436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Opgivelser fra forskellig producenter Opgivelser fra forskellig producenter

Hejsa.

Jeg står i den situation hvor jeg skal skille mig af med min GS500 og gerne vil have noget lidt hurtigere.
Mit valg står lidt mellem en ducati monster (600(37KW) , 750, 900(49KW))
kontra en Honda Hornet (600(70KW) 900(80KW))
Som man kan se er der KÆMPE forskel i ydelse, og brugt priserne på de lidt ældre årgange er ikke så fjernt fra hinanden

Nu nævnte jeg valget for en af mine kammerater, som mildest talt Ducati entusiast (for ikke at sige fanatiker), og ífølge ham opgiver Ducati ydelsen på baghjulet, hvor Honda opgiver det på motoren - før reduktion, af transmission, kæde. Osv Osv. Således vil forskellen ikke være SÅ voldsom igen

Har søgt lidt på forumet. ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=28022)
Hvor der bliver sagt at "Min erfaring er et Ducati har mindst tab fra motor-baghjul i forhold til opgivelsen."

Tæt på det samme, men ikke helt.
Er indforstået med at ydelse forringes på MCen med hvorfor at den efter et par år vil være lidt lavere end opgivet.

Men har min ven ret, eller det forummet der har ret.
Ducati opgiver ydelse på baghjulet
Diverse andre producenter opgiver på motoren.

Det skal siges at det æstetiske selvfølgelig har noget at sige, men synes begge cykler er meget pæne.
Og de årgange jeg primært har råd til er fra (9x-01) på begge cykler

Venligst
Thomas

Informationerne på MCerne er taget fra Bikez.com (årg 1998)
Jeg har søgt på forumet, jeg er bare ikke så god til det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgivelser fra forskellig producenter
  • #1   9. maj 2009 Hvorfor gå så meget op i hvad de står på et papir og hvad cyklen smider på hjulet?

Det kan man reelt ikke bruge til en dyt, da hk ikke afgør hvor vild, sjov og hurtig en cykel er.

Stelgeometri, vægt, måden motoren smider hk på osv osv har meget mere at sige. Så ud og kør begge og se hvad du er til

Mht ducati så mener jeg ikke at opgiver ydelse på baghjul. Men deres tal er som regel mindre optimistiske end japanerne. Dvs de komme rtættere på det opgivne tal.

Især de seneste år er der gået inflation i mange HK opgivelser...

• #2   9. maj 2009 Man kan da slet ikke sammenligne en monster med en hornet?!?!?

Monster 600 er alt for svag iforhold til en hornet, 900 noget bedre da den har en bund hondaen ikke har!! Ducati køber man fordi man føler for det, ikke fordi man stille det fornuftigt op (der taber de hver gang).

Jeg havde ikke skulle tænke over det 2 min, men mine cafe kammerater er helt vilde med Monsteren...

• #3   9. maj 2009 Rasmus det er så din egne personlige holdning smiley som jeg ikke gider kommetere på smiley

• #4   9. maj 2009 mc er da altid mest med hjertet og ikke fornuften, ellers kørte vi vel alle cb125 som går 30km/l eller en kinøjser, for hvorfor give over 200 000kr for noget man kan få for 8000kr?? 2 hjul og en motor??
    Prøv dem begge og kontroler så med forsikringen om du har råd, og så ellers bare ud og kører. Fuck et langt indlæg for at skive: lad være med at mærke snoppe, køb den du bedst syntes om..

• #5   9. maj 2009 Ducati opgav HK på baghjulet indtil omkring år 2000
    Hvis man kun går op i tal, vil Ducatien stort set altid tabe.

Kommentér på:
Opgivelser fra forskellig producenter

Annonce