{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

Væltet, men hvad gør jeg nu? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er relativ ny omkring motorcykler, men har fundet mig selv i en situation, hvor jeg står hjælpeløs. Jeg væltede med min motorcykel, intet alvorligt, men der er kommet et imponerende hak i kåbe - De her plastik styling man har rundt om motorcykel, tror det kaldes kåben - jeg har fået fortalt man kan købe noget plastik man kan tage ud over hele delen, så den skifter farve eller lignende, men det ville dække skræmmende.

Håber nogen har lidt mere erfaring på dette felt, som kunne give et fingerpeg i den rigtige retning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Væltet, men hvad gør jeg nu?
  • #1   30. jan 2020 Kan du starte med at smide et billede op af skaden? om du kan spartle det, eller om det er billigere i sidste ende med et nyt skjold

  • #2   30. jan 2020 Hvor stor er skaden du snakker om. Det kan være at du kan nøjes med at lime det der er flækket.

    Folie du bruger til at beklæde med kan "strækkes" hvis man bruger lidt varme. Men ikke noget man skal starte på hvis man ikke er bekendt med hvordan man gør det.
    Som inspiration kan du søge på wrap car / motorcycle på youtube. Her er der massere af DIY videoer.


  • #3   30. jan 2020 Mange tak for svarende og de lyn hurtige kommentarer. Lige i øjeblikket står den hos mine forældres værksted, men kan skaffe et par billeder hurtigst mulig.

  • #4   30. jan 2020 Hvad med forsikringen har du kun ansvar på den ellers var det måske dem du kunne høre hvad der skal ske smiley

  • #5   30. jan 2020 Ellers ville jeg måske få spartlet det og malet hvis det ik er helt smadret smiley

  • #6   30. jan 2020 Nu når du skriver at du stadig er ny til motorcykler og hvis kåberne ikke er flækket så hvis jeg stod i din situation så ville jeg køre med skrammerne indtil du bliver en bedre motorcyklist.

    for der er en meget god chance for at du kommer til at skramme den igen inde for den nære fremtid og så ville det næsten være syndt at på den lakeret eller wrappet bare for at ridse den igen.

    men det er bare min mening smiley


  • #8   5. feb 2020 Jeg kan ikke give #6 mere ret. Jeg tror jeg væltede de første 10 gange i løbet af det første år for over 45 år siden - De fleste gange hvor jeg sådan set stod stille, og skulle bakke, parkere og andre idiotiske ting. Siden i de 45 år der er gået, er det sket to gange - i, som jeg husker det, 1986 og i 2018.

  • Stefan S
    Stefan S Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   5. feb 2020 Jeg vil give #6 helt ret. Som #8 skriver så har jeg også mistet den grundet vægten ved næsten stilstand da jeg lige startede. Men hvis du skulle befinde dig i området af Århus i løbet af sommeren og kåben ikke er flækket så kan jeg godt, hvis du kender nogen du kan sove ved lige kigge på det og lave det for dig til en fair pris. Men hvis du er ny på cyklen. Så vent dog til næste år og kør med det i den kommende sæson.
    Jeg er autolakerer, så det bliver ikke noget klamp der bliver lavet men jeg vil ikke røre ved en flækket kåbe da jeg ikke kan stå inde for at den ikke bare flækker igen.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 148
    #10   5. feb 2020 "De her plastik styling man har rundt om motorcykel, tror det kaldes kåben."
    smiley

    Ja, lad os se et foto af cyklen, do.


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #11   6. feb 2020 Min nabo tog nogle legoklodser og opløste dem i noget opløser (acetone e.lign.) og reparede sin kåbe med det - og man kan ikke umiddelbart se det. Tror det kan findes på You-tube - ellers må jeg lige høre ham ad.

    Ellers kan du sy kåben sammen vha. strips - bor nogle huller langs skaden og træk kåben sammen med stripsene - evt. lim den med sekundlim i revnen lige inden du trækker den helt sammen.

    Man kan også lave en skinne i alu, som nittes på bagsiden af revnen til at holde det hele sammen med - det kan faktisk se ret sejt ud smiley


  • #12   6. feb 2020 Er det bare mig eller lugter der ikke lidt af troll?... "De her plastik styling man har rundt om motorcykel, tror det kaldes kåben"

    profilbillede
  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 148
    #13   14. feb 2020 Lige præcis, PerT.

  • #14   14. feb 2020 Han har nok fået farmand til at hjælpe (hvilket er fint nok) og har i mellemtiden glemt alt om motorcykelgalleriet. Desuden kan der i dag være så mange plastdele på en motorcykel, at det kan være svært at afgøre om der er en kåbe eller ej.

Kommentér på:
Væltet, men hvad gør jeg nu?

Annonce