{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Udformning af udstødning {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.
Jeg går og kigger på at skulle have indkøbt samt ombygget en Suzuki Intruder VS1400. I den forbindelse er jeg faldet over nogle custom udstødninger som jeg synes ser pisse godt ud. Men da jeg ikke kender så meget til airflow, modstand osv. i udstødningervil jeg høre om der er nogen herinde der skulle vide hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke er smart når det kommer til sådan noget.

Så til dem der har forstand på sådan noget - ville de krumninger på billedet herunder skabe nogle nævneværdige problemer med motorgang hvis man fik dem fremstillet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udformning af udstødning
  • #1   12. apr 2015 Du har længere rør på bagerste cylinder og der er nogle 90 graders bukninger. Så out of the box er der forskel på de to flow i rørerne. Hvor meget det kommer til at betyde i den virkelige verden, er det store spørgsmål. Men den foreste cylinder har nærmest fri udblæsning.
    Du kommer dog ikke udenom, at du skal have cyklen justeret. Så gå all in og få lavet luftfilterkassen om, fjernet de-pairing (tror jeg det hedder) og alle de andre små tricks og få den justeret / tunet af racing4fun.

• #2   12. apr 2015 Det var alligevel planen at den skulle køres ind hvis det kunne lade sig gøre at lave potter som disse. Hvis man skal gøre det, kan man lige så godt få det gjort ordenligt. Men du mener ikke at det burde være et problem så længe at den bliver justeret efterfølgende?

• #4   12. apr 2015 Planen er at der skal være DB killers i. Jeg har kørt med fri udblæsning på min VS700 og det var øredøvende højt. Mine trommehinder føltes som om de stod og vibrerede i takt til motoren. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det lyder når man fordobler volumen af motoren. Det er de mere ekstreme krumninger jeg er bekymret for i forhold til om motoren kan komme til at køre ordenligt.

• #5   12. apr 2015 Som man kan se på billederne, så kører den. Tænker på de varmemarkeringer, som man kan se. Som man også kan se, så er der meget stor forskel på for og bagcylinder. Er den på billedet justeret. Sikkert kun efter en lægmandsmetode.
    Men ja. du kan sagtens kører med det, som der er vist.

• #6   12. apr 2015 Fantastisk. Så må det prøves når det kommer dertil. Mange tak for svar smiley

Kommentér på:
Udformning af udstødning

Annonce