{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.235 visninger | Oprettet:

seriøs suzuki hjælp til varm motor {{forumTopicSubject}}

har et lille problem med min vl 1500, kun godt lige bruge lidt hjælp og det der med der står det forkerte på blokken er jeg gerne for uden, problemet er når motoren er varm vil den ikke starte, den kan skubbes igang. har haft den skilt ad i dag og givet alle ledninger kontakt spray, checke luftfilter, kaburator og benzinfilter, der er skiftet olie, filter, luftfilter, benzin filter og det lader til den lader når den køre, ved ikke hvad det snrt kan være, der er ingen start problem når den er kold og den køre fint men når den bliver slukket skal den stå 10- 15 min. hvis den ikke går igang.
hvad kan det være?? nogen forslag eller nogen der har prøvet noget lignende??
her er lidt mere om den
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=108306


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seriøs suzuki hjælp til varm motor
  • #1   19. mar 2009 Drejer starteren godt nok rundt..??


    For ellers kan det evt være :

    For stamme ventil-Tolerancer eller Dårlig tændspole.


  • #2   19. mar 2009 starteren drejer fint og der er ingen problem når den har stået 10- 15 min og når den er kold starter den også med det samme. og den kan skubbes igang.
    det kan være der skal stilles ventiler og knast kæde kan det være sådan noget måske???


  • #3   19. mar 2009 nu spørger jeg lige dumt men for at være sikker, tændspole der er dem der sidder for enden af tændkabelet/tændrørshætten. der sidder en på hver cylender på min.
    nogen der ved om man kan måle sig til om de er ok?


  • #4   19. mar 2009 Køb en Værskteds bog til den ......der står som regle hvordan man måler tændspoler.....



  • #5   19. mar 2009 har du prøvet at taget et af tændrørene ud og se om den evt drukner???

    for det kunne da lyde sådan, det kunne være dine svømmeventiler der ikke falder ned i karbs igen


  • Jari S
    Jari S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
    #8   19. mar 2009 Jeg plejer at køre ned på mit lokale værksted og få gode råd. (mit tlifælde skjern mc) og er gratis. og de ved sku som regel hvad de snakker om.
    ellers prøv at måle på batteriet når du turner moter og så se hvad volt kommer ned på. den må ikke komme under 11.80 volt på et fuldt opladet batteri. så er det defekt


  • #9   19. mar 2009 ronni
    der findes ikke en værksteds bog, ikke jeg kan finde, men måske en forhandler har en til dem


  • #10   19. mar 2009 dækskifteren, det har jeg ikke prøvet, det kunne være en muglighed

  • #11   19. mar 2009 henrik
    batteiet er fra sidste år, og der har været impulslader på i vinters, så det må være et andet sted det kommer fra hvis det er det, sider der kul i på sådan en fætter, som kan gøre at den ikke lader rigtig??


  • #12   19. mar 2009 revít
    nej haynes er ikke min ven, for den findes ikke af hvad jeg kan finde ud af


  • #13   19. mar 2009 jari
    de forhandlere findes ikke i vejle, desværre


  • #15   19. mar 2009 bliver desværre nød til at købe det der er til vl 1500, da det skal passe i den kasse det skal være i og det er vist også et på 14 amp

  • #16   19. mar 2009 henrik, hvis det er batteriet er der så ikke en grund til det falder sammen så hurtig, kan det være det ikke lader?? hvis man sætter en multi måler på, lader det vil først/bedst når man køre, men den skulle vil også lade med lidt gas

  • #19   19. mar 2009 henrik
    kan jeg ikke bare måle på det, når jeg starter og cyklen er kold også når jeg har kørt en lille tur og skal starte den igen, så skulle den da gerne vise det samme, men hvis det er det, må det da være fordi det ikke lader når den køre?? eller kan batteriet være faldet sammen?? men hvorfor den så springer igang når den er kold og den ellers køre fint og ingen ting med lys eller andet ved jeg ikke


  • Mads  K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
    #20   19. mar 2009 Hej Thomas

    Efter jeg monterede ekstra lygter på min, har jeg nogle gange samme problem. Hos mig er det batteriet. Når den har stået og "samlet" strøm igen kan den starte. Jeg kan ikke høre et den tørner langsommere...

    /Mads


  • #21   19. mar 2009 henrik
    jeg skal vil også se om hvad strøm der er nå den startes?


  • #22   19. mar 2009 Henrik:

    Jeg er helt sikker på, at du har ret.

    Det der batteri er ved at falde sammen:-)

    Desværre er der ingen garanti for hvor længe et batteri kan holde. Det er bestemt heller ikke altid af det gode at lade for meget på dem. Problemet med impulsladere er, at de lige som alle andre ladere skal de ikke sættes på for tit.

    Det er faktisk klogere at lade batteriet lade rimeligt af, for så at lade det op med mellemrum. Det er også en god ide. at belaste batteriet under opladning - f.eks. med en lille pære.

    Det er også muligt, at batteriet har fået et par stød - det kan de heller ikke lide.

    D<et ligger i sagens natur, at kan cyklen løbes igang, så kan den også startes, hvis sstartmotoren tager fat, drejer motoren og det så ellers er hurtigt nok. Det har vist kun en adresse:-)

    Tager jeg fejl vil jeg meget gerne lære noget nyt:-)


  • #23   19. mar 2009 hej mads
    har prøvet ved at slukke for lyset men det virker heller ikke, og det er kun når motoren er varm, men når den står 10-15 kan den igen, når den er kold eller har stået hopper den lige igang uden problem.
    men mads hjalp det at skifte batteri, eller gør den det stadig?


  • #24   19. mar 2009 knud
    det sider jo rimeligt udsat for stød der foran motoeren, tager en tur til louis i morgen også prøver jeg med et nyt batteri,. men hvorfor er problemet der kun når motoren er varm , så burde den da være nemest at den lige skulle starte


  • Mads  K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
    #25   19. mar 2009 Har ikke skiftet batteriet - vælger at slukke for ekstralyset istedet...

    Håber det virker for dig!


  • #26   19. mar 2009 mads kan godt slukke for mit men så koster det 500 kr hver gang og de ser jo ikke en for godt i forvejen de 4 hjulet, så en dum ide for mig. men kan ikke se hvorfor problemet er der med varm motor

  • #28   19. mar 2009 henrik
    det lyder som om der kan være noet om det, det lød bare lidt for nomt med et nyt batteri, ikke at det ikke er nok.
    jeg tager nu ikke kun til tyskland for et batteri, vi nøjes nu også med kiel og har en kami der tager med, også skal der vil også lidt vand og øl med


  • #29   19. mar 2009 mange tak for alle svarende, men kom endelig med flere svar hvis ikke det er det, men skal nok lade jer vide om det var svaret på problemet


  • #31   19. mar 2009 det gør den gamle mercer altid , den kan ikke andet
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=156496


  • #32   19. mar 2009 hey thomas

    Som du ved har jeg også en vl1500.
    Jeg har selv haft samme problem, og det er et kendt problem for vl´eren. To ting jeg har gjort, og nu er der ikke nogen problemer.
    Dekomprision systemet på denne type bliver trukket fra en solonide via et kabel, til første cylinder, og videre til næste cylinder med et andet kabel. dette kabel har med at blive slap, og justerer den er en del af alle eftersyn. Når den er slap bliver bagerset cylinder ikke luftet ud når du trykker på starteren. Hvis cyklen er stoppet ved høj komprision, skal cylinderen luftes ud inden stemplet kan komme over top punktet. Et andet kendt problem er, at vores cykler bruger ufattelig mange ampere under opstart, der er simpelthen ikke nok i standart batterier. Af samme grund har Odyssey, et fima fra usa. Produceret et batteri som passer i målene på vores, med 535 start amp... det sparker røv. koster det dobbelte men er alle pengene værd.

    nedenstående link kan du bestille batteri, og det er det eneste sted hvor det kan købes, tror jeg. nederste link omhandler de komprisions systemet.

    held og lykke

    http://www.gmanindustries.com/index.php/cPath/21

    http://www.moccsplace.com/images/decomp/decomp.htm


  • #33   20. mar 2009 mange tak for hjælpen morten
    det ser meget svært ud, det med batteriet ser sku fint ud men har ikke dankort og det har jeg aldrig haft så det er svært for mig det med at handle på nettet


Kommentér på:
seriøs suzuki hjælp til varm motor

Annonce