Maling af MC - pris? Maling af MC - pris?
Hej,
Er der nogen i Aalborg området I kan anbefale til at male ens MC? Eller er det noget man selv kan gøre?
Hvis det er noget man selv kan, hvordan skal det så gribes an?
Jeg skal have malet stortset det hele - tank og kåbe. Malingen er ved at falde af tanken nu, så jeg går ud fra den skal slibes ned, da det nye maling ellers også bare vil falde af.
Kåben, der er der pt. malet ovenover på stafferingerne. Hvordan vil være bedst at gå frem her? Male ovenpå det nuværende maling (som ikke er ved at falde af) - eller skal man forsøge at få det af (hvordan?) og så få stafferingerne af også?
Hvis man skal have en maler til det - hvad prisleje plejer sådan noget at ligge i ?
Pft.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jul 2004
Har som sådan ikke noget problem med at få den malet sort eller orange som man nu siger, men kunne godt lyde som noget man vist skal finde en der kender en som kan male på hobby plan... vil ikke kaste alt for mange penge i den - regner med at sælge den og investere i ZX6R til næste år, så den skal bare gerne være pæn uden at være decideret overlækker...
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
Jeg vil skyde på jeg kan få malet en hel bil for 5000 kr.
dec 2003
Følger: 120 Følgere: 116 MC-er: 3 Emner: 126 Svar: 981
Og det er en af grundene til at det er dyrt at få malet sin mc.....
Og tro mig....det er et stort arbejde hvis det skal gøres ordentligt med masser af klarlak osv.
Der kan være små revner osv i plastik delene som man ikke ser før det bliver slebet....de skal spartles, evt have glasfiber.
Efter den alm. malingsprocedure, så skal klarlakken vandslibes mellem hvert lag.....Sååå det tager lidt tid
Har fået at vide at lakeringen på en mc med helkåbe koster omkring 10-12000 kr....
Martin, Falster: 5000 kr ? så er den vel derefter ?
Jeg skal nemlig have malet min Golf (vintertransport bil) og er ikke kritisk, så jeg er interesseret. check min email på min profil.
dec 2003
Men man kan også male dem på (anbefales) også masser af klarlak udover, så bliver det helt glat.
Det med at male stafferingerne på. er dog et kæmpe arbejde, især hvis de skal gå fra kåbe til tank osv....
Så skal mc'en males i bundfarven først....også samles og mærkes op....adskilles og male stafferinger....og der er slibning og afdækning for hver farve man skal have på .....
God fornøjelse.
Håber at du kan bruge forklaringen til noget
MVH
Jimmy
jul 2004
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
plæver og klat... hehe, det er sq så altsigende det der, hehe.
En af grundende til jeg ikk får malet min lille bitte bagfælg... har ikke råd og når vores maler ikke tør garantere for resultatet... hva faen ska man så bruge ham til?!?!
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 80 Svar: 166
Jeg fik malet min for 1600 sort lak :0)
Tank, sideskjold, kædeskær og forskærm.
Vil sige du ikke skal give meget mere. Men husk at finde ud af hvilke dele du skal have malet, bere så du kan få det malet det hele på en gang. Det der koster hvor gang han skal rense spørjten.
Hilsen
Christian
apr 2005
Følger: 52 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 601
Ronny.
okt 2004
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 24 Svar: 158
Det her var altså en af de størrere scootere (NRG), så vil da tro at du kan få det gjort for 2500.- hvis du kun vil have en farve.
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 113
dec 2004
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 94
dec 2004
dec 2004
dec 2003
Men det er også alt efter hvor kritsik man er....
Selvfølgelig er det da dumt at ofre en 10000 kroners lakering hvis man er tilfreds bare den er blank og ens farvet.....
jul 2004
Christian - det er sådan noget som din, jeg vil være tilfreds med. Min er mat sort nu, og jeg synes din er meget klar/skinnende sort. Det kunne jeg nok godt tænke mig. Ellers får den bare en ny omgang mat sort så den blir "pæn" igen. Jeg vil ikke ofre for mange penge på den, da jeg stadig har mit første 'rigtige' styrt tilgode
Maling af MC - pris?