1.242 visninger
|
Oprettet:
Virago 250 med nye potter - omdysning? {{forumTopicSubject}}
Jeg har monteret et set nye potter på gedekidet (silvertails) med lidt mere gennemgang i.
Skal jeg dyse dyret op, evn. hvor meget?
Hvordan kan jeg evn. mærke/lytte mig til om den går fed nok, eller for magert?
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
I første omgang bør du rense kaburatorene fuldstændig.. ellers er det hul i hovedet at begynde på omdysning.. Du skal have et rent og korrekt kaburator system for at få sandheden frem i dine tændrør..
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Er blandingen rigttig mager, vil du meget hurtigt opdage, at den skyder og knalder ved påløb - når du slipper gassen..
Hører du ikke noget specielt, så kig på dine tændrør efter et stykke tid, når den har kørt sig varm. De skal være brunlige. Er de det er det OK, er de meget lysegrå/hvidlige, får den for lidt at spise. Er det tilfældet ville jeg nok først se, om ikke jeg kunne løfte nålene i karburatorerne en eller to takker. Det klarer det formentlig. Hvis ikke så 5 dysestørrelser op.
Sørg også for ordentlig synkronisering.
Der kører masser af mc-er rundt med åbne potter og lavmodstandsfiltre, som aldrig er blevet dyset om - du kan jo overveje, hvad du vil bruge penge til:-)
Rulning og dyno???? Jeg synes godt nok det er meget at ofre på en cykel med den ydelse og belastning
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Virago 250 med nye potter - omdysning?