{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.786 visninger | Oprettet:

Når mc'en aflader batteriet? {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en suzuki tl1000r 1998. Jeg har fået et problem med, at cyklen aflader batteriet, når den er slukket. Batteriet kan sagtens lades op og cyklen starter og kører fint. Når jeg så har parkeret cyklen i garagen og dagen efter skal køre, er der ikke nok strøm på batteriet til at starte. Jeg tror min cykel aflader batteriet, når den er slukket. Har i nogle erfaringer med, hvad det kan være?
Jeg har powercomm. 3 på og en tre mode (samme som nikko g-pack). Jeg har ikke alarm eller andet på, der skulle kunne tage strøm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når mc'en aflader batteriet?
  • #2   28. mar 2009 Jeg havde samme problem med min nyindkøbte bil, som jeg kæmpede med i næsten et helt år, hvor flere forskellige autoriserede værksteder ikke kunne finde fejlen. Endelig røg den til Bosch, som efter 3 uger fandt ud af, at der kom vand og fugt ind i hovedsikringsboksen. Da vi fik den åbnet, løb der vand ud af relæet, og det hele lignede bunden af en gammel, tysk ubåd. Rustent og irret. Sikringsboksen blev så skiftet, og problemet blev løst.

    Men det betød, at et fuldt opladt batteri kunne drænes på MEGET kort tid. Jeg kunne eksempelvis fint starte, køre en lang tur hvor batteriet blev ladet godt op, parkere og handle ind i 20 min, og så var den død, da jeg kom tilbage. Generatoren blev skiftet, batteriet blev skiftet flere gange, de havde målerudstyr på den (og kunne intet måle sig frem til), og lige lidt hjalp det. Jeg kørte til sidst rundt og koblede batteriet fra, hver gang jeg parkerede.

    Forhandleren benægtede selvfølgelig alt og påstod, at de var noget, jeg selv havde gjort, og jeg tabte sagen i ankenævn for biler på trods af omfattende beviser i form af bl.a. værkstedsfakturaer, underskriftsindsamlinger m.v., så det kostede mig 12K og blod, sved og tårer i et helt år, mens sagen kørte. Man er helt ekstremt dårligt stillet som forbruger i den slags sager, hvis forhandleren ikke frivilligt går til erkendelse.

    K.


  • #3   29. mar 2009 Hello Kitty-->
    Forstår det sådan at du mener det er forhandlerens skyld der var vand i din sikringsboks?


  • #4   29. mar 2009 Dennis H: Hov, beklager. Det er selvfølgelig en længere historie, og ovenstående er kun en bid af den. Men der har været boret et hul i sikringsboksen til et eller andet eftermonteret udstyr gætter jeg på, hvor kablet så er blevet fjernet igen... men hullet var der stadig, så der kunne komme vand ind. Sikringsboksen havde i den sammenhæng også været åbnet og var lukket igen med noget flydende pakning, og var ikke ordentlig tæt.

    Efter forhandlergarantien udløb + utallige besøg på både forhandlerens eget værksted og tre andre autoriserede værksteder krævede jeg, at handlen gik tilbage jvf købeloven, da fejlen stadig ikke var udbedret og bilen praktisk talt ubrugelig, men det ville forhandleren ikke gå med til. Bilen havde een tidligere ejer, og han havde selvfølgelig absolut intet kendskab til det. Fejlen oplevede jeg første gang 7 dage efter, jeg købte bilen, hvorefter den med jævne mellemrum gjorde, at jeg strandede overalt.

    K.


  • #5   29. mar 2009 Okay. Så forstår jeg.

Kommentér på:
Når mc'en aflader batteriet?

Annonce