{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredere bagdæk
  • #1   11. aug 2009 Det kan du sagtens, det gør desværre ikke noget godt for dine styreegenskaber. Langsommere styring...

  • #2   11. aug 2009 1995 Suzuki GSX 750 F kører med det org. monteret.

  • #3   11. aug 2009 Ja men det er også en helt anden cykel. Som jeg sagde før, er der nok ikke andre problemer end trægere styring.

  • #4   11. aug 2009 Alle taler imod at sætte bredere dæk på en cykel.. hvertfald hvis du tænker mere på hvordan den kører end hvor "godt" det ser ud..
    men så vidt jeg ved, kan man gå op i det sidste tal af fx 150/60. 60 betyder at dækkets højde er 60% af breden(150) hvis man så samtidig med at forøge breden forøger højden, så forholdet før og efter er ens.. burde det efter mit hoved ikke gå sååå meget ud over styreegenskaberne..

    Ret mig hvis jeg er helt ved siden af..


  • #5   11. aug 2009 Alle taler imod at sætte bredere dæk på en cykel.. hvertfald hvis du tænker mere på hvordan den kører end hvor "godt" det ser ud..
    men så vidt jeg ved, kan man gå op i det sidste tal af fx 150/60. 60 betyder at dækkets højde er 60% af breden(150) hvis man så samtidig med at forøge breden forøger højden, så forholdet før og efter er ens.. burde det efter mit hoved ikke gå sååå meget ud over styreegenskaberne..

    Ret mig hvis jeg er helt ved siden af..


  • #6   11. aug 2009 alexander: det er lige modsat, når du gør dækket bredere (150) skal du gå ned i profil, ellers ændrer du rullediameteren og så går det helt galt med køreegenskaberne da du så ender med at køre på "ballondæk"

  • #8   11. aug 2009 TAk for råd. smiley

    Jeg vil arbejde i 150/60 R17 da det har samme rulle diameter som
    130/70 R17

    Så tak for vejledningen.


  • #10   12. aug 2009 Hvorfor skifte et bagdæk der gør motorcyklen mere træg at styre med når det kun er 2cm bredere? Fabrikanterne bruger vel millioner af kroner på at lave stel og afjedring og vælge de rigtige dæk og deres diameter så alt spiller sammen?

    Vel lidt det samme når johnny brian skifter til 19" på hans golf når VW har brugt utallige timer og penge på at sætte bilen op til 15"?


  • #11   12. aug 2009 Heldigvis er vi forskellige og det er jo ikke nødvendigvis alle der køber/lirer deres cykel for at opnå optimale styreegneskaber. Lige så mange lirer på deres cykler fordi de synes det er fedt og gerne vil sætte personligt præg på dyret, og det har jeg alt respekt for.

    Jeg kan sagtens forstå hvorfor man gerne vil have et bredere bagdæk på cyklen - det ser sgu da fedt ud! og så længe vi arbejder i det område der har været nævnt, tvivler jeg på at du vil kunne mærke den store forskel i styringen af din cykel.
    Jeg har selv monteret 190 bagdæk på min gadecykel som er født med 180 og jeg kan ærligt talt ikke mærke forskel på landevejen, og det er ikke fordi jeg ikke har prøvet, og morfarstriben er da også minimal.

    Det er muligt mange af i andre kan mærke forskellen, men jeg har ikke evnerne til det!

    Det er rigtig at fabrikanterne bruger mange penge på udviklingsarbejdet og i dag kommer de også frem med nogle rigtig konkurrencedygtige løsninger, som faktisk fungerer ganske fornuftigt ab fabric. Men på ældre cykler er der altså sket en del videreudvikling, osm gør at de i dag vil kunne optimeres meget mere end dengang de forlod fabrikken, og du ser også ofte eks. fabrikanten selv sætte bredere dæk på samme str. fælg på samme model, blot en anden årgang. Der er mange parametre fabrikanten skal tage hensyn til og det er ikke altid det er styreegenskaberne der altafgørende.

    På med den brede lakrids! - Just my 2C smiley


Kommentér på:
Bredere bagdæk

Annonce