Lyd Magna v65 {{forumTopicSubject}}
Hej er lidt bekymret over at min magna bulder mere i den ene udstødning end den anden. Nu her hvor der er vinter og koldt kan man også se at den ryger mere ud af den ene i forhold til den anden.
Den side hvor den larmer mest i skyder den også lidt fra når man slipper gassen.
Har prøvet at pille tændhætter af en af gangen mens den kører. På cyl 4 (modsat side af hvor den buldre)kan jeg ikke hører den ændre motorlyd, når jeg piller hætten af. Har haft min carbsync på og der er lige meget sug i alle karburatorer. Har haft tændrør oppe på cyl 4 og det ser pænt lysse brunt ud. Der er også fin gnist. Der er kompression men kan ikke helt måle hvor meget da min kompressionsmåler ikke passer til.
Cyklen kører fint med masser af bundtræk.
De skal lige nævnes at udstødningerne ikke er fra samme cykel. Den ene er fra en tysk og den anden er fra en hollænder(samme model). Men det burde vel ikke have noget at sige. Holder jeg for den ene kommer der ikke mere røg ud af den anden, så der må være skillevæg i potten.?
Er det noget jeg bør bekymre mig om??
Mvh
Martin
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
Jeg ved VFR er svage i samleboksen i udstødningen, de har det med at rådne/ruste hvis man ikke passer dem eller skifter til rustfri... hvis Magna også har samleboks mellem forrør og potter så tjek om buldrelyden kommer fra et hul et sted i eller omkring samleboksen... og det er bedst at mærke efter luft mens rørene er kolde
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
Men det med at der ikke er nogen forskel på motorgangen når jeg piller tændhætten på cyl 4 fra, er det noget jeg bør bekymre mig om.
Har mærket kompression med fingeren og det føles ens, ved godt at man ikke helt kan regne med det.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Lad den gå et minuts tid, og føl så forsigtigt/hurtigt på afgangsrørene helt oppe ved cylindrere. Er der en cylinder den ikke går på, bliver afgangsrøret ikke varmt.
Har du gnist og rigtig farve på et tændrør på en cylinder, der ikke går, så får den intet brændstof. Ganske enkelt. I det tilfælde har du formentligt en stoppet dyse i en karburator - ret sansynligt, især hvis cyklen har stået stille i en periode og enten har været kørt helt tøf, eller har stået med gammel benzin i svømmerhusene.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
Hvis den får benzin, og eftersom du siger der er gnist, så gætter jeg på svag gnist. Det kan skyldes et dårligt tændrør (eller mør hætte eller kabel... nemt at teste ved at bytte rundt på dem) eller at den ikke får nok strøm til at tænde i tomgang, og så vil jeg gætte på sygt batteri eller ensretter.
Sidste fejlkilde må være tændspole eller tændingsboks.. eller gremlins.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg er af den opfattelse, at hvis dyret får bare lidt benzin men ikke tænder rigtigt, så vil det pågældende tændrør ikke være pænt, tørt og nøddebrunt
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
Testen er vel indlysende; start geden uden tændrør i toppen af nr 4 => hvis der ikke kommer benzinstøv op så får den ikke benzin.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
Jeg tror nu nok den tænder rigtigt nok, den har en stor pæn gnist. Det med benzin tilførsel tester jeg lige om en times tid så jeg ikke vækker hele kvarteret.
"pænt lyssebrunt" er samme farve som "pænt, tørt og nøddebrunt", HEHE
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
Hvis den får lidt omdr og man så piller den fra kan man godt ane en forskel. Har lige taget en prøve tur og den kører helt perfekt. så spørgsmålet er om man gør mere ved det.... Men selvfølgelig kunne man lige rense karburatorerne en tur. Det skader jo aldrig.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det er muligt, at der er snot i karburatorerne, det muligt, at der er kondensvand i benzinen, det er muligt, at den kan tåle lidt synkronisering, det er muligt, at den har en bette revne i en membran.
Prøv fra en ende af:
3-5% karburatorsprit i benzinen
Hjælper det ikke, så prøv næste gang dy fylder at hælden en halv flaske "Fuel system cleaner" i tanken. Det kan fjerne en del møg fra karburatorerne.
Hjælper det heller ikke, så skil karburatorerne ad, rens dem og kontroller/udskift eventuelle revnede membraner. Sørg for at få den grundjusteret (blanding) godt og få synkroniseret.
Så skal du se
Lyd Magna v65