599 visninger
|
Oprettet:
Ducati - Chip Og Powercommander ? {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og tænkte på :
Du kan købe en udstødning til en Duc og så købe en chip tilhørende, den gætter jeg på går ind og sørger for korrekte mængde fuel osv, så den kører ordentlig med potterne, ikke ?
Hvorfor så bruge penge på en powercommander ved siden af ? er det hvis man har fiflet med luftfiltere eller hvornår kan det betale sig at købe en PC når man alligevel har betalt for en chip ?
Nogen der kan forklare hvorn det hænger sammen ?
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 392
Power Commanderen gør cyklen meget mere kørbar, især ved lavere omdrejninger. Med chip/uden PC kan den køres fra 4 000 omdrejninger, mens med PC kan den køres komfortabelt fra 3 000.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 392
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Eller skulle man vælge chip for at få de sidste omdr med, og så pc for at få det hele mere kørebart ?
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 392
Fik chippen til en ok pris og skal hilse og sige at sådan en V2'er, hvor begrænserene sætter hårdt ind, i et af de lavere gear, er en oplevelse for sig. Men på den anden side burde man jo slet ikke ligge og køre ved høje omdrejninger på en cykel som min.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Effekten kan sagtens være ens.
Jeg havde Chip i min tidligere mille R der var tunet af Amann.
Efter jeg fik en powercommander i og fik den mappet på hver cyllinder blev den mere smidig på gas og motor, og fik bedre respons. Rent effektmæssig var kurverne stort set ens...
Smagssag om man er ti ldet ene eller anden. Med chipen føltes den mere brutal med powercommanderen mere doserbar og letkørt på trods af samme effektkurve
Ducati - Chip Og Powercommander ?