{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.647 visninger | Oprettet:

Motorcykel væltet, rimelig erstatning? {{forumTopicSubject}}

Så skete det man vel altid frygter, der var en cirkusklovn som ikke magtede at parkere sin bil uden at tage min motorcykel med i faldet smiley

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på når den skal startes igen?
Der var en mørk plet på jorden under den som jeg går ud fra har været benzin i karburatoren for der ser ikke ud til at være olie utætheder nogen steder. Er det normalt at der kan spildes lidt benzin på den måde?

I forhold til erstatning så har personen været venlig nok til at kontakte mig, så jeg kommer til at få dækket skaderne, men jeg er meget i tvivl om hvad der er rimeligt?
Det letteste for mig ville jo være at køre den på et værksted på klovnens forsikring, og sige at ridser og den knækkede del skal erstattes/ordnes professionelt, koste hvad det koste vil.
Men som i kan se på billederne er skaderne, udover venstre fodhvile der er knækket, ikke voldsomt store så det er sikkert noget jeg selv kunne ordne (samtidig med at jeg ikke skulle undvære den i en periode) og personen kunne sikkert slippe billigere end sin selvrisiko og slippe for en skade på sin forsikring.
Hvad ville i gøre i denne situation?

(jeg mener ikke at jeg skal tabe en krone på dette stunt, men samtidig ønsker jeg heller ikke at klovnen skal betale mere end der er rimeligt når nu personen har givet sig til kende inden jeg overhovedet opdagede det)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel væltet, rimelig erstatning?
  • #1   7. jun 2015 Jeg havde kørt den på værksted, så det bliver lavet helt efter bogen. Det koster jo skadevolder selvrisiko uanset skadens størrelse, medmindre han selv vil betale af en eller anden årsag

• #2   7. jun 2015 Helt sikkert på værksted med den - det er jo derfor at man har sit forsikringsselskab. Dejligt at han efterlod en seddel - sådan noget gør jo at man tror lidt på menneskeheden igen...Jeg har prøvet det samme, men her var gerningsmanden bare skredet...

• #3   7. jun 2015 kør den på værksted få dem til at give en pris på at lave det hele også kan ham Der væltede den selv bestemme om forsikringen skal blandes ind over?

• #4   7. jun 2015 At kalde manden en klovn synes jeg er lidt respektløst? Manden har lavet en fejl (bevares uheld kan ramme os alle), og han står ved den! Han løber ikke fra den!

Med det sagt synes jeg det skal laves efter bogen. Det er det der er en selvrisiko til!

• #5   7. jun 2015 husk at give ham muligheden for at betale kontant til dig, uden om systemet... så slipper i begge for anmeldelse og han slipper for højere forsikring, nu han var så flink at melde sig selv.. men ja. værksted med den.

• #6   7. jun 2015 På værksted som kommer der taksator på ingen føler sig snydt og han kan altid bede sit forsikringsselskab om lov til at betale skaden selv.

• #7   7. jun 2015 jeg synes at du skal respektere at manden meldte sig selv, enjoy and get it done

• #8   7. jun 2015 Så fik du lige kaldt et uheldigt og ærligt medmenneske, for en "klovn" 3 gange... Meget flot smiley

Tror ikke du er typen man løser sådanne tvister med privat.
    Kør på værksted og lad forsikringen klarer det, Det ender med at være til alles bedste.

Mvh Brian

• #9   7. jun 2015 Hvis det er en i forvejen ældre MC med ridser og brugsspor så ville jeg høre hvad hans selvrisiko og præmiestigning er, og hvis det fx betyder at han skal bøde 5000kr, så ville jeg kræve 2-3.000kr det kan det helt sikkert godt laves for..

• #10   7. jun 2015 Sæt den mc på værksted og lad forsikringen klare den.. og hvad er årsagen til at du kalder et ærligt meneske for en klovn ???

• #11   7. jun 2015 Du skal helt sikkert på værksted med den.
    Så går de den op, og så må i jo tage derfra om der skal forsikring i det.

• #12   7. jun 2015 Jeg ved godt hvem af jer to der er en Klovn

• #13   7. jun 2015 Jeg kalder personen en klovn fordi jeg synes det er enormt klodset at køre ind i en motorcykel som står på en almindelig parkeringsplads med al den plads der er omkring den. Derudover kunne jeg have kaldt personen meget værre ting end klovn, men tre gange var måske ikke nødvendigt så jeg trækker gerne de sidste to tilbage...

Brian S: Det kunne være vi bare skulle forholde os til fakta og ikke gætte på hvordan jeg er som person?! Jeg tror at de fleste bliver frustreret i sådan en situation og jeg vil hellere lade mine frustration gå ud over motorcykelgalleri end den person jeg skal snakke med...

Ved nærmere eftersyn kan jeg se at styret har fjedret i faldet så hornkontakten har trykket ned i tanken og lavet en bule. Det er i hvert fald ikke noget jeg kan lave så den må nok laves professionelt som de fleste af jer foreslår.
    Er der nogen som kort kan opridse forløbet i sådan en sag? Er det skadevolder som kontakter sin forsikring og så sender de taksator ud til vurdering og sender den på værksted, eller skal man selv stå for værksted og så sende regningen til forsikringen? Og kan man selv vælge værksted eller er det 100% forsikringen som bestemmer det?

• SC
    SC Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 18
    #17   7. jun 2015 Hej.

Er det ikke lidt hurtigt der kommer misfarvning i styrvægten???, den skade se sku gammel ud efter min mening. På værksted med den lad dem ordne det.

• #18   7. jun 2015 Personligt ville jeg gøre således:

Snak med modpartens forsikring om det ka lade sig gøre at den først blir lavet til efteråret.. Så køber du en fodhviler og ka nyde cyklen resten af sommeren/efteråret..

Og derefter så smider du den på værksted og får den lavet prof...

Surt med maskinen.. Men shit happens..

• #19   7. jun 2015 Få skaden vurderet nu. Kommer man i et andet uheld, kan det give problemer med hvem har gjort hvad.

• #20   7. jun 2015 jeg gider ikke kommentere erstatningsproblemet, jeg er helt på linie med Rasmus S!!

Så spørger du om man generelt skal forvente at der smutter en sjat brandsin ud, når sådan en MC bliver væltet: Svaret er JA - så lad den blot stå nogle minutter og start den så op, der KAN være mislyde både under kørsel og i tomgang. Stem disse af når dyret kommer på værksted!

• #22   7. jun 2015 På Værksted med pisset smiley og go stil han siger det til dig smiley

• #23   7. jun 2015 Den "rimelige erstatning" ordner taksator for dig.

Men giv lige manden en chance for at betale selv hvis han ønsker det, det er det mindste når han melder sig selv smiley

Det er total god stil, der kræver god stil returneret smiley

• #24   7. jun 2015 Klovnen er ikke ham der hed et uheld væltede din MC og kontaktede dig.

Klovnen er dig med din pattebarnsopførsel. Hvis jeg havde været modpart ville jeg standse enhver dialog med dig - meld det til dit forsikringsselskab, så gør jeg det samme. Farvel min ven!

• #25   8. jun 2015 Jeg kan nu godt forstå at Doktor T er "lidt" ærgerlig over at en bilist ikke har kunne finde ud af at styre sit køretøj ved noget så simpelt som en parkering. Det ville jeg sgu også være hvis det var min MC...igen...

• #26   8. jun 2015 SVin 1000:

Prøv at være lidt menneskelig. Fejl er noget alle laver og som regel er de dumme - i hvertfald hvis de virkelig bemærkes. Der er absolut INGEN grund at Dr. T. udråber en eller ærlig og ærgerlig mand til klovn her - INGEN!!!

• #27   8. jun 2015 #Knud: Slap nu af...SÅ slemt er det jo altså heller ikke...Doktor T er i sin fulde ret til at være ærgerlig over uheldet. Blev jeg f.eks kørt ned i et lyskryds, så ville jeg også være lidt tvær, også selv om at bilisten stoppede bagefter...

Btw er det en komplet ligegyldig og offtopic diskussion.

• #28   8. jun 2015 Ingen er kørt ned! kun lidt materiel skade, formodentlig pga en blind vinkel,et par møgunger der skændes på bagsædet,en tvær kone eller bare lidt stress...
    Manden er ærlig ( 80% var forsvundet hvis ikke der var vidner....)
    Han er IKKE hverken et fjols eller en klovn. Han er et menneske smiley

• #29   8. jun 2015 Jeg havde nok sendt den på værksted. Som nævnt længere oppe så blir det lavet efter bogen og du får reservedels garenti på de dele som skiftes. Du nævner selv at du mistænker at benzin er løbet ud. Dette vil du også få helt afklaret hos et værksted istedet for selv at rode med det..
    Når nu det er forsikring der dækker, så er det bare med at få det i orden.

• #30   8. jun 2015 En trucker væltede en mc jeg havde lånt, jeg sagde til vognmanden at det ca var en 4-5.000,- i skader, så han stejlede en del da det blev 9.500,- i stedet, så vi måtte køre den via forsikringen og deres vurdering af sagen faldt ud til vores fordel, som sådan en sag hvor modparten har bakket altid gør.

Styrenderne kostede 500 stk i 1990erne, helt vildt dyrt når det er originalt.

Man skal jo også vide at mc forretningen ingen penge får hvis i senere selv bliver enige om at holde det privat.

• #31   13. jun 2015 Årh hold dog kæft.
    slår jeg mig over fingerene med en hammer , er jeg en klovn, spilder jeg varm kaffe over mig selv, er jeg en klovn, vælter jeg en MC med min bil er jeg en klovn.

Sidder man og skaber sig over at en person der har fået væltet sin MC , og kalder personen for en klovn....... er man en klaphat.

Kommentér på:
Motorcykel væltet, rimelig erstatning?

Annonce