{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Lakering af eger-fælge? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har et par egerfælge til en lille motard, jeg er ved at restaurere. De er irret noget, så enten skal de poleres op, helt fra bunden, eller også skal de lakeres.

Det skal siges at de er af mærket Morad og har aluminiums nav og fælg samt eger af rustfrit stål.

Mit spørgsmål er så om lakken vil flække, hvis jeg får dem lakeret og efterfølgende samlet? Altså afbalanceret osv.

Jeg har spurgt på div. andre fora, og folk siger noget forskælligt. Problemet er at størstedelen af dem der svarer, ikke ved hvad de svarer på.

Så håber på en hvis seriøsitet.

De skal i bedste "Excel-Stil" have lakeres i blank sort.

Vh. Ebbe

Ps. På forhånd tak til de konstruktive svar!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakering af eger-fælge?
  • #1   6. okt 2006 hvad med at få pulverlakket hele fælgen og så lige dække det af du ikke vil have lakket op, stort arbejde, men bliver gea fedt kunne jeg forstille mig

• #2   6. okt 2006 "MR Ronnie FZ6S R"

- Jeg har snakket med et par pulverlakører, og alle siger det samme, nemlig at de er bange for at det bobler op. Så desværre. Kan nemlig få det gjort gratis.

Det med at tape dem ind ville være et kæmpe arbejde, samt det vil skabe en masse kørsel med fælgene, da nav'et først skal lakeres. Derefter skal det bringes, med de eger jeg er ved at højglanspolere nu, til en cykelsmed/motorcykelmekaniker der kan rette dem om. Herefter skal de så tapes ind og lakeres.

Derfor det ville være rart at få det hele gjort på en gang..:)

Vh. Ebbe

• #3   7. okt 2006 Hej...
    Jeg kan godt male dem for dig hvis de er skilt ad....

• #4   7. okt 2006 Hey Christian K. Jeg har 2 fælge der skal males når de er blevet højglanspoleret, samt en tank der skal have malet noget logo på. Bor godt nok i KBH, men kommer da tit forbi Fynsland... Måske vi kunne finde ud af noget lakering der? Hvis du er interesseret kan du skrive til mig på kawasiksak@ofir.dk

• #5   7. okt 2006 Skil hjulene ad, poler egerne, male nav og fælg med autolak med klarlak. laker ikke egerne efter polering, det tager glansen og er helt unødvendigt.

• #6   7. okt 2006 få dem dog eloxeret sorte, det duer!

• #7   7. okt 2006 "B-2 (kbh)"

-De er desværre støbte.

Vh. Ebbe

• #8   7. okt 2006 "Lars S"

-Ja, jeg er igang med at polere egerne. Har poleret en hel del selv, så har noget kun styr på det.

Jeg ville egentlig gerne vide om lakken vil flække, når jeg får dem balanceret, da de jo skal samles igen.

Vh. Ebbe

Kommentér på:
Lakering af eger-fælge?

Annonce