{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

"Løse" bremser Suzuki GSXR 250 {{forumTopicSubject}}

Hej alle klogehoveder på MCG smiley

Jeg gjorde lige min mini gixxer sommerklar her idag for første gang med skift af olie, oliefilter og tændrør (De er sgu ikke helt nemme at komme til :S).

Efter klargøringen skulle den jo lige startes op og trilles lidt rundt i den store garage hvor den står. Der opdager jeg at bremserne er blevet meget "løse", altså men skal faktisk presse grebet helt i bund, før bremsen overhovedet begynder at tage ved, dette gælder for- og bagbremse. Det skal også siges at bremse evnen var blevet nedat en hel del...
Jeg tjekkede kloserne, og der var masser af belægning tilbage, så det er ikke dem der er synderen.
Efter at have "motionerede" en smule blev det lidt bedre.
En kammerat snakkede om at systemet måske skulle udluftes, men hvordan gøres dette eller kan det muligvis være noget helt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Løse" bremser Suzuki GSXR 250
  • #1   8. mar 2009 hvis ikke du har tjeck på at skrue på cyklen, bør du ikke pille rundt ved bremserne!

    men det lyder som om det skal luftes ud, men få en proff eller en der har tjeck på det til at gøre det.


  • #2   8. mar 2009 @ Kedde
    Okay, er det da en større opgave?
    Jeg har heldigvis en kammerat som selv har haft en cykel magen til, det var også ham der forslog udluftning, og han har pillet en del med den han havde, sp han kunne jo hjælpe.


  • #3   8. mar 2009 Jeg er nu heller ikke selv født med 10 tommelfinger smiley

  • #4   8. mar 2009 ok, nej det er et snuptag hvis man ved hvad man laver ;o)

    men det 'lød' bare ikke som om du havdet rodet meget med mekanik før, men hvis du har er det en smal sag.


  • #5   8. mar 2009 Jeg har rodet lidt med mekanik før, og er da ikke bange for at få beskidte fingere smiley

    Er der en specifik fremgangsmåde man skal følge? Altså tips og tricks smiley


  • #6   8. mar 2009 Underligt, at der skulle komme luft i systemet, bare fordi den har stået vinter´en over...

    MEN.....ellers kan gamle bremse-slanger også være en STOR synder....


  • #7   8. mar 2009 Det er nemmest hvis man er to personer. Og så en lille smule tålmodighed. Evt. god anledning til at skifte bremsevæsken hvis det ikke er gjort de sidste par år.

    Prøv at høre din kammi om han ik har styr på det, ellers vend tilbage. Der sidder en udluftningsskrue på bremsekalibrene (udført som en nippel). Den skal der lige sættes en slange på og så over i en beholder. Skruen løsnes og så trykke du håndtag/pedal ind/ned. Væsken presses ud (evt med luftbobler) og så lukker du for udluftning igen, men bremsen er trukket. Slip bremsen igen. Hvis der er bobler (luft) så skal der fortsættes indtil der med sikkerhed ikke er flere bobler.

    Hvis du vælger at skifte, så skal du selvfølgelig har pumpet det gamle bremsevæske ud inden du begynder


  • #8   8. mar 2009 Okay, jeg vil lige prøve at hører om han ikke kan give en hånd med så.

    @ Ronni
    Den har armerede bremseslanger, så de burde vel ikke kunne blive utætte?


  • #9   8. mar 2009 Ronni: Ja det undrer også mig, så ville nok finde årsagen inden jeg begyndte at rode videre med det. Kan fx være bremseslanger eller også kalibrene der trænger til overhaling. Hvis o-ringene er utætte kan der suges luft ind. Hvis de skal renoveres så bruge KUN bremsepasta og ikke andet til o-ringe + stempler. Ikke noget med kobberfedt o.lign, da de ikke er egnet til kontakt med bremsevæske

  • #10   8. mar 2009 @ Kedde, Ronni og Søren
    Tak for input forresten, det er sgu lækkert med nogle klogehoveder man kan spørge til råds smiley


  • #11   8. mar 2009 @ K4
    True, den skal sgu bare have noget gas smiley Men kan armerede bremseslanger blive møre?


  • #12   9. mar 2009 Michael B

    Da du allerede har "armerede" bremse-slanger, istedet for de ORG.
    Så BURDE de ikke bliver møre.........men der kan jo være en fejl i dem...

    MEN..........start med at skite bremse-væsken.......og luft systemet ud.


  • #13   9. mar 2009 Mine bremser var også fluffy og svampede, da jeg hev presseningen af cyklen efter vinter. Selv efter et par køreture med mange opbremsninger var den kun lidt bedre - men ikke god, og bremsede stadig på sådan en svampet og blød måde.

    Det viste sig, at jeg nok var gået for langt, da jeg i min ufattelige vished og klogskab vinter-beskyttede den med WD40, inden sneen faldt.

    Noget af oliestadset må have ramt klodserne, der åbenbart suger WD40 på en eller anden måde, for efter jeg har skiftet bremseklodserne bremser den helt upåklageligt og skarpt igen.
    ¨
    Jeg troede også, at det kunne være luft, men det var det altså ikke...


  • #14   9. mar 2009 Der skal nok mere en hel udskiftning af væske der skal til. Bremsevæske er hydrskopisk, (m.m. man bruger DOT5), så det skal skiftes hvert 2. år ca. alt efter hvor meget man kører.
    Sæt en slange på udluftningsskuen der fører over i en beholder, skru dækslet af beholderen og pump væsken ud. Top op med ny væske inden den suger luft med ned.
    Når der er ny væske i slangen er bæsken skiftet, og så lukke man for skuen igen.
    Og pump stille og roligt, arbejdet bliver ikke bedre fordi man pumper hurtigt.


  • #15   9. mar 2009 Det er sgu mærkeligt... Jeg tog lige ned i vores p-kælder og testede bremserne igen idag og idag bremsede cyklen sgu med det samme! Altså på en mærkant kortere distance end sidst. Det virker bare helt mærkeligt :S

    Jeg må sgu nok hellere lige få en fagmand til at gå dem igennem...


Kommentér på:
"Løse" bremser Suzuki GSXR 250

Annonce