17.640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Maling af MC - pris? Maling af MC - pris?

Hej,

Er der nogen i Aalborg området I kan anbefale til at male ens MC? Eller er det noget man selv kan gøre?

Hvis det er noget man selv kan, hvordan skal det så gribes an?
Jeg skal have malet stortset det hele - tank og kåbe. Malingen er ved at falde af tanken nu, så jeg går ud fra den skal slibes ned, da det nye maling ellers også bare vil falde af.

Kåben, der er der pt. malet ovenover på stafferingerne. Hvordan vil være bedst at gå frem her? Male ovenpå det nuværende maling (som ikke er ved at falde af) - eller skal man forsøge at få det af (hvordan?) og så få stafferingerne af også?

Hvis man skal have en maler til det - hvad prisleje plejer sådan noget at ligge i ?

Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af MC - pris?
  • #1   24. apr 2005 Det synes jeg umiddelbart lyder af mange penge for en tank, 2 stykker sidekåber, 1 plov, 1 bagstykke, 1 forkåbe... der er jo ikke fuldkåbe på smiley

• #2   24. apr 2005 Well, den er sort nu, sååh.... smiley

Har som sådan ikke noget problem med at få den malet sort eller orange som man nu siger, men kunne godt lyde som noget man vist skal finde en der kender en som kan male på hobby plan... vil ikke kaste alt for mange penge i den - regner med at sælge den og investere i ZX6R til næste år, så den skal bare gerne være pæn uden at være decideret overlækker...

• #3   24. apr 2005 ja det er dyrt at male em mc.... det er vist noget med at hvis der skal grundes skal der bruges en plastikgrunder og den er rimelig dyr.... og så er der også en del arbejde med detaljer pga alle kanter osv... det er jo ikke bare som at male en flad kølerhjelm til en bil........

• #4   24. apr 2005 damm det er dyrt i det mørke jylland! prutter i ikke om prisen?? :o)

Jeg vil skyde på jeg kan få malet en hel bil for 5000 kr.

• #5   24. apr 2005 Som regel er motorcyklister mere perfektionistiske og kigger på aææe små detaljer smiley
    Og det er en af grundene til at det er dyrt at få malet sin mc.....
    Og tro mig....det er et stort arbejde hvis det skal gøres ordentligt med masser af klarlak osv.
    Der kan være små revner osv i plastik delene som man ikke ser før det bliver slebet....de skal spartles, evt have glasfiber.
    Efter den alm. malingsprocedure, så skal klarlakken vandslibes mellem hvert lag.....Sååå det tager lidt tid smiley

Har fået at vide at lakeringen på en mc med helkåbe koster omkring 10-12000 kr....

Martin, Falster: 5000 kr ? så er den vel derefter ? smiley eller skal man selv slibe den først ? Er det hos MFA ?
    Jeg skal nemlig have malet min Golf (vintertransport bil) og er ikke kritisk, så jeg er interesseret. check min email på min profil.

• #6   24. apr 2005 Glemte lige at skrive at hvis man skal have staffering på, så kan man enten købe klistermærker, også sætte dem på inden klarlakken, så de mere "integreret" i lakering.
    Men man kan også male dem på (anbefales) også masser af klarlak udover, så bliver det helt glat.
    Det med at male stafferingerne på. er dog et kæmpe arbejde, især hvis de skal gå fra kåbe til tank osv....
    Så skal mc'en males i bundfarven først....også samles og mærkes op....adskilles og male stafferinger....og der er slibning og afdækning for hver farve man skal have på ..... smiley

God fornøjelse.

Håber at du kan bruge forklaringen til noget smiley

MVH
    Jimmy

• #7   24. apr 2005 Tak for de forskellige forklaringer smiley Lyder til det vist ligger lidt ude i fremtiden med at få den malet smiley

• #8   24. apr 2005 kim l:
    plæver og klat... hehe, det er sq så altsigende det der, hehe.

En af grundende til jeg ikk får malet min lille bitte bagfælg... har ikke råd og når vores maler ikke tør garantere for resultatet... hva faen ska man så bruge ham til?!?!

• #9   24. apr 2005 Hej Klaus

Jeg fik malet min for 1600 sort lak :0)

Tank, sideskjold, kædeskær og forskærm.

Vil sige du ikke skal give meget mere. Men husk at finde ud af hvilke dele du skal have malet, bere så du kan få det malet det hele på en gang. Det der koster hvor gang han skal rense spørjten.

Hilsen
    Christian

• #10   24. apr 2005 Hey Klaus. Jeg har selv malet en fuldkåbe til min GS 500 engang. Jeg gjorde det at jeg sleb med vandslibepapir, spartlede, grundede osv. Så fik jeg fat i lakken hos en lokal maler, stillede en kabine op og sprøjtede selv skidtet -det blev ret godt. Og rent prismæssigt kostede det ca en 1000 krone. Og selvfølgelig en del tid. I dit tilfælde hvor du skal have malet hele cyklen vil jeg to at det kan gøres for små 2000kr hvis du gør som jeg gjorde. Og det må da siges at være billigt!

Ronny.

• #11   24. apr 2005 Hmm, det med maling er jo en meget personlig ting, men jeg fik da malet min scooter for ca 2- 3år siden, og det var da i to farver (sølv med perlemors effekt og sort), prisen for dette var 1500.- uden kvitt. smiley
    Det her var altså en af de størrere scootere (NRG), så vil da tro at du kan få det gjort for 2500.- hvis du kun vil have en farve.

• #12   24. apr 2005 Ronny J: Hvad bestod den kabine af? Var det sådan en prof-ting, alm. plastic eller noget helt tredje?

• lars o
    lars o Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 94
    #13   24. apr 2005 jeg gav 3000 for en rs125 som sku være ferrai rød.. og i mine skjolde var der mange ridser

• lars o
    lars o Tilmeldt:
    dec 2004

#14   24. apr 2005 en af mine venner har lig fået malet hans chervolet avticvan for 500... den er lidt mindre end en trans peter

• lars o
    lars o Tilmeldt:
    dec 2004

#15   24. apr 2005 hov det var satme billigt ´... jeg mener 5000

• #16   24. apr 2005 Tja....kan kun sige at resultatet følger mange gange resultatet....
    Men det er også alt efter hvor kritsik man er....
    Selvfølgelig er det da dumt at ofre en 10000 kroners lakering hvis man er tilfreds bare den er blank og ens farvet.....

smiley

• #17   25. apr 2005 Jimmy - jah, resultatet følger nu mange gange resultatet, som du selv siger... havde du forventet andet? smiley (medmindre du mener "resultatet følger prisen" ? hehe)

Christian - det er sådan noget som din, jeg vil være tilfreds med. Min er mat sort nu, og jeg synes din er meget klar/skinnende sort. Det kunne jeg nok godt tænke mig. Ellers får den bare en ny omgang mat sort så den blir "pæn" igen. Jeg vil ikke ofre for mange penge på den, da jeg stadig har mit første 'rigtige' styrt tilgode smiley

Kommentér på:
Maling af MC - pris?

Annonce