2.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 68 Svar

Yamaha Dragstar Yamaha Dragstar

Hej

Jeg står overfor at skulle have min første motorcykel og har forelsket mig i Yamaha Dragstar 650 eller 1100.
Så kommer alle de store spørgsmål...

Hvor let er det at lave/bygge sådan en om, med bred hjul og hvad der nu eller tilhøre for den ligner en fed kværn.
Har set mange flotte billeder herinde af nogle som virkelig har lavet deres Yamaha Dragstar super fede og flotte.

Kan i komme med råd til hvad jeg skal gøre - Hvor jeg kan købe ting og om det er let at få godkendt.

Jeg skriver dette her fordi jeg ikke har en kæft forstand på dette og søger alt den hjælp jeg kan få.

Håber på nogle venlige sjæle der kan bidrage med en masse gode ting, til en helt grøn person.

Med Venlig Hilsen

Jimmy


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha Dragstar
  • #1   30. dec 2013 Det er forholdsvis nemt - HVIS du har kapitalen. Hvis du vil have det brede look så vær forberedt på at smide i hvert fald 15K efter det brede bagdæk. Jeg har selv fravalgt det pga prisen.

  • #2   30. dec 2013 Og så husk at betale afgift af ombygningen bagefter hos SKAT. smiley

  • #5   30. dec 2013 thunderbike.de

    men det koster kassen.. smiley



  • #6   30. dec 2013 Det med det brede dæk er lidt noget pjat efter MIN mening. Der er jo standard et 170 dæk på. Skulle man gøre noget så kunne man sætte en 4 tommer fælg på og et 180 dæk. Men der er bare så mange fede ting man kan lave få de penge det koster at lave bred bagende osv. Især når man skal betale andre både for del, tid, osv. Mit råd er at få en del fine dele på og helt noget som ikke er solgt i spande vis som bla. Rizoma fremflyttersæt osv.

  • #7   31. dec 2013 Fuck SKAT. Største kastrerings autoritet i Dk. Gør livet surt for alle dem der bare vil have en smule sjov i hverdagen.

  • #8   31. dec 2013 Men når det er sagt, så køb en der er ombygget. Det andet løber nemt op i 40-50 kilo hvilket er hul i hovedet. Hvis du er heldig kan du finde en rigtig fin ombygget 1100 til 70-80

  • #9   31. dec 2013 Ej, nu må i sku stoppe. Som udgangspunkt lad vær med at udtale jer hvis ikke i selv kender til det. Det er alt for nemt bare at sidde og gætte på hvad det koster.

    Jeg er selv igang med en Dragstar 650. Og jeg køre LOW budget.

    Cyklen har været det dyreste i projektet, nu har jeg så fordelen ved at være svensker, så jeg slap med 12.000 kr, for en i perfekt stand. Den var så pisse flot at jeg overvejede om jeg skulle skille den af.

    Men nu er jeg gået igang.
    Og sådan her ser det ud.
    Jeg har taget skærme af 0kr.
    Fjernet sæde 0kr.
    Det var det billige.
    Herefter er jeg begyndt at bygge.
    Jeg har købt styr. 500 kr. et 90 cm styr....
    Så har jeg selv bygget et sæde, her har jeg skåret en karroseriplade, og valset den, og nu mangler jeg at betrække med læder
    Det koster så kassen - så jeg sparer intet ved selv at lave det. så ca 1000 kr.
    Så har jeg fundet runde skærme jeg skal ha på. de koster 600 kr stk.
    Udstødningen er skåret over så den efter min egen mening er blevet pisse fed,
    Og bedst af alt det kostede ikke noget. Eller rettere jeg købte en brugt udstødning på dba til 1000 kr og lavede om-
    Det jeg mangler er nummerplade holder. Denne laver jeg selv, men eller kan de købes for en 500 kr.
    Så skal den ha malet tank og skærme, det bliver det dyreste i mit projekt. jeg regner med 3000 kr. Men jeg starter med at prøve selv og regner der med ca 1000 kr.

    Alt i alt vil jeg regne med at jeg bruger 5000 kr... Så det syns jeg sku er billigt nok..

    For at gi en ide er her et billede med hvad jeg ender med. Jeg går ikke amok, men vil bare ha en pæn cykel.

    Min er dog med flatbar, og så har jeg valgt at skære udstødning lidt længere oppe så den er lidt kortere..


    profilbillede
  • #10   31. dec 2013 Her ses udstødningen. Min er skåret sådan.


    profilbillede
  • #11   31. dec 2013 Den ender sku egenligt med at se sådan her ud.... Dog med andet styr..
    Det er et nemt projekt, og det er noget alle kan være med på....


    profilbillede
  • #12   31. dec 2013 Bikeline.se er iøvrigt en side jeg er ret glad for...

  • #13   31. dec 2013 Nu skrev han jo så bredt bagdæk dennis smiley
    Og det er det som virkelig trækker tænder ud i budgettet - især hvis man ikke selv er i stand til at lave ret meget selv.


  • #18   31. dec 2013 Nu inden det hele bliver rent negativt og råd om at bygge en bobber i stedet - hvis du brænder for at bygge den brede dragstar, og har midlerne til det så spring ud i det! Det er i sidste ende DIN cykel. Lige meget hvad så er det en god platform til flere typer ombygninger.

  • #19   31. dec 2013 Enig LB. Fuck nej sigerne smiley

  • #20   31. dec 2013 Ja problmet er man nemt kan lege sej på et net forum, og sige fuck staten osv. Men faktum er at de FUCKER dig - NEMT, HÅRDT, og ganske VOLDSOMT hvis man ikke passer på. (og det kommer der mere af så længe vi ikke køre efter EU regler som andre EU lande, og så længe staten kan lugte KR/straf - for det kan de godt lide)
    Det er mindst lige så vigtig at han ved der er bøvl forbundet med den slags ting hvis man ikke gør det rigtigt. Også ved videre salg hvis man vil af med den igen.
    Nå det så er sagt - så er det jo op til dig selv had du vil og hvordan du vil gøre det.

    Og Dennis: Nu er det sådan at jeg ved hvad regler siger, hvad ting koster, og hvem der har dem, osv.osv. og har endda bygget en del Yamahaèr om, samt HD, Hondaer shadows, intruders og MANGE andre cykler de sidste 10 år.
    Og jeg vil give dig ret - og det er jo også det jeg skiver.
    Det er billigere at lave en cykler om til alt muligt andet end en bredrøvet mc.
    Bare alende fælg, eger, dæk, slage, osv. koster jo en del. Dertil kommer - kan han selv eger den op, kan han selv montere delene, osv.
    Det er ganske nemt at strippe en mc og smide hvide dæk på - og det ser også ud af mere en "bare" et 240 dæk.
    Såp der får man noget for sine penge - men det nytter jo ikke noget hvis det er er 240 Røv manden vil have på sine kommende Drag Star.


  • #21   31. dec 2013 Har sgu aldrig hørt om folk som har haft problemer med at sætte 200 bagdæk på en dragstar ved skat.. hellere ikke med anden forgaffel eller noget..

    Jeg ved godt at reglerne er der men har aldrig hørt om det.. og kender MANGE som køre på totalt ombygget dragstars.


  • #22   31. dec 2013 Denne har stået i ca 20. Og en masse arb. Har været synet og stoppet af div emsige betjente. Og kun blevet til bøde for nr plade på siden. Ingen spejle. Og støj.
    Vi fandt en der havde lidt af det vi skulle bruge på den færdige. Og så ellers byggede vidre. Skat må man jo så selv vuderre om man tør springe over. Men det værste er nok hvis man blir indblandet i færdselsuheld. Så kan man komme slemt på den.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/5635-dragstar_650


  • #23   31. dec 2013 Nej - det kan godt være du ikke har hørt om det. Men faktum er det IKKE er lovligt, og der er flere som er blevet taget i den slags pt. dog mest Harley-Davidson Mcèr, men tro du staten/skat lader folk slippe når de har fundet ud af at der er peneg at hente ved at jagte dem. ?
    Nej nemlig - for det gør de ikke.
    Og det som visse mc forhandlere gør med at forskyde fælgen for at få deres 200/50-17 fælg/dæk er = dårlige køre egenskaber og IKKE den rigtige måde at gøre det på.
    Og kigge du i lovgivningen (du kan bla se det på Skad.dk) så er ting der ændre din MCs egenskaber som fremflyttersæt, fælge, gaffelbro, med mere ulovligt med mindre der er TUV på dem til den specifik MC som de skal sidde på.

    Men problmet er bare at man kan ikke bare sige " Det troede jeg ikke", det vidste jeg ikke osv. hvis man bliver taget.
    Der er eksembler på folk der har midste deres cykels inditit = omsyn, ny moms, ny afgift og ny vurdering af Mc. alt det du tidligere har betalt = VÆK.........


  • #24   31. dec 2013 Du behøves ikke at belære mig om reglerne.. jeg kender dem udmærket godt og kender udmærket godt konsekvenserne..


    Alt thunderbike til yamaha er der TUV på...


  • #25   31. dec 2013 Er det ikke ret så simpelt. Hvis du er pisse bange for at blive stoppet, så holder du din cykel std. hvis du tar det som det kommer så bygger du lidt om. Og er du pisse ligeglad så går du amok med vinkelsliber.



  • #26   31. dec 2013 Desuden kan en dragstar blive rigtig fed med en 18" x 4.5" tts fælge bagpå med 180 lav profil dæk som ikke kræver offset..
    En anden skærm, styr, fremflytter, og andet småting..

    Det vil du med garanti ikke få problemer med hos skat. og der får en en røv fed cykel at køre på.


  • #27   31. dec 2013 Men slap nu lige af, den mister jo altså ikke identitet af at du sætter en anden saddel på og trækker skærmene af, eller skifter disse.

    Så skal du i min optik igang med en vinkelsliber, begynde at skifte motor forgaffel osv ud... Fordi du smider lidt lys, saddel skærme styr på, så er det nu engang stadig en billig dragstar...

    I køre vel også lidt for stærkt engang imellem smiley


  • #28   31. dec 2013 Takker for de mange indlæg der er kommet, gode som mindre gode.

    Jeg vil have min cykel bliver lovlig om den så skal synes igen så må den det.
    Jeg vil høre om man kan få større tank - breddere.
    Hvor henne kan man køde styr - håndtag og hvad man ellers kan peppe dem dem.
    Kan man ikke få flere heste ud af maskinen hvis ja hvordan?

    Den cykel i linkede til mig som kostede 34000 kr er det billigt eller dyrt, skal man prøve at forhandle den længere ned?

    Hvis jeg køber en cykel er der en venlig sjæl mod betaling som kunne tænke sig at hjælpe mig med mit projekt.


  • #30   31. dec 2013 Johnny J Da det er min første cykel, vil jeg starte i det "små". Kunne du eventuelt linke nogle sider hvor man kan købe custom dele til dragstar ?

    Jeg vil forsøge mig med at kontakte ham med den dragstar til 34000 kr.

    Men igen var der en som kunne hjælpe mig med ombygningen samt indkøb når jeg kommer så langt?


  • #32   1. jan 2014 Jimmy, lige for at slå det fast en gang for alle, hvis du vil ha en lovlig cykel, så er det altså en ORG. maskine du skal ha.

    Fordi noget kan synes betyder det ikke at det er lovligt. Og ALT tuning er ikke lovligt. Så flere heste kan du glemme alt om.

    Men hvis nu du lige skræmmer kyllingen væk, så kan du hurtigt få bygget dig en fed cykel som ikke er mere ulovlig end du kan køre på den uden at politiet eller skat opdager hvad du har lavet. MEN det gør den altså ikke mere lovlig af den grund.

    Bikeline.se er et billigt sted at handle styr skærme osv. Det er ikke plug and play, men det er nemt at arbejde med. Spec styr saddel osv.


  • #33   1. jan 2014 Okay Dennis det er hermed modtaget, men som du så selv beskriver hvis vi jager kyllingen væk så kan jeg få en fed maskine som politiet og skat ikke kan se ændringerne på.
    Det er der jeg vil hen. Men hvad med de flere heste hvordan får man det?


  • #34   1. jan 2014 De flere heste dropper du, de 40 den har er nok til at cruise.... Og det er jo det den er til for.

    Jeg har også et behov for power, og der har jeg en R6 til at dække det behov.
    Nu er jeg godt klar over at ikke alle er så heldige at de har råd til 2. Det har jeg sådan set heller ikke.

    Men det er i min optik helt væk at prøve at hive flere heste ud af en 650'er så kan du lige så godt købe en større mc fra starten, det vil også koste mindre. smiley


  • #35   1. jan 2014 Og ellers skriver du bare enten i privaten, eller spørger på forummet, jeg tror der er mange der går og bygger du kan trække viden fra.

  • #36   1. jan 2014 dennis: Ah nu er der altså MASSER af ting du kan lave om uden det bliver ulovligt...
    Derudover er der også tuning der er lovligt, men vil da give dig ret i at det ikke er det værd på en dragstar.

    Jimmy: tag evt en søndag på ebay, google og forums. Der er masser af stumper og gode ideer rundt omkring.


  • #37   1. jan 2014 LB hvilke ting mener du der er lovligt?

    Og ikke mindst hvilke former for tuning mener du der er lovlig?


  • #38   1. jan 2014 LB det syntes jeg at jeg har prøvet, men da jeg er helt uden erfaring er det ret svært at finde ud af om de passer til den dragster og hvad jeg kan gøre.

    Så links, ideer modtages gerne, samt billeder


  • #39   1. jan 2014 Som jeg har forstået reglerne fra trafikstyrelsen, er bare det at skifte ud til u.org udstødning ulovligt idet den uden tvivl vil larme mere end 3 db. Og den skal derved indskrives som konstruktiv ændring.
    Det skal dokumenteres. Og det er ikke en opgave synshallen kan klare.

    Og når vi skifter et styr eller sætter andre skærme på, forstår jeg det som konstruktive ændringer, og reelt også en ændring af identitet.
    MEN det betyder jo ikke at vi ikke kan få den synet, eller at vi kan køre på den på den uden skat tar vores penge, men bare at hvis vi fulgte reglerne så skulle vi bruge en masse penge på at få alt godkendt og avgiftet.


  • #40   1. jan 2014 Styr, skærme mm. er ikke konstruktive ændringer. Udstødning er der heller ingen problemer med så længe den er godkendt, og ikke larmer mere end tilladt efter årgang osv. Tjek evt. SKADs liste over hvad der betragtes som konstruktive ændringer. Omkring ændring af identitet så er det en historie helt for sig selv, men kort og godt så skal man ikke ændre udseende til en anden model (classic til custom eller omvendt når vi snakker dragstar).

    Jimmy: Jeg ville gerne linke til dele osv. men det kommer jo helt an på smag og som du selv siger model. Ting som styr og håndtag der er det sådanset bare at finde noget du kan lide. Samme med sæde og skærme, men det forudsætter selvfølgelig at du kender dækstørrelse osv. I sidste ende er det nemmere at spørge på forums, her eller andre steder, med et specifikt spørgsmål. "Passer denne del på denne model/årgang?"

    SKADs vejledning: http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm


  • #41   1. jan 2014 Nikolai V: Nu siger du at du kender reglerne - men så vil du jo nok også vide at en 18 x 4,5 med et 180 dæk på en Drag star er ULOVLIGT med mindre der er TUV på den og du får registeret det og omsynet den.
    Da den jo køre med et 15 x 3 - 170 dæk standart.
    Dette vil du bal. kunne se på Skads hjemmeside.

    Og Dennis D - Du kan godt "tune" din Mc så længe det ikke overstiger 20% og så længe at de dele du gør det med er godkendte.
    Du kan faktisk få et 700 cc kit med 10.1 comp. stempler til en Drag star.

    Og til dem der ikke siger at det kan svare sig at pille ved en XVS650 - så er det efter min mening kun fordi de ikke har prøvet det - eller har kunne gøre det ordenligt.
    Et pro fuel kit, go et pro filter kit - giver den en langt bedre motor gang med mere bund og top effekt. (og bedre lyd)
    Nu har jeg gjordt det ved 7 styks XVS650 - og det er sku ikke den samme mc når man er færdig.

    Det er jo det samme som at sige at det ikke kan svare sig at sætte filterkasse og potter på min Hd og få den indstillet, fordi den har HK & NM nok til det jeg skal bruge den til.
    Ja - det er også rigtigt.
    Men 10 HK og 8 NM mere på baghjulet samt bedre motorgang var sku de få "øre" værd.

    Og en XVS650 går fra omkring 26 HK på baghjuket standart til 36 efter hvad jeg så af tal på MR. Dynos rullefelt. Det er sku en del.........




  • #42   1. jan 2014 Jeg er udemærket godt klar over at 180er bagdæk er ulovligt fordi at det er mere end de - + %5 du må...

    Men hold du dig bare til reglerne...

    Jeg køre også engang i mellem for stærkt.. sådan er jeg.. living on the edge!


  • #43   1. jan 2014 Morten rigtig fed cykel lige min stil smiley



  • #44   1. jan 2014 SKAD er jo en sammenslutning af opbyggere så det er jo kun retningslinjer og ikke regler de fremsætter...

    Du skal igennem trafikstyrelsens syns vejledning og ikke en forenklet version SKAD skriver.
    Ang Tuning så NEJ du kan ikke bare tune, da du skal kunne dokumentere at den ikke forurenere mere efter du har pillet, og der skal derfor vedlægges test af motor forurening, samt lyd.
    Pargraf 22. 1) ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion,

    Fra 1. april er etaten blevet pålagt at teste biler, knallerter og motorcykler for tuningsudstyr. Det der vil blive kigget mest efter, er naturligvis de ting der er lette at opdage ved rutinetjek, som udstødning, chiptuning, eftermonteret turbo og andet.

    Bødestørrelsen kan blive solid og er ombyggeren uheldig kan tuningen ende i en ny afgiftsberegning, hvis det tuningen karakteriseres som en konstruktiv ændring.

    Det nye er, at nu vil den udøvende og sælgende part i tuningen også blive straffet. Det betyder virksomheden der har solgt powercommander, udstødning eller andet til ombygningen, også straffes.

    Mange tror fejlagtigt at eftermonteret tunudstødning og chiptuning tidligere var lovlig i Danmark. Det er ikke sandt. Tidligere var det også ulovlig, men da gjorde etaten kun minimalt ved problemet. Nu er politiet altså blevet pålagt at gøre noget ved problemet.

    Nyheden fra Ritzau:

    Den omtalte 20% grænse eksistere ikke, idet at alle former for "tuning" skal kunne dokumenteres, så den med at en udstødning bare skal være godkendt er som sådan rigtig nok den skal bare være godkendt til din model. og forligge en test der kan fremvises.

    De 20% er ved uskiftning til anden motor. ret simpelt faktisk, hvis du ændre noget på din motor så har du tunet og så er den ulovligt indtil den er godkendt med dokumentation. Og denne står man selv for at fremskaffe.,


  • #45   1. jan 2014 for lige at komme med et eksempel på hvordan jeg gerne vil have min cykel kommer til at ligne, dog ikke 100% men stilen tiltaler mig vildt meget. http://www.dba.dk/yamaha-dragstar-650-ccm-40/id-1002991940/

  • #46   1. jan 2014 Skulle i kede jer, så er der masser at læse her.
    Det er om i vil det eller ej, ikke skad i skal rette jer efter men trafikstyrelsen og skat

    Syn af køretøjer.

    http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_g%C3%A6ldende_ver_27_sept.ashx


  • #47   1. jan 2014 Den er iøvrigt pisse fed, den du linker til.

  • #48   1. jan 2014 Hvis vi tager udgangspunkt i den her (link fjernet)

    vil det så være mulig at få dette look som på den jeg linkede før den hvide?


  • #49   1. jan 2014 Hvor stort er budgettet..

  • #50   1. jan 2014 det er ikke lagt, er parat til at bruge hvad der skal bruges for jeg får den cykel "Jeg" kan lide.

  • #51   1. jan 2014 Jep ingen problemer i det hvis du har kapitalen. De fleste stumper på den du linker til kan du få fra thunderbike.de

  • #52   1. jan 2014 du skal først finde ud af, hvor meget du vil bruge, herefter se om det er billigst at købe den færdige pakke - altså en cykel en anden har bygget. Eller om du selv vil igang.

    Den sidste tar tid og er sjov hvis du godt kan li' at udvikle selv, den første er pisse nem, og så kan du køre med det samme.


  • #53   2. jan 2014 Men igen når man aldrig har prøvet at gøre sådan noget før, tager det vel en hulens tid og så er sommeren over?

    Men på den anden side vil jeg nu gerne prøve det for at sætte sit eget præg på sin cykel.

    Kunne man få en af jer garvet gutter til at give nogle hænder, mod betaling selvfølgelig?

    Man behøves vel heller ikke bygge alt om på en gang? spørger måske dumt.... af en 40 årige mand smiley


  • #54   2. jan 2014 Jimmy, din 40 års krise, kan jo klares ved at du får købt din en cykel, og så starter i det små, med at skifte styr, og sidespejle osv.

    Hvis du så vil gå amok, koster det jo knapper at få folk til at lave det for en, og så kan det i sidste ende bedst betale sig at købe et færdigt produkt. Self ikke en dragstar til 200.000 kr som jeg har set på dba, da det bare er helt sindsygt og på ingen måder kan forsvares.

    Men hvis du selv har mod på det så er den til 34000 et godt bud på en start, det er selv sådan en jeg er startet ud fra, dog ikke i fæl orange, men bare sort.
    Men for de 46000 der er til forskel på en ombygget til en org. kan du sku få bygget meget cykel. Så sæt igang...


  • #55   2. jan 2014 Så er vi da trods alt alligevel enige om nogen ting dennis XD
    Jep - sæt i gang. Start stille og roligt. Skift lidt ad gangen og få føling med det. Jeg vil næsten godt garantere dig at du bliver gladere for selv at lave den, i forhold til at betale dig fra at få det hele gjort.


  • #56   2. jan 2014 Køb en 1100. Du bliver træt af den lille motor ret hurtigt. Og så er det ærgerligt at have smidt mange penge i den
    smiley


  • #57   2. jan 2014 Først vil jeg sige godt nytår til jer alle sammen.
    Jeg er utrolig glad for alt hvad i har skrevet, det hjælper mig sku til at sige kom så i gang med det.
    Jeg har lige en række spørgsmål som måske har gået lidt igen.
    Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med indkøb af diverse dele til cyklen når tid er til det?

    Syntes at se at nogle har en større tank, kan den købes eller er det en man skal i gang med at lave?
    Kunne folk komme med nogle billeder links eller andet af Dragstar som er lavet om?
    Jeg vil også gerne have link til hvor folk handler deres dele til sådan en fætter.
    Dernæst vil jeg høre om der findes nogle bøger de hedder vel rep bøger til sådan en cykel?

    Nikolai V jeg køber en 650 først det er min første cykel, så vil jeg tage stilling til om endnu en skal erhverves med større motor.

    Dennis og LB i har givet mig blod på tanden til at jeg er overbevist om at jeg skal i gang selv med at bygge.

    Endnu engang tak for jeres respons


  • #59   2. jan 2014 Her er link til inspiration
    https://www.google.dk/search?q=yamaha+dragstar&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Er7FUqWsCcih4gSp8YCwDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=738#es_sm=122&espv=210&q=yamaha+dragstar+bobber&tbm=isch

    Her er links til shops
    http://shop.thunderbike.de/Thunderbike-Parts/
    http://www.rizoma.com/home/en
    http://www.bikeline.se
    http://www.ebay.co.uk

    Sådan en Rep manual for du ikke brug for til at starte med, du skal igang med at skifte et styr en skærm og en udstødning og alt det er lige til at se.
    Et andet bud er at søge på Youtube.
    Destino har lavet en del guides
    http://www.youtube.com/watch?v=WV2hAeytQ30&list=PLQa58Nop0klFxcDVoJF7rn7P6vg_c6gpz

    Ang tank. så er det noget man køber og skifter ud, men en dragstar har efter min mening en ret stor tank fra fabrikken, så de fleste vælger istedet en mindre tank.
    Men vent med den til du har monteret et styr og en udstødning (eller skåret den org. til)

    Mange af de dele folk bruger er universale, eller kommer fra Harley.



  • #60   2. jan 2014 her er link til youtube destinocustoms der er på videoen oven over. Der er en masse guides, styr skærme osv.
    http://www.youtube.com/user/destinocustoms?feature=watch


  • #61   2. jan 2014 Jommy S: Det er også en rigtig god starter cykel.. det var også sådan en jeg begyndte på.. og kan kun sige at personlig erfaring.. hvis man køre mange km om året så bliver den hurtigt for lille. smiley

    Men en dejlig cykel er det skam.. den køre rigtig godt og vil aldrig svigte dig hvis du passer på den smiley


  • #62   2. jan 2014 Min begynder cykel var Min R6'er fra 2010 - Og den er jeg glad for jeg stadig har, for der er ikke meget skub i 40 hk.... smiley

  • #63   2. jan 2014 Jeg har (indtil videre) bestilt fra et par forskellige sælgere på ebay.de, daekonline (whitewalls) samt dock66.de. Jeg tager det lidt i etaper især fordi jeg stadig er i tvivl om nogle detaljer - det falder på plads efterhånden. Derudover kommer der nogle custom dele på min, for jeg kan ganske enkelt ikke finde de stumper jeg vil have, så må man jo i gang selv...
    Ang. hele diskussionen omkring heste. Nogle kan ikke få nok, andre er ligeglade. Jeg selv er forholdsvis hurtigt kommet frem til den konklusion, at mit helbred (og andres) har bedst af at have en forholdsvis langsom maskine hehe

    I sidste ende er det vel egentlig også det der er en del af charmen ved at ombygge og tilpasse, så maskinen kommer til at passe til lige præcis den der skal køre skidtet smiley


  • #65   4. jan 2014 Ligemeget hvad står valget mellem en 650 og 1100 vil jeg til hver en tid hellere ha en 1100 . Og som de fleste skriver så er der thunderbike . Den på mit profilbillede koster 130000kr at bygge om med dele og arbejdsløn . Som i øvrigt er 2/3 dele af ombygningsprisen . Kan man selv kan man komme pænt langt for 40000kr pøj pøj med det .

  • #66   4. jan 2014 Hvad forskellen på en dragstar Classic eller en bobber?

  • #67   5. jan 2014 classic er modellen med store skærme og lille bredt forhjul i modsætning til custom som har mindre skærme og et større smalle forhjul (i korte træk). En bobber er en betegnelse for en bestemt type ombygning

    Classic:


    profilbillede
  • #68   5. jan 2014 Custom:

    profilbillede
  • #69   5. jan 2014 Bobber (eksempel - søg evt på google efter "dragstar bobber" eller "xvs bobber"):

    profilbillede
  • #70   5. jan 2014 L B: den custum du viser på dette billede er ret svær at få fat i.. det er den som hedder midnight edition med meget sort på..

    bare lige til info. smiley


  • #71   5. jan 2014 Ja - men det er pisse nemt at pulvelakkere de dele der er sorte på den - ud far en normal custom og få samme look. Det kræver kun lidt arbejde og lidt værktøj.

  • #72   6. jan 2014 Nu var det sådanset også bare for at vise forskellen på en custom og classic. Farven kan være ligegyldig. Tror nok der er et par andre smådetaljer der er ændret på den udgave udover farven, men billedet tjente fint formålet

  • #73   6. jan 2014 Ja som man tydligt kan se. skærm og baglygte osv. Lidt på forgafflen osv. Kalibere blev også udskiftet på xvs650 erne i løbet af årene. osv. Men ellers er den helt det samme.
    Der er også forskel på det plast cover ved kardan trækket osv. Men i bund og grund...........


  • #74   25. mar 2014 Jeg vil lige sige at nu er der købt cykel.. En dragstar 1100 blev det til smiley

    Jeg vil sige tak til alle dem som har været med i denne her tråd, med gode link, ideer osv.


  • #76   26. mar 2014 Tillykke med den. Så det bare at få den oprettet, og så ellers komme i gang med den ombygning smiley

  • #77   6. apr 2014 Så er der billeder af min Cykel på min profil smiley

    profilbillede
  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
    #78   7. apr 2014 Mega fed smiley


  • #79   9. apr 2014 Tak smiley

Kommentér på:
Yamaha Dragstar

Annonce