{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virago 250 med nye potter - omdysning?
  • #2   3. feb 2009 En solid motorgang er oftest = en fornuftig blanding. Går den ujævnt, så er der tyde på noget mager blanding. Men tjek dine tændrør efter en tur hvor den er blevet varm.. altså over 30 km's tur.

    I første omgang bør du rense kaburatorene fuldstændig.. ellers er det hul i hovedet at begynde på omdysning.. Du skal have et rent og korrekt kaburator system for at få sandheden frem i dine tændrør..


  • #3   4. feb 2009 I teorien skal den dyses op, men det er jo ikke nogen højtydende motor, så det er slet ikke sikkert, at det er nødvendigt. Rens den godt igennem som Andy siger, og kør så nogle hundrede km.

    Er blandingen rigttig mager, vil du meget hurtigt opdage, at den skyder og knalder ved påløb - når du slipper gassen..

    Hører du ikke noget specielt, så kig på dine tændrør efter et stykke tid, når den har kørt sig varm. De skal være brunlige. Er de det er det OK, er de meget lysegrå/hvidlige, får den for lidt at spise. Er det tilfældet ville jeg nok først se, om ikke jeg kunne løfte nålene i karburatorerne en eller to takker. Det klarer det formentlig. Hvis ikke så 5 dysestørrelser op.

    Sørg også for ordentlig synkronisering.

    Der kører masser af mc-er rundt med åbne potter og lavmodstandsfiltre, som aldrig er blevet dyset om - du kan jo overveje, hvad du vil bruge penge til:-)

    Rulning og dyno???? Jeg synes godt nok det er meget at ofre på en cykel med den ydelse og belastning


  • #4   4. feb 2009 Mange tak for svarene, jeg vil prøve at følge jeres råd, så må vi se...

Kommentér på:
Virago 250 med nye potter - omdysning?

Annonce