min kawa har tabt 22 hk ! hvorfor ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige haft min kawa gpx 750 til motor justering karburator og ventiler !
testbænkmåling 70 hk på baghjul !
men for 8000 km siden målte den 92 hk i same bænk
Mc-mekanikeren kan ikke foklare hvor de er blevet af !
han har tjekket komp på cyl. er ok men i den lave ende af skala.
tjekket knast , knastkæde og vippearme sider rigtigt og stilet ventiler 2 gange !
der er igen banke lyde og mislyde fra motor
han mener at at det er olieringene på stemplerne der utæt ! men kan det give et tab på 22 hk ?
De sidste 3000 km var den begyndt at bruge olie og have en ujævn motorgang !
Det skal lige siges at 1000 km før den den første testbænkmåling var motoren blevet renoveret : slibet ventiler plus sæder og nye brugte knaster og vippearme fra en ophugger ! dette blev foretaget af en anden mekaniker !
Hvad er der galt med min motor ?
Kan mekanikeren have justeret den forkert 1 gang og så ikke ville indrømme det ?
det skal lige siges at jeg først får min mc tilbage den 1 apr. pga vinteropbevaring ! så jeg har ikke prøvet at køre på den endnu ! men jeg synes ikke den manglede 22 hk da jeg afleverede den november sidste år.
håber at nogen kan hjælpe mig på forum !
Hilsen Kenneth.
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 2 Emner: 43 Svar: 2.077
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 200 Svar: 398
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 173
og kørte han testen med en gasmåler/wideband lambda sonde? den kan også køre uhyggelig fed.
mar 2005
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 158
Har du prøvet med frisk benzin + additiv til rens af forbrændingskammer osv? Har set dette give helt enorme ændringer, men selvfølgeligt ikke lige på cykler der kun har kørt 8.000 km siden sidste service.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
1 testbænksmåling blev den trimet ind med 4 stk. k&n filtre ! et dyse nr. op og nålene et hak op !
mekanikeren sagde det ikke var nødvendigt med et jet-kit
resultat 92 hk. mere træk i toppen men dårligere træk bunden 1000-4000 omdr. end med org. luftfilterkasse.
2 Testbænkmåling 8000 km efter blev den trimet ind med jet-kit ! resultat 70 hk.
Men nu har jeg en ny teori :
et af filtrene sider ikke ordentligt på studsen og trækker falsk luft ind ?
Revne eller hul i gummi studs eller filter eller mekanikker har monteret jet-kit forkert ?
Konklusion ! jeg skal have en anden mekanikker til at kikke på min kawa ! jeg synes det er får dårligt at mekanikkeren i første omgang synes det ikke er underligt at den yder 70 hk ! det gør han først da jeg viser ham den gamle test.
nu er min regning nået op på 7000 kr så han skal ikke rode mere med den
Hvad kan man gøre hvis det er ham der har lavet en fejl ?
Jeg får den testbænkmålet et andet sted så får vi se hvad der er galt !
Hilsen Kenneth og tak for de mange svar.
min kawa har tabt 22 hk ! hvorfor ?