1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Må jeg bytte motor? Må jeg bytte motor?

Må man bygge en f.eks. cbr400 motor over på et rs250 stel (lade os antage det kunne lade sig gøre trods R4)
de har jo lige mange heste ca. 65.
Ville det være lovligt? Hvad skulle der til? der er jo ingen reel effektforøgelse, så tuning er det jo ikke..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må jeg bytte motor?
  • #1   17. feb 2009 Så længe den ikke overstiger de 20% - så kan jeg ikke se problemet?
    - men har ikke forstand på det.,

• #3   17. feb 2009 den gør jo mht. volumen, 250cc til 400cc, men ikke heste..

• #4   17. feb 2009 lad os antage ombygningen foregår på et stel der endnu ikke er betalt afgift af. så skal der kun betales en afgift, om det så er for den ene eller den anden, men de ligger alligevel ikke langt fra hinanden pengemæssigt.

• #5   17. feb 2009 men gad godt vide om det ville være dyrt, hvis det skulle foregå på den rigtige måde. altså lovligt. skal den igennem en masse tests, eller hvad er proceduren egentlig?

• #7   17. feb 2009 har snakket med en der lagde en 5 cyl motor i sin audi, var en 4cyl før, og da den ikke overskred 20% effekt forøgelse blev den synet. Ved dog ikke om man skal holde sig inden for det samme mærke eller det bare skal passe over?

• #9   17. feb 2009 det er jeg ikke sikker på du må, det er jo en konstruktiv ændring, så om din forsikring dækker hvis du kører med det, den er jeg ikke sikker på

• #10   17. feb 2009 20 % reglen er på effekt,

hvad glæder afgift er det også 20 %

det vil sige hvis du ændre din cykel´s udsene med mere end 20 % så skifter den identitet.

så man kan sige i teorien, at hvis der er en kåbe på og du ikke ændre den betydeligt, så din cykel bevarer sit udsene så har du ikke andret den.

• #11   17. feb 2009 Så skal jeg sq da have møget en 900RR motor i min, så skal der bare et drosle kit i når den skal til syn. Ej tror ikke forsikringen siger noget, bare du kan få det godkendt i synshallen, og så husk at få ændringerne tilføjet på registrerings atesten, så bliver der ingen problemer frem over..

• #12   17. feb 2009 ok, så man skal bare gå ned til synsmanden og være ærlig og sige at der er bygget en 4takter i istedet for en 2takter, men at effekten er den samme. cyklen er med kåbe og ændre derfor ikke udseende, derfor går den igennem som synet med konstruktive ændringer, men med uændret identitet hvorfor man ikke skal betale yderligere afgift.

Er dette korrekt antaget?

• #13   17. feb 2009 gregeren.. du skal lige huske på at motor beslag osv, skal være lavet efter forskrifterne fra f.eks Force institutterne, for den kan blive godkendt..

Fandt en på nettet engang hvor en havde skiftet motor på sin harley, og der kom en beskrivelse med hvor der stod der skulle sættes et stykke stelrør ekstra i for det kunne holde, og det skulle laves på en bestemt måde for den kunne blive godkendt..

• #14   17. feb 2009 I sådanne tvivlsspørgsmål, ville jeg jo nok vælge, at kontakte en motorsagkyndig fra en synshal, og ikke en bunke "Forstå-sig-på'ere" på en netsite.
    Men jeg kan da oplyse dig om, at jeg fik et "gå i gang-tegn" fra min, dengang, lokale synshal, da jeg ville lægge en Honda 750 motor i mit Triumph Trident-stel så det kan lade sig gøre!

• #15   17. feb 2009 så afgjort kasper k, ned og snakke med dem inden du gør mere, og så få det ført på papir når det er færdigt

• #16   17. feb 2009 nå, men så er det jo heldigt man kender dem hos FDM smiley ville bare lige høre om det overhovedet var muligt..

Kommentér på:
Må jeg bytte motor?

Annonce