seriøs suzuki hjælp til varm motor {{forumTopicSubject}}
har et lille problem med min vl 1500, kun godt lige bruge lidt hjælp og det der med der står det forkerte på blokken er jeg gerne for uden, problemet er når motoren er varm vil den ikke starte, den kan skubbes igang. har haft den skilt ad i dag og givet alle ledninger kontakt spray, checke luftfilter, kaburator og benzinfilter, der er skiftet olie, filter, luftfilter, benzin filter og det lader til den lader når den køre, ved ikke hvad det snrt kan være, der er ingen start problem når den er kold og den køre fint men når den bliver slukket skal den stå 10- 15 min. hvis den ikke går igang.
hvad kan det være?? nogen forslag eller nogen der har prøvet noget lignende??
her er lidt mere om den
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=108306
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
For ellers kan det evt være :
For stamme ventil-Tolerancer eller Dårlig tændspole.
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
det kan være der skal stilles ventiler og knast kæde kan det være sådan noget måske???
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
nogen der ved om man kan måle sig til om de er ok?
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
for det kunne da lyde sådan, det kunne være dine svømmeventiler der ikke falder ned i karbs igen
feb 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
ellers prøv at måle på batteriet når du turner moter og så se hvad volt kommer ned på. den må ikke komme under 11.80 volt på et fuldt opladet batteri. så er det defekt
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
der findes ikke en værksteds bog, ikke jeg kan finde, men måske en forhandler har en til dem
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
batteiet er fra sidste år, og der har været impulslader på i vinters, så det må være et andet sted det kommer fra hvis det er det, sider der kul i på sådan en fætter, som kan gøre at den ikke lader rigtig??
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
nej haynes er ikke min ven, for den findes ikke af hvad jeg kan finde ud af
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
de forhandlere findes ikke i vejle, desværre
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
kan jeg ikke bare måle på det, når jeg starter og cyklen er kold også når jeg har kørt en lille tur og skal starte den igen, så skulle den da gerne vise det samme, men hvis det er det, må det da være fordi det ikke lader når den køre?? eller kan batteriet være faldet sammen?? men hvorfor den så springer igang når den er kold og den ellers køre fint og ingen ting med lys eller andet ved jeg ikke
sep 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
Efter jeg monterede ekstra lygter på min, har jeg nogle gange samme problem. Hos mig er det batteriet. Når den har stået og "samlet" strøm igen kan den starte. Jeg kan ikke høre et den tørner langsommere...
/Mads
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
jeg skal vil også se om hvad strøm der er nå den startes?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg er helt sikker på, at du har ret.
Det der batteri er ved at falde sammen:-)
Desværre er der ingen garanti for hvor længe et batteri kan holde. Det er bestemt heller ikke altid af det gode at lade for meget på dem. Problemet med impulsladere er, at de lige som alle andre ladere skal de ikke sættes på for tit.
Det er faktisk klogere at lade batteriet lade rimeligt af, for så at lade det op med mellemrum. Det er også en god ide. at belaste batteriet under opladning - f.eks. med en lille pære.
Det er også muligt, at batteriet har fået et par stød - det kan de heller ikke lide.
D<et ligger i sagens natur, at kan cyklen løbes igang, så kan den også startes, hvis sstartmotoren tager fat, drejer motoren og det så ellers er hurtigt nok. Det har vist kun en adresse:-)
Tager jeg fejl vil jeg meget gerne lære noget nyt:-)
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
har prøvet ved at slukke for lyset men det virker heller ikke, og det er kun når motoren er varm, men når den står 10-15 kan den igen, når den er kold eller har stået hopper den lige igang uden problem.
men mads hjalp det at skifte batteri, eller gør den det stadig?
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
det sider jo rimeligt udsat for stød der foran motoeren, tager en tur til louis i morgen også prøver jeg med et nyt batteri,. men hvorfor er problemet der kun når motoren er varm , så burde den da være nemest at den lige skulle starte
sep 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
Håber det virker for dig!
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
det lyder som om der kan være noet om det, det lød bare lidt for nomt med et nyt batteri, ikke at det ikke er nok.
jeg tager nu ikke kun til tyskland for et batteri, vi nøjes nu også med kiel og har en kami der tager med, også skal der vil også lidt vand og øl med
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=156496
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 19
Som du ved har jeg også en vl1500.
Jeg har selv haft samme problem, og det er et kendt problem for vl´eren. To ting jeg har gjort, og nu er der ikke nogen problemer.
Dekomprision systemet på denne type bliver trukket fra en solonide via et kabel, til første cylinder, og videre til næste cylinder med et andet kabel. dette kabel har med at blive slap, og justerer den er en del af alle eftersyn. Når den er slap bliver bagerset cylinder ikke luftet ud når du trykker på starteren. Hvis cyklen er stoppet ved høj komprision, skal cylinderen luftes ud inden stemplet kan komme over top punktet. Et andet kendt problem er, at vores cykler bruger ufattelig mange ampere under opstart, der er simpelthen ikke nok i standart batterier. Af samme grund har Odyssey, et fima fra usa. Produceret et batteri som passer i målene på vores, med 535 start amp... det sparker røv. koster det dobbelte men er alle pengene værd.
nedenstående link kan du bestille batteri, og det er det eneste sted hvor det kan købes, tror jeg. nederste link omhandler de komprisions systemet.
held og lykke
http://www.gmanindustries.com/index.php/cPath/21
http://www.moccsplace.com/images/decomp/decomp.htm
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.082
det ser meget svært ud, det med batteriet ser sku fint ud men har ikke dankort og det har jeg aldrig haft så det er svært for mig det med at handle på nettet
seriøs suzuki hjælp til varm motor