691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Nye dæk til ældre Yamaha Nye dæk til ældre Yamaha

Min Yamaha XJR 1200 ramte en stor sten, som en eller anden klyne havde tabt på vejen; så den først da bilen foran kørte hen over den og så var det for sent at undvige. Sammenstødet ødelagde fordækket. Nu kan jeg ligeså godt benytte lejligheden til at skifte begge dæk ud. De gamle dæk er Dunlop Sportmax.

Spørgsmål: Hvad bør jeg gå efter? Dunlop igen? Pirelli? Bridgestone? Michelin? Eller hvad? Hvad regnes for det bedste sport touring dæk på markedet lige nu?

Kørselsmønster: Landevejs- og bjergkørsel, touring med et sportsligt snit. Ingen off-road men en del vejarbejde med stenede overflader hist og her. Bør kunne tage en kraftig byge (= vandafledningsriller?).

Dækdimensioner: For: 120/70 ZR 17; bag: 180/55 ZR 17.

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye dæk til ældre Yamaha
  • #1   14. jun 2009 jeg har købt dunlop til min busa det er et godt dæk til en rimlig pris på
    dækonline.dk

• #2   14. jun 2009 Der er vist ingen tvivl om, at du skal have et sporttouring dæk:
    Dunlop Roadsmart 3TC
    Pirelli Diablo Strada/ det ny Angel ST
    Bridgestone BT-021
    Michelin Pilot Road 2CT
    Metzeler Roadtec Z6 Interact

Det er alle gode dæk, så du kan bare vælge. Jeg sværger selv til Metzeler (Z6 Interact) af den grund, at de har ry for de bedste regnvejrsegenskaber. Det er egentlig kun i regnvejr, at jeg nogensinde har været bekymret for manglende grip.

• #3   14. jun 2009 Jeg glemte lige et link fra en dæktest, som tyske PS lavede sidste år:
    (link fjernet)
    Både Metzeler og Pirelli er kommet med ny modeller siden da: Z6 Interact og Angel ST.

• #4   14. jun 2009 Jeg køre på Bridgestone BTO21 og de kan anbefales til dit kørselsmønster, du kan også kikke efter BTO16 og BTO20,
    Dækpriserne er stort set ens på de forskellige mærker uanset om du vælgere Dunlop, Pirelli, Bridgestone eller Michelin.

• #5   14. jun 2009 Du kan evt selv pille hjulene af og køre en tur til Tyskland og skifte dæk, det kan der være en god besparelse i, hvis de ikke er på tilbud herhjemme.,

• #6   14. jun 2009 Metzeler Roadtec Z6 Interact

Kommentér på:
Nye dæk til ældre Yamaha

Annonce