{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Lyd Magna v65 {{forumTopicSubject}}

Hej er lidt bekymret over at min magna bulder mere i den ene udstødning end den anden. Nu her hvor der er vinter og koldt kan man også se at den ryger mere ud af den ene i forhold til den anden.
Den side hvor den larmer mest i skyder den også lidt fra når man slipper gassen.

Har prøvet at pille tændhætter af en af gangen mens den kører. På cyl 4 (modsat side af hvor den buldre)kan jeg ikke hører den ændre motorlyd, når jeg piller hætten af. Har haft min carbsync på og der er lige meget sug i alle karburatorer. Har haft tændrør oppe på cyl 4 og det ser pænt lysse brunt ud. Der er også fin gnist. Der er kompression men kan ikke helt måle hvor meget da min kompressionsmåler ikke passer til.

Cyklen kører fint med masser af bundtræk.

De skal lige nævnes at udstødningerne ikke er fra samme cykel. Den ene er fra en tysk og den anden er fra en hollænder(samme model). Men det burde vel ikke have noget at sige. Holder jeg for den ene kommer der ikke mere røg ud af den anden, så der må være skillevæg i potten.?

Er det noget jeg bør bekymre mig om??

Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd Magna v65
  • #1   28. dec 2008 Røg kan betyde mange ting, men de motorer er ret solide, så eftersom du skriver om ekstra buldrelyd gætter jeg på forskel i udstødningen. Prøv evt først at bytte potterne om og se om lyden følger med.

    Jeg ved VFR er svage i samleboksen i udstødningen, de har det med at rådne/ruste hvis man ikke passer dem eller skifter til rustfri... hvis Magna også har samleboks mellem forrør og potter så tjek om buldrelyden kommer fra et hul et sted i eller omkring samleboksen... og det er bedst at mærke efter luft mens rørene er kolde smiley


  • #2   28. dec 2008 Hehe, fant ud af hvorfor den buldre, der er boret 4 store huller i den ene udstødning. det kunne jeg først se da jeg fik den op på liften. hehe.

    Men det med at der ikke er nogen forskel på motorgangen når jeg piller tændhætten på cyl 4 fra, er det noget jeg bør bekymre mig om.

    Har mærket kompression med fingeren og det føles ens, ved godt at man ikke helt kan regne med det.


  • #3   28. dec 2008 prøv lige at finde ud af en gang for alle om den går på tre eller fire cylindre-

    Lad den gå et minuts tid, og føl så forsigtigt/hurtigt på afgangsrørene helt oppe ved cylindrere. Er der en cylinder den ikke går på, bliver afgangsrøret ikke varmt.

    Har du gnist og rigtig farve på et tændrør på en cylinder, der ikke går, så får den intet brændstof. Ganske enkelt. I det tilfælde har du formentligt en stoppet dyse i en karburator - ret sansynligt, især hvis cyklen har stået stille i en periode og enten har været kørt helt tøf, eller har stået med gammel benzin i svømmerhusene.


  • #4   28. dec 2008 Hvis den får benzin og den ikke får falsk luft med benzinen så tjek om der heller ikke er forskel i motorgangen hvis du hiver hætten af tændrøret mens den kører med flere omdrejninger. Hvis der forskel i højere omdrejningstal så er problemet nok svag gnist i tomgang.

    Hvis den får benzin, og eftersom du siger der er gnist, så gætter jeg på svag gnist. Det kan skyldes et dårligt tændrør (eller mør hætte eller kabel... nemt at teste ved at bytte rundt på dem) eller at den ikke får nok strøm til at tænde i tomgang, og så vil jeg gætte på sygt batteri eller ensretter.
    Sidste fejlkilde må være tændspole eller tændingsboks.. eller gremlins.


  • #5   28. dec 2008 Chefen T:

    Jeg er af den opfattelse, at hvis dyret får bare lidt benzin men ikke tænder rigtigt, så vil det pågældende tændrør ikke være pænt, tørt og nøddebrunt smiley


  • #6   29. dec 2008 Helt enig; så hvis Arendals "pænt lyssebrunt" er samme farve som "pænt, tørt og nøddebrunt", kan det kun være benz der mangler, og så skal bare vi finde en forklaring på røgen.. enten brænder den urent i den cyl som 4 deler potte med eller så brænder 4 noget andet af som ikke soder tændrøret til.. kølervæske?

    Testen er vel indlysende; start geden uden tændrør i toppen af nr 4 => hvis der ikke kommer benzinstøv op så får den ikke benzin.


  • #7   29. dec 2008 Enig:-)

  • #8   29. dec 2008 Det er ikke fordi den ryger unormalt. syns bare det så ud som om at den røg mere ud af den ene kontra den anden udstødning. Men det var jo klart da der var boret hulller i den ene udstødning. så det problem er løst.

    Jeg tror nu nok den tænder rigtigt nok, den har en stor pæn gnist. Det med benzin tilførsel tester jeg lige om en times tid så jeg ikke vækker hele kvarteret.

    "pænt lyssebrunt" er samme farve som "pænt, tørt og nøddebrunt", HEHE


  • #9   29. dec 2008 He-hvis du ikke har en stoppet dyse eller lignende, så giver jeg en bajer, første gang vi mødes, misforstå mig ikke - det er ikke af stædighed, og jeg giver gerne en øl:-)

  • #10   29. dec 2008 Prøvede det med at mærke på afgangsrørne og de bliver lige hurtigt varme... Kan ikke se om der kommer benzin op når man piller det ene tændrør op og lader den kører. men heller ikke på de gode cylindre...

    Hvis den får lidt omdr og man så piller den fra kan man godt ane en forskel. Har lige taget en prøve tur og den kører helt perfekt. så spørgsmålet er om man gør mere ved det.... Men selvfølgelig kunne man lige rense karburatorerne en tur. Det skader jo aldrig.


  • #11   29. dec 2008 Hvis alle fire afgangsrør bliver varme hurtigt, så går den på alle fire - Punktum.

    Det er muligt, at der er snot i karburatorerne, det muligt, at der er kondensvand i benzinen, det er muligt, at den kan tåle lidt synkronisering, det er muligt, at den har en bette revne i en membran.

    Prøv fra en ende af:

    3-5% karburatorsprit i benzinen

    Hjælper det ikke, så prøv næste gang dy fylder at hælden en halv flaske "Fuel system cleaner" i tanken. Det kan fjerne en del møg fra karburatorerne.

    Hjælper det heller ikke, så skil karburatorerne ad, rens dem og kontroller/udskift eventuelle revnede membraner. Sørg for at få den grundjusteret (blanding) godt og få synkroniseret.

    Så skal du se smiley


Kommentér på:
Lyd Magna v65

Annonce