Væltet... Igen... {{forumTopicSubject}}
Havde lige fået fri kl. 21:20 fra arbejde, efter en forholdsvis hård dag, hvor jeg skulle have haft fri kl. 21, sådan blev det ikke.
Træt går jeg ud til cyklen, og får den startet op mens jeg ryger en lille smøg, mens den bliver varm.
Da jeg er tilfreds med dens tomgang sætter jeg mig lystigt op, mens jeg tænker frem mod at komme hjem og få en bid mad. Det er oven i købet stoppet med at regne, jeg jeg er glad igen.
Det går skam osse fint nok, og kører lidt mere forsigtigt end hvad jeg plejer til hverdag, da det er så vådt som det er. Det går osse helt fint, uden de store problemer. Men da jeg sætter i gang ved det andet kryds på min vej hjem, rammer jeg en fodgænger "stribe", tror jeg da, som resulterer i at baghjulet skrider ud, og jeg mister kortvarigt kontrollen med cyklen, men dækket får greb igen og jeg er reddet.
Efter en lille oplevelse som den, beslutter jeg mig for at køre endnu mere forsigtigt, for vil ikke ned og skrabe jorden igen. Desværre er cyklen bare ikke helt enig, da jeg skal bremse ned til et lyskryds, og jeg ellers er så forsigtig. Det ender med at bagdækket skrider helt ud, og jeg bliver smidt af cyklen. Jeg får kurret en masse meter ned af vejen, inden jeg kommer til et holdt, få meter bag den lastbil jeg havde kørt bag.
Jeg få chokeret rejst mig op og får fjernet hjelmen, da 2 kvinder, der er stoppet, kommer hastigt hen får at se og høre om noget er galt. De hjælper mig med at få flyttet cyklen ind på cykelstien. Jeg får klaget over min hofte som gør ondt, og prompte spørger den ene om hun ikke hellere må køre mig på skadestuen. Lidt tøvende takker jeg ja (Mener jo ikke selv at sygehuse er for mænd, man kan jo bare gå det væk! ^_^) og byder den anden unge kvinde mange tak, og farvel.
Susanne, som jeg erfarer hun hedder, kører mig på skadestuen for at jeg kan blive tjekket, og siger at hun nok skal ringe til politiet, for at de kan få markeret cyklen så ingen tror at der ligger nogen.
Jeg bliver sat af og jeg takker mange gange for al hendes assistance. Da jeg kommer ind er jeg heldig og får et rum med det samme, og lidt efter kommer en læge ind og tjekker mig igennem. Heldigvis ser intet ud til at være galt, og jeg kan gå derfra, med små skader.
Kan i min erindring huske at cyklen nu står med knækket koblingsgreb, bukket styr, dele af blinklys på vejen og en lille bule i tanken. Så må kunne konkludere at jeg har været yderst heldig denne gang, på alle måder, med folk der stopper samt at der kun er sket materiel skade.
Cykler henter jeg i morgen, og så må vi se hvad der er sket med den.
P.S. Susanne fortalte mig at hendes mand kørte på motorcykel. Så susanne's mand, hvis du læser det her, så må du meget gerne sige mange mange tak til din kone fra mig ^_^
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 93
God bedring herfra, håber du får din cykel pæn igen
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
Men så er det i det mindste dejligt at folk er villige til at hjælpe. Varmer lidt
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 593
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 492
Lennart L > Det kan jeg desværre ikke benægte, da jeg ikke er helt 100 på hvad korrekt brug af bagbremsen er. Men så er det godt at jeg skal til en masse kurser næste år
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 100
feb 2007
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 2
og godt der er nogle der klar til at hjælpe når man har brug for det...!
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 100
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
SUSANNE: ser du dette så send din adresse, så får Inerflora i hvert fald et ærinde fra mig, og jeg vil opfordre alle andre til at gøre det samme - jeg bliver helt varm ved tanken:-)
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
maj 2007
Knud (Vestegnen) J > Præcis
henrik (Camo) S > I krydset ud til Resenbro, hvor jeg kom fra ringvejen...
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
Susanne: Læser du dette, så oplys din adresse, så kommer der også en buket fra mig!
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Op igen..
Hilsen
Bonneville.
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Med sådan en historie er jeg igen glad for mine ABS bremser på kværnen. Jeg bruger iøvrigt også altid bagbremsen når jeg bremser - men bruger dog altid forbremsen 80% og dermed sjældent bagbremsen mere end 20%.
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Håber snart du er frisk igen så du kan komme ud og rulle og få tilliden til cyklen tilbage...........
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
Brug ikke bagbremsen, nu mindre du er en meget erfaren kører (eller køre på en chopper).
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
feb 2007
aug 2004
Kan egentlig godt forstå du bruger den i regnvejr, men du er da nødt til at være klar til st slippe den igen, hvis hjulet blokerer!!!
På kursus med dig.!
aug 2004
Det kommer an på typen af cykel.. Hvis det er en sportslig cykel kan du smide bagbremsen væk, for så snart du bremser hårdt har du ingen vægt på baghjulet, og bremser du rigtig hårdt svæver dit baghjul.!
hvis det er en chopper, eller cruiser så har den helt sikkert beretigelse
feb 2007
bla fordi det er en CBR
med
(Dual Combined Break System)
: )
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
Jeg bliver mere og mere glad for mine ABS-bremser.
maj 2007
Men har osse hentet cyklen nu, og skaderne er heldigvis minimale
Men måske skal den næste cykel ha ABS ..hehe ^_^
Don T > Lige nu pga. økonomi, og fordi at jeg ikke ved hvornår cyklen står færdig med rep... Før uheldet var det pga. at jeg skal ha' ny næste år, og tænkte at jeg lige så godt kunne tage det der, så jeg lærer den nye og kende..
Lars (skive) S > Haha! Jeg kaster ikke sten efter dig, men kan sige at hvis det var 4 hjul der sagde mig noget, ville jeg da købe sådan en i stedet for. Desuden er mc billigere og bedre
Allan (Kolding) T > Jeg bremsede super blødt, og der var ikke noget tegn fra den om at den skulle til at blokere, men forestiller mig at den gjorde det alligevel...
Jan (Silkeborg) L > Det er den der stod der
Væltet... Igen...