{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glider i kobling?
  • #1   15. mar 2009 Er det MC olie du har hældt på ?

• #2   15. mar 2009 Det er MC olie, købt og anbefalet af Mogens Petersen MC i Odense.

• #3   15. mar 2009 Med mindre den er helt gal med olien, så er det jo 'bare' et spørgsmål om fedtede koblingsplader. Hvis du ikke kan regulere det ind via justerskruerne på koblingen, bør du overveje at glasblæse pladerne - så er problemet helt sikkert løst smiley

• #4   15. mar 2009 Kunne det tænkes, at det intet som helst har med olieskiftet at gøre, og at den ganske enkelt er slidt op???
    Selvfølgelig er det jo oplagt, at olien skulle have noget med det at gøre, når nu det er opstået i den forbindelse, men på den anden side, så skal alting jo dø på et eller andet tidspunkt, så måske sammenfaldet er helt tilfældigt.
    Hvis koblingen har kørt 90.000km. kan den vel godt være slidt op.

• #5   15. mar 2009 Allan -> Kunne sagtens være tilfældet. Også fordi ny olie helt sikkert vil forværre den manglende friktion i en slidt kobling, ene og alene fordi olien er ny og smører bedre..

• #6   15. mar 2009 Køb dig et sæt nye koblingsfjedre, hvis de gamle har siddet siden 81 så er de blevet trætte.

• #7   15. mar 2009 Karsten: Ja, det aner jeg jo intet om, men det er da et forsøg værd.
    Det skulle da være noget af et sammentræf, hvis olieskift og slidtage skulle falde sammen på præcis samme tid.

• Lisberg .
    Lisberg . Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 17
    #8   15. mar 2009 Min kopling begyndte også at glide efter et olieskift, på en cykel der kun havde gået 12.000. Olien var mc olie købt hos vel anset forhandler. Da jeg kontaktede en anden mekaniker sagde han er der er cykler der bare bedre kan lide olie fra et mærke frem for et andet.. Har derefter skiftet olien igen og koplingspladerne, men har ikke været ude og teste det endnu. Håber på det bedste smiley

• #9   15. mar 2009 ja, Allan, det er et mærkeligt sammentræf, men nu har den stået stille i flere måneder og så ny olie som smører væsentligt bedre!

90% af de gamle cykler som glider i koblingen kan ordnes med nye fjedre.

• #10   15. mar 2009 Var den gamle olie også en 10w-40? Hvis ja, var det samme type olie og samme olie-mærke? Hvis du har kørt med castrol gtx 20w-50 indtil nu og har skiftet til "what.ever 10w-40 nu, vil det give problemer.
    Ellers, er der tilstrækkelig med frigang i kablet? Er kablet velsmurt? Er svaret ja til begge, er løsningen nok et komplet sæt nye plader, evt med fjedre! Men så kan de også holde 90.000 km mere!

• #11   15. mar 2009 Jeg aner ikke hvad der var i før af olie, da jeg lige har fået cyklen. Jeg vil prøve med de nye fjedre først. Og hvis ikke det virker, så må der nye plader i også.

Øv, hvor det stinker at være på SU. smiley

Tak for hjælpen allesammen.

• #12   15. mar 2009 Det kan nemt være olien, min bror prøvede at hælde den dyreste Castrol olie på hans gamle svend, og det resulterede i en glidende kobling.

• #13   15. mar 2009 allan.
    Jeg holder på at det er olien. min tl skal have det olie der er foreskrevet. og ikke noget andet.
    selv med den opgraderede kobling jeg har. fedter den med den forkerte (og bedre/fulsyntetisk) olie
    dette er mine erfaringer og min kammerats. han har samme maskine.
    "vi har begge fået den opgradered kobling isat.

• #14   15. mar 2009 Min fzr har samme problem hvis den ikke kører på Motorex Full synt - alt andet jeg har prøvet sjasker den bare rundt i smiley

Kommentér på:
Glider i kobling?

Annonce