{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

svampet bremse {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft skiftet bremsevæske på min CX500, da væsken var meget grumset og beskidt. Men nu er bremsen blevet svampet, den har ikke tryk nok på til at bremse.
Jeg har haft pumpet på bremsen med dyserne åbne på kaliberen og tømt 3/4 at resovoiret og så lukket for dyserne og fyldt op i resovoiret igen. Det har jeg så gjort 6 gange. Jeg har også prøvet det med en strip på bremsegrebet med tryk på i nogle timer. men der er stadig luft i systemet åbenbart.

Er der nogle gode råd til hvordan man kan gøre det? Har læst noget med en smørekande, men det går desværre ikke, da der for det første ikke er nogle her i byen der sælger sådanne, og det er helligdag idag, og skulle gerne bruge MC'en til en længere køretur imorgen.

HJÆLP!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svampet bremse
  • #1   5. jun 2009 Hvis du har en stor injektionssprøjte eller lignende, kan du fylde bremseslangerne op nede fra ved kaliberne til reservoiret bliver fyldt. På den måde er du sikker på at der ingen luft er i systemet. Den er sikker hver gang.
    Alternativt, hvis du ingen injektionssprøjte har, kan du lade den stå natten over med en strips på håndbremsegrebet. Et par timer er ikke nok.

• #2   5. jun 2009 ja min natten over med stripsen det virker

• #3   5. jun 2009 Jeg har godt nok sådan en gammel væskesprøjte liggende til 40-50ml, men med stor tud, så den kan kun fylde op hvis skruen er taget helt ud. men vil der ikke komme luft med ind i systemet når jeg skal have den fyldt op mellem påfyldningerne?

Efter en nat med stips, skal der så luftes ud igen, eller vil luften bare sive op i resorvoiret? Og skal der i så fald være lændet på låget så luften kan sive ud?

• #4   5. jun 2009 Der vil ikke komme luft med ind, da der jo er fyldt op fra forrige sprøjtning. Så prøv det og sæt alligevel en strips på natten over. I morgen tidlig lufter du ud inden du løsner stripsen. På den måde er den sidste luft havneet nede ved kaliberne og vil komme med ud sammen med lidt bremsevædske.

• #5   5. jun 2009 Nu har du ikke fyldt DOT 5 bremsevæske på? da det giver en mere "svampet" bremse.

• #6   5. jun 2009 jeg bruger kun DOT4 som de anbefaler til min, den er klar til brug efter natten over med en strips, har jeg selv gjort med min. Den ville heller ikke noget som helst efter jeg skiftede væske. Nu er den super fin igen

• #7   5. jun 2009 Det vil jeg så prøve med den væskesprøjte når jeg har fået den gjort lidt ren.

Har brugt DOT4 bremsevæske fra t-hansen

• #8   5. jun 2009 Hvor hårdt skal man spænde den strips, altså bremsen når man skal lave det trick

• #9   5. jun 2009 bare til den er stram, ikke voldbolle, hjælper også hvis man bare syntes den er lidt svampet

• #10   5. jun 2009 Nu er der jo det her dual breake på min mc, er det samme fremgangsmåde, eller skal jeg også påvirke bagbremsen ???

• #11   5. jun 2009 Jeg har nu pumpet 4x30ml bremsevæske igennem kaliberen for at fjerne luft, men syntes ikke der kom noget luft med op i resorvoiret. Og da jeg tog bremsegrebet for at spænde det med en strip var den stadig meget løs. Så håber godt nok at det hjælper det med strippen, da jeg ellers er ret meget på skideren, da der ingen MC mekanikere er her i området, og tror ikke der er nogle mekanikere på bilværkstederne imorgen der har tid til at tage den hvis de endelig gad.

• #12   5. jun 2009 glemte at skrive 4x30ml i hver kaliber

• #13   5. jun 2009 Du skal lige pumpe bremsegrebet godt og så holde den inde, sætte strips på og vente til i morgen med at udlufte den. Hvis ikke dette hjælper er det måske dine bremseslanger der udvider sig når du tager bremsegrebet ? Hvor gamle er de ?

• #14   5. jun 2009 Kan ikke sige hvor gamle de er, da jeg næsten lige har købt den, men den bremsede ok med det gamle væske, det var bare meget beskidt og grumset.

• #16   5. jun 2009 Er netop den metode jeg har brugt, med at pumpe 4 gange med lukket skrue, holde håndtaget inde efter de 4 pump og så åbne skruen, og så tage et par langsomme pump med åben skrue, og så forfra, og har gjort det en del gange, har haft fyldt resovoiret op nok 10 gange mens jeg har udluftet systemet.

• #17   5. jun 2009 Og der ligger fejlen så.
    Når du pumper med åben skrue trækker du luften med tilbage.
    Pump 3-5 gange. Hold grebet inde. Åben skruen. Luk skruen. Pump 3-5 gange. Hold grebet inde. Åben skruen osv osv osv.
    Først i den ene side et par gange, derefter den anden side.

• #18   5. jun 2009 syntes bare jeg prøvede det til sidst, inden jeg brugte sprøjten i kaliberen, og gav det samme efter nogle gange. Mener ikke det burde tage så mange forsøg når der ikke er så meget slange det skal igennem.

• #21   6. jun 2009 Jeg har nu luftet ud og klippet strippen efter en god lang nat med den på, men den er stadig ikke helt 100% stram, den kan bremse, men tvivler på en evt. nødopbremsning, da den stadig er lidt løsere end før jeg skiftede, men der kommer intet luft med ud når jeg udlufter systemet, kun det i starten der er i slangen jeg bruger til at sætte over skruen.
    Den bremsede ikke fantastisk da jeg købte den heller ikke, så kan det være klodser/skiver der er ved at være godt slidte? (Der sidder skiver på hvor lufthullerne sidder helt inde midt på hvor den ikke bremser)

Vil gerne have den til at bremse ordentligt inden kl 12, da jeg skal køre kl 13.

• #22   6. jun 2009 som sagt:

1. Pump et par gange, og hold håndtaget med et fast greb.

2. Åben udluftningsskruen, og luk den igen når grebet er i bund.

3. Gentag punkt 1 og 2, så længe det er nødvendigt.

Overstående har altid virket for mig, både på biler, knallert og mc!

• #23   6. jun 2009 Er det jeg har gjort en del gange efterhånden, og der sker ikke mere end der allerede er sket

• #24   6. jun 2009 Berndt
    Det kan kræve mange tryk før den er der. jeg har lavet bermser på et utal af biler. og de er meget nemmere at udlufte.
    Har lige skiftet til armerede slanger på min tlér og på en gsxr 1100 det tog lang tid inden de blev gode.

Pump til der er tryk i systemet. hold håndtag inde åbn skrue luk skrue pump igen. og gentag. vi nåede at køre næsten en liter igennem.
    Da luften bliver fanget i banjoboltene..

• #25   6. jun 2009 Så lykkedes det endelig, efter at have tømt reservoiret endnu 5 gange på hver kaliber idag, så bremser den som den gjorde før jeg skiftede væsken. Så kan jeg vente et år eller 2 før jeg skal igennem det mareridt igen.

• #26   6. jun 2009 hej du kan også tage din flaske fra bremsevæsken med lidt væske i selvfølgelig, prop en slange ned i den løsne skruen på kaliberen og sæt slangen på derefter begynder du bare og pumpe det virker for mig der kommer ikke luft i dit system.

Kommentér på:
svampet bremse

Annonce