{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Tom K
Tom K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Mat sort på honda fra 1976? {{forumTopicSubject}}

står og skal ha malet en tank+sideskjolde på en gammel honda fra 1976.. og

Ville høre hvordan reslutatet bliver pænest:

ideen er at den skal males mat sort, så på med logo klistermærke og derefter et lag mat lak for at holde bedre på klister mærkerne?
kan det lade sig gøre og er der noget der hedder klar mat lak?

andre ideer eller råd til fremgangsmåde eller evt. farvekode osv.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mat sort på honda fra 1976?
  • #1   13. maj 2014 Ja matsort farvekode ... ?

ja klarlak fåes som mat , men har endnu ikke set mat klarlak på dåse endnu

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#2   13. maj 2014 jeg tænkte faktisk bare på forslag til farve.. der er forskellige navne.. og forslag til en god..

Jeg lidt selv at male den bare med dåse spray, men det bliver bare aldrig helt godt, så tror det bliver harld nyborg og en spraypistol.. men hvor kan jeg få de forskellige lag lak og farven mat sort i god kvalitet men ikke alt for dyrt?

• #3   13. maj 2014 hos den lokale autolakerer smiley ville spraye den matsorte på og lade den tørre op - smide mærkerne på og så ellers give den 3-4lag af den matte klarlak

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#4   13. maj 2014 lyder som en god plan ?? men ville du anbefalde sprøjte pistol eller tror du at man med forsigtighed ville kunne opnå et fint nok resultat med dåse spray.. matsort og så hvis jeg kunne finde mat klar lak??

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#5   13. maj 2014 og lille ting mere hvor meget skal den gamle lak slibes ned/væk? .. ellers finder jeg en tråd om dette ??

• #6   13. maj 2014 hvis den gamle lak er pæn og hel så skal der kun matteres , en korn 400 eller mere ...

ville kun bruge bundfarve på spray - har du er erfaring med sprøjte?

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#7   13. maj 2014 ikke sådan pro niveau men har malet knallert skjolde før i tiden med et ok resultat og ellers tænker jeg bare en youtube-guide..
    altså det er jo ikke sådan at det er umuligt med lidt snilde og lidt trial and error ??

der er nemlig lidt buler i tanken og lidt rust på.. så tænkte faktisk at høre en autolakør hvad han skal ha for det og hvis det er alt for dyrt så laver jeg det selv.. ville bare lige tjekke op på om det var noget jeg selv kunne ordne..

men kan man som udgangspunkt ikke godt slibe den ned selv og så lade en pro ordne malingen.. for at spare lidt penge? ??

• #8   13. maj 2014 tja , tror du bør spørge ham , ofte bliver materialerne dyrere end det maleren skal ha for at fuldføre opgaven smiley
    og hjemmeresultatet bliver ofte betydeligt dårligere kvalitet end det han leverer

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#9   13. maj 2014 Det har du helt ret i.. Det er nok bedst bare at over lade det til en Pro hvis jeg gerne vil ha er godt resultat:/ men hvad skal sådan noget kost? Som sagt lidt buler der skal rettes ud, mat sort farve, montering af klister mærker, lak og arbejdstimer? - bare et slag på tasken, så jeg måske har noget at forholde mig til?

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#10   13. maj 2014 Men tak for hjælpen!??

• #11   13. maj 2014 set på Discovery "wheeler dealers", de sparer en masse penge ved selv at spartle buler og så mat slibe selv og så sende den til maler, så skal han kun affedte den og så male. det er nemt at gøre forarbejdet selv
    mvh
    ps. må godt nok sige at du er en fremmelig ung "dreng" med alle de knallerter som 13 årig urban ......

• #12   13. maj 2014 pas , har ingen anelse smiley men om det er 2500 eller 3000 betyder vel mindre ... materialer alene som du skal indkøbe løber op smiley

velbekomme

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#13   13. maj 2014 haha har faktisk godt set det et par gange! .. tror jeg prøver at finde en godt DIY video (kom gerne med bud) og går igang med det meste forberedende og så må jeg se hvad det skal koste hos en lakør

• #16   13. maj 2014 #15 vil du mene den er fornuftig at anvende på en benzintank mht. Resistens og ridsefasthed?

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#18   13. maj 2014 jeg tror det kommer til at hedde at jeg sliber den ned og gør den så klar som den nu kan gøre, så tage jeg klistermærkerne i hånden og kører ned til en lakør.. det tror jeg kommer til at give det bedste resultat.. jeg har efterhånden prøvet det på en del knallerter og den kommer bare ikke til at sidde lige i skabet.. men tak for alle inputs.. men tror jeg tyer til professionel hjælp med den her.. smiley

• #19   13. maj 2014 Det bliver du glad for i sidste ende smiley der er nu ikke så godt som en professionel lak smiley

Kommentér på:
Mat sort på honda fra 1976?

Annonce