{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Ducati - Chip Og Powercommander ? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og tænkte på :
Du kan købe en udstødning til en Duc og så købe en chip tilhørende, den gætter jeg på går ind og sørger for korrekte mængde fuel osv, så den kører ordentlig med potterne, ikke ?
Hvorfor så bruge penge på en powercommander ved siden af ? er det hvis man har fiflet med luftfiltere eller hvornår kan det betale sig at købe en PC når man alligevel har betalt for en chip ?

Nogen der kan forklare hvorn det hænger sammen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati - Chip Og Powercommander ?
  • #1   29. maj 2009 På min Sie hæver performance chippen omdrejningsbegrænsningen med 500 omdr/min og bgrænsningen sætter ind meget blødere end ved standard chippen. Desuden ændres der en lille smule ved benzin/luft blandingen. Dog kan man næsten ikke mærke forskel, sikkert pga miljølovgivning osv.

Power Commanderen gør cyklen meget mere kørbar, især ved lavere omdrejninger. Med chip/uden PC kan den køres fra 4 000 omdrejninger, mens med PC kan den køres komfortabelt fra 3 000.

• #2   29. maj 2009 Desuden kan du tilpasse PC 100% til din cykel, mens chippen er en standard modifikation

• #3   29. maj 2009 Så PC ville være at fortrække, er det det du siger ?
    Eller skulle man vælge chip for at få de sidste omdr med, og så pc for at få det hele mere kørebart ?

• #4   29. maj 2009 Den helt galt m det originale map,set det flere gange,op til 20 % nogle steder imellem 5 og 10 % gas.Dog mest da de kørte m Marelli sprøjt!!.Monter Pc på og få en der har styr på det til at køre den ind!

• #5   29. maj 2009 Ved ikke hvordan det er med andre modeller fra Ducati, men på min kunne jeg have nøjedes med en PC.

Fik chippen til en ok pris og skal hilse og sige at sådan en V2'er, hvor begrænserene sætter hårdt ind, i et af de lavere gear, er en oplevelse for sig. Men på den anden side burde man jo slet ikke ligge og køre ved høje omdrejninger på en cykel som min.

• #6   29. maj 2009 Ok jeg takker, jeg tror jeg har fået en ide om hvorn det hænger sammen.

• #7   29. maj 2009 Powercommanderen er bedre "opløst", dvs i mappet er der flere værdier til blandingforholdet, der gør cyklen bl.a smidigere.
    Effekten kan sagtens være ens.

Jeg havde Chip i min tidligere mille R der var tunet af Amann.
    Efter jeg fik en powercommander i og fik den mappet på hver cyllinder blev den mere smidig på gas og motor, og fik bedre respons. Rent effektmæssig var kurverne stort set ens...
    Smagssag om man er ti ldet ene eller anden. Med chipen føltes den mere brutal med powercommanderen mere doserbar og letkørt på trods af samme effektkurve

Kommentér på:
Ducati - Chip Og Powercommander ?

Annonce