{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

gn 250, gz 250, virago 250 eller??? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.
Efter at ha' undværet mc i et stykke tid, går jeg og overvejer at få en igen.
Den skal bare bruges til en lille hyggetur i ny og næ når solen skinner. Jeg har overvejet en lille suzuki gn 250, gz 250 marauder, virago 250 ell. lign.
Jeg er helt med på at de ikke kan trække skindet at en skål budding, men som skrevet før: den skal bare bruges til en lille hyggetur i ny og næ. Jeg gider ikke investere i en stor maskine, da jeg af erfaring ved, at jeg ikke får kørt så meget.
Men det jeg egentlig vil frem til er om der er nogle er jer derude der har nogle gode/dårlige erfaringer med disse små maskiner??..eller andre mc'er i den prisklasse..(kinøjsere er ikke interresant).
Håber på nogle gode input.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gn 250, gz 250, virago 250 eller???
  • #2   26. feb 2012 A dem du nævner er viragoen den bedste. Den 1 cylindret Suzuki motor har et meget snævert arbejdsområde.
    Ville dog snuppe en Honda rebel 250 fra 1988/89. Den motor er lidt stærkere end den rebel der var på markedet i midt 90-erne.

    Fordelen ved den klasse du kigger på, er at de sjældent har kørt særlig meget, hvorimod en ældre japaner i 4-500ccm klassen typisk har kørt meget og været i mange hænder.


  • #3   26. feb 2012 Peter: gs 450'ern har også været i mine tanker. Ulempen er bare at jeg synes den er ufattelig kedelig at se på, selvom jeg godt er klar over man ikke kan tillade sig at være så kræsen i den prisklasse..Jeg har også haft en. Den var så ombygget en del,( se evt, foto album).

    Jesper: det er også en af grundene til at jeg kigger efter de typer maskiner,( og så kan jeg godt li' udseendet). Jeg kan sagtens få en større mc for de samme penge, men så er chancen for at de er skruet i stumper og stykker også væsentlig større....og rebel'en har jeg også overvejet..

    Takker foe jeres input..der må gerne komme flere..


  • #4   26. feb 2012 Virago'en er en hyggelig lille cykel,
    Rebellen fra Honda er heller ikke helt tosset.
    Jeg ville helt klart vælge en 2 cyllindret.


  • #5   26. feb 2012 GS500 er også ved at være temmeligt billige , tror næppe du gider fiske 250eren ud af garagen for at blive overhalet af den første knallert du møder smiley


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #6   27. feb 2012 jeg overvejede også suzuki's GZ 250 marauder forrige sommer men endte med en virago 250 af flere grunde:

    den har en V2 motor, så den lyder som den type mc skal lyde med en anden udstødning, og designet holder. det gør det også på suzukien, men:

    den lyder som en plæneklipper, og man kan ikke (så vidt jeg har kunne lede mig frem til) få en anden udstødning, så du hænger på lyden.
    men det værste ved den er at det er den model som jinlun / lifan og de andre kina modeller har kopieret, så selvom den er originalen bliver den meget nemt forveklset med en kineser. lidt surt når man nu har købt originalen:)

    anyway, jeg valgte som sagt yamahaen, og fik kørt lidt over 10.000 km på den på landevejene før jeg solgte den igen. den kørte fantastisk ifht størrelsen (21 hk) og på de små veje trækker den fint med 1 person på op til ca 100 km/t, så hvis det er det du skal bruge den til er den fin.

    jeg solgte dog min igen da den både fysisk og motormæssigt er lige lille nok til både motorvej, passagerer, og mit ego, så nu er jeg ved at spare op til en dragstar 650 classic istedet der kan klare alle 3 lidt bedre.
    men som sagt, skal du kun bruge den alene på landevejene når solen skinner er den fin hvis du ikke er alt for høj (eller tyk) men ellers ville jeg nok gå lidt op i str, en yamaha virago 535 koster ikke meget mere.

    hvis jeg var ligeglad med design osv ville jeg klart gå efter sådan istedet for da den er bedre "fremtidssikret" end en 250'er, = du vokser ikke fra den så hurtigt.


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #7   27. feb 2012 en video af min virago 250 med lyd på:

    http://www.youtube.com/watch?v=3-ivlnmQQQ4&context=C3edbc18ADOEgsToPDskKUeT798ohQBg_8pXZxcjgO

    (standard udstødning men med fløjten pillet ud af begge rør)


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #8   27. feb 2012 hov, jeg kom lige i tanke om at kinesene også har kopieret viragoen i både 250 og 535 udgaven (som blev til en 400) så bare glem den del.

  • #9   27. feb 2012 Jeg har en Virago, som var min første mc. Er super glad for den, og den køre umådeligt godt af størrelsen, jeg fik kørt ca 22000km på min inden jeg fik en større.
    Og så lyder dem også rigtig smiley


  • #10   27. feb 2012 Jeg synes personligt at en GN 250 er fantastisk. Den er super nem at tumle rundt med, den har gear indikator, den kører fantastisk og så er den behagelig at sidde på.

    Så min stemme går altså til sådan én smiley


  • #11   28. feb 2012 Hvad er dit prisloft ca?

  • #12   28. feb 2012 Michael: det lyder måske åndsvagt, men jeg er ikke sikker ..jeg har ikke helt besluttet mig for hvad jeg vil bruge endnu. Derfor "lurer" jeg en del lige for tiden..

  • #13   28. feb 2012 Der er også en Honda CB450s. De holder godt og er billige

Kommentér på:
gn 250, gz 250, virago 250 eller???

Annonce