikke er metervare og nok gerne må være bedre en T-hansen "kvali", ville jeg tro en ny original vil koste omkring 1500kr, men det er et skud fra hoften. Drivrem og nye ruller koster rigtigt nok meget lidt og er rimeligt let at skifte, hvis man har det rigtige værktøj, så med lidt fingerfærdighed er man kørende for ingen penge.


  • #6   15. nov 2006 Jeg takker for div. svar... på søndag kører jeg og en kammerat ud og kigger på en og prøvekøre den også - spændende... om han køber den eller ej...
    Har ellers kun hørt godt om den..... dog var der een ulempe - at man bliver "mobbet" lidt... hehe...


  • #7   15. nov 2006 der er en til salg netop nu i marked

  • #8   15. nov 2006 Jonas greve W

    takker for info smiley


Kommentér på:
Suzuki 400 Burgman

Annonce