899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Bule i bagsvinger! Betyder det noget?? Bule i bagsvinger! Betyder det noget??

Som mange af jer ved er TL´eren ved at få den store tur!

Jeg har i løbet af denne uge fået en bagsvinger hjem fra en TLR, da den er afstivet, og derfor skulle give bedre køreegenskaber, da vridningen ikk vil
være så stor når cyken presses

MEN!
Nu skulle jeg igang med at gøre alle mine dele klar til en gang pulverlak, og så så jeg at der i selve afstivningen var en bule! Den sidder inderst, så rent kosmetisk betyder det intet.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om denne bule har nogen betydning for
"stivheden" af bagsvingeren!

I kan se de sidste 3 billeder under min profil

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

Hvad siger i til det? Skal jeg have fundet en ny?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule i bagsvinger! Betyder det noget??
  • #2   11. feb 2006 Det er ikke bevidst!!
    Det jeg er bange for, er at det jo netop er der hvor aluet belsates! Selve måden den er bulet på gør måske at aluet mister sin stivhed!

Men ved ikke. Derfor jeg spørger, håber på der er en klog herinde smiley

• #4   11. feb 2006 hi sebastian , nu kender jeg ikke så meget til din model, men er den store støbte alu "klods" hvorpå forstærkningen går på orginal på din model ?
    og bulen sidder vel i modsatte side af kæden?
    umiddelbart, hvis det er sådan at alu klodsen udgør en meget stordel af forstækkningen og bulen sidder i modsatte side af belastningen fra kæden tror jeg ikke der er noget problem!
    Nu er der jo så noget med din bag dæmper er fastgjort i den side?

• #6   11. feb 2006 Hey strada, jeg tror sgu du har ret, mht placeringen, sorry sebastian, jeg tror også hvis (som strada siger) at den havde set værrer ud hvis den var slået!

• #7   11. feb 2006 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror, det er noget, der skal være der...
    http://www.gwfweb.com/cycles/gwftlr/gwf00047.jpg
    Ser det ikke ud til, det samme er på denne?

• #8   11. feb 2006 Ellers kan det jo være, det er kæden, der går imod :o(

• #9   11. feb 2006 Det skal ikke være der smiley
    Det er sikkert pga kæden der er gået imod ja!
    Damn at folk ikek kan stramme deres kæder

• #10   11. feb 2006 Har lige været nede og studere igen. Det er IKKE pga kæden, og det skal IKK være der!

• #11   12. feb 2006 Jeg tror det er for at kompensere for en eventuel slap kæde. Forstået sådan, at når kæden bliver for slap og hænger, så undgår man at den kører på afstiveren.

Hvis man kigger på andre billieder, bla. det længere oppe i tråden, kan man sagtens ane at disse er tilsvarende bukket/bulet.

Det er helt sikkert med vilje!

Hygge
    Claus

• #12   12. feb 2006 NU skriver jeg det lige for 4. gang!
    smiley

Det er IKKE med vilje! Det er TYDELIGT at se at bulen er pga tæsk eller lignende! Mit bud er en sprungen kæde
    Jeg skal nok forsøge at tage et par billeder imorgen så det er tydeligt! Kunne ikke her til aften da det var mørkt i kælder!
    Men det er altså ikke for at kompenserer eller lignende. Måden der er mnast sammen på eller smadret sammen på siger det hele! Den har fået et ordentligt tryk!

• #13   12. feb 2006 Ok nu sidder jeg med bagsvingeren. Det kan fandeme godt være du alligevel har ret Claus! Ved første øjekast ser det ret smadret ud, men kigger man tøt på kan man faktisk se der har været varme på for at få metallet til at bukke sig! Så kan det vel kun være som du skriver? Synes bare alligevel det ser noget sammenmast ud! Men det er måske fordi det snyder pga det er aluminium? dvs at det ser mere "chokolade" agtig ud end metal, når det er smeltet

• #15   12. feb 2006 Den bagsvinger ligner min...

(link fjernet) 11:31:40

Og det er ikke i kædesiden og der er ikke nogen deformering på bagsiden

Jeg kan ikke forstå den kædesnak,, i mine øjne er det jo tydeligvis i højre side af svngeren at bulen er og kæden sidder da i venstre side af en TL , ikk' ?? Min kæde sidder i venstre side.

Sebastian, jeg ved ikke hvad du skaæ igennem for at få byttet den eller få pengene tilbage, men jeg ville ikke accepterere den svinger med mig siddende på en mc med mulighed for 270++

• #16   12. feb 2006 Det er nu godtnok i venstre side, at bulen er... De "tynde" profiler skal vende ned mod vejen...
    Se evt. http://www.gwfweb.com/cycles/gwftlr/gwf00047.jpg

• #18   12. feb 2006 Av ja, den sidder omvendt,,,,kigger man på Sebastians billede af svingeren, så sidder den arm der skal sidde ned til bremsekaliberen også i modsatte side...Dvs i højre side, når profilerne vender nedad....

(link fjernet) 21:32:40

Godt spottet Anders....

• #19   12. feb 2006 Alle mand klar ???

Så fyre vi op under kædeteorien igen, for den er jeg da klart tilhænger af, igen..

• #20   12. feb 2006 Tror sq den er god nok mht at det er lavet med vilje!
    Det ligner en svejsning der er lavet for at gøre plads til kæden

• #21   12. feb 2006 Jeg tror det er lavet med vilje. Min erfaring med alu, siger mig at det ikke ville se således ud, hvis det var et slag eller tryk, der havde forårsaget det. Alu er en meget blød metal, der har en grim evne til at flække/knække ved stor belastning. Derfor opvarmes det når det skal bøjes eller formes. Du beskriver det som om, det er blevet opvarmet for at kunne forme det, f.eks. efter en kæde. Hvordan kan en udforming som denne, få et slag der? Der skal mere end alm. dygtighed til for at kunne ramme netop der. Havde det været en kæde som havde lavet den bule, ville der være ridser i aluminiumet eller kradser.

Som jeg ser billedet er det lavet med vilje, men det kan du lettere se i virkeligheden end jeg kan på et billede.

Dog skal du ikke montere en så vigtig genstand som denne, hvis du ikke stoler 100 % på den. Så i sidste ende er det din egen fornemmelse, der skal bestemme hvad du gør!

Just my 2 cents

/Anders

• #22   12. feb 2006 Jeg kan oplyse om, at jeg har to bagsvingere til min gixxer, og i begge er der lignende "buler", så tror ikke det er noget du skal være nervøs for.. Har aldrig set en bagsvinger (til en gsxr 250), der ikke har den "bule".. smiley

• #23   12. feb 2006 jeg syntes det ligner en bule der er kommet ved et vrid eller sådan noget, men jeg tror ikke at du skal få nogle til at svejse på den så tror jeg bare den vil begynde at trække sig så bagsvingeren den bliver skæv og det er vel ikke meningen?
    nu kan jeg se at den er afmonteret så kan du jo se om den er skæv ved at ligge den på et plant underlag og se om den vipper ellers vil jeg nok ikke gøre noget ved det
    det kan også godt være noget et firkantet rør gør når det bliver bukket, men hvis du siger at den ikke altid har været der så vil jeg nok mene det første jeg skrev

held og lykke hilsen kleinsmeden c",)

• #24   15. feb 2006 Sebastian:

I know ;o)

Godt at du fik ro i sindet...
    C

Kommentér på:
Bule i bagsvinger! Betyder det noget??

Annonce