Yamaha Dragstar Yamaha Dragstar
Hej
Jeg står overfor at skulle have min første motorcykel og har forelsket mig i Yamaha Dragstar 650 eller 1100.
Så kommer alle de store spørgsmål...
Hvor let er det at lave/bygge sådan en om, med bred hjul og hvad der nu eller tilhøre for den ligner en fed kværn.
Har set mange flotte billeder herinde af nogle som virkelig har lavet deres Yamaha Dragstar super fede og flotte.
Kan i komme med råd til hvad jeg skal gøre - Hvor jeg kan købe ting og om det er let at få godkendt.
Jeg skriver dette her fordi jeg ikke har en kæft forstand på dette og søger alt den hjælp jeg kan få.
Håber på nogle venlige sjæle der kan bidrage med en masse gode ting, til en helt grøn person.
Med Venlig Hilsen
Jimmy
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 396
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 381
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
men det koster kassen..
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
Jeg er selv igang med en Dragstar 650. Og jeg køre LOW budget.
Cyklen har været det dyreste i projektet, nu har jeg så fordelen ved at være svensker, så jeg slap med 12.000 kr, for en i perfekt stand. Den var så pisse flot at jeg overvejede om jeg skulle skille den af.
Men nu er jeg gået igang.
Og sådan her ser det ud.
Jeg har taget skærme af 0kr.
Fjernet sæde 0kr.
Det var det billige.
Herefter er jeg begyndt at bygge.
Jeg har købt styr. 500 kr. et 90 cm styr....
Så har jeg selv bygget et sæde, her har jeg skåret en karroseriplade, og valset den, og nu mangler jeg at betrække med læder
Det koster så kassen - så jeg sparer intet ved selv at lave det. så ca 1000 kr.
Så har jeg fundet runde skærme jeg skal ha på. de koster 600 kr stk.
Udstødningen er skåret over så den efter min egen mening er blevet pisse fed,
Og bedst af alt det kostede ikke noget. Eller rettere jeg købte en brugt udstødning på dba til 1000 kr og lavede om-
Det jeg mangler er nummerplade holder. Denne laver jeg selv, men eller kan de købes for en 500 kr.
Så skal den ha malet tank og skærme, det bliver det dyreste i mit projekt. jeg regner med 3000 kr. Men jeg starter med at prøve selv og regner der med ca 1000 kr.
Alt i alt vil jeg regne med at jeg bruger 5000 kr... Så det syns jeg sku er billigt nok..
For at gi en ide er her et billede med hvad jeg ender med. Jeg går ikke amok, men vil bare ha en pæn cykel.
Min er dog med flatbar, og så har jeg valgt at skære udstødning lidt længere oppe så den er lidt kortere..
jul 2009
jul 2009
Det er et nemt projekt, og det er noget alle kan være med på....
jul 2009
dec 2007
Og det er det som virkelig trækker tænder ud i budgettet - især hvis man ikke selv er i stand til at lave ret meget selv.
dec 2007
sep 2011
maj 2005
Det er mindst lige så vigtig at han ved der er bøvl forbundet med den slags ting hvis man ikke gør det rigtigt. Også ved videre salg hvis man vil af med den igen.
Nå det så er sagt - så er det jo op til dig selv had du vil og hvordan du vil gøre det.
Og Dennis: Nu er det sådan at jeg ved hvad regler siger, hvad ting koster, og hvem der har dem, osv.osv. og har endda bygget en del Yamahaèr om, samt HD, Hondaer shadows, intruders og MANGE andre cykler de sidste 10 år.
Og jeg vil give dig ret - og det er jo også det jeg skiver.
Det er billigere at lave en cykler om til alt muligt andet end en bredrøvet mc.
Bare alende fælg, eger, dæk, slage, osv. koster jo en del. Dertil kommer - kan han selv eger den op, kan han selv montere delene, osv.
Det er ganske nemt at strippe en mc og smide hvide dæk på - og det ser også ud af mere en "bare" et 240 dæk.
Såp der får man noget for sine penge - men det nytter jo ikke noget hvis det er er 240 Røv manden vil have på sine kommende Drag Star.
sep 2011
Jeg ved godt at reglerne er der men har aldrig hørt om det.. og kender MANGE som køre på totalt ombygget dragstars.
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 35
Vi fandt en der havde lidt af det vi skulle bruge på den færdige. Og så ellers byggede vidre. Skat må man jo så selv vuderre om man tør springe over. Men det værste er nok hvis man blir indblandet i færdselsuheld. Så kan man komme slemt på den.
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/5635-dragstar_650
maj 2005
Nej nemlig - for det gør de ikke.
Og det som visse mc forhandlere gør med at forskyde fælgen for at få deres 200/50-17 fælg/dæk er = dårlige køre egenskaber og IKKE den rigtige måde at gøre det på.
Og kigge du i lovgivningen (du kan bla se det på Skad.dk) så er ting der ændre din MCs egenskaber som fremflyttersæt, fælge, gaffelbro, med mere ulovligt med mindre der er TUV på dem til den specifik MC som de skal sidde på.
Men problmet er bare at man kan ikke bare sige " Det troede jeg ikke", det vidste jeg ikke osv. hvis man bliver taget.
Der er eksembler på folk der har midste deres cykels inditit = omsyn, ny moms, ny afgift og ny vurdering af Mc. alt det du tidligere har betalt = VÆK.........
sep 2011
Alt thunderbike til yamaha er der TUV på...
jul 2009
sep 2011
En anden skærm, styr, fremflytter, og andet småting..
Det vil du med garanti ikke få problemer med hos skat. og der får en en røv fed cykel at køre på.
jul 2009
Så skal du i min optik igang med en vinkelsliber, begynde at skifte motor forgaffel osv ud... Fordi du smider lidt lys, saddel skærme styr på, så er det nu engang stadig en billig dragstar...
I køre vel også lidt for stærkt engang imellem
dec 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 14
Jeg vil have min cykel bliver lovlig om den så skal synes igen så må den det.
Jeg vil høre om man kan få større tank - breddere.
Hvor henne kan man køde styr - håndtag og hvad man ellers kan peppe dem dem.
Kan man ikke få flere heste ud af maskinen hvis ja hvordan?
Den cykel i linkede til mig som kostede 34000 kr er det billigt eller dyrt, skal man prøve at forhandle den længere ned?
Hvis jeg køber en cykel er der en venlig sjæl mod betaling som kunne tænke sig at hjælpe mig med mit projekt.
dec 2013
Jeg vil forsøge mig med at kontakte ham med den dragstar til 34000 kr.
Men igen var der en som kunne hjælpe mig med ombygningen samt indkøb når jeg kommer så langt?
jul 2009
Fordi noget kan synes betyder det ikke at det er lovligt. Og ALT tuning er ikke lovligt. Så flere heste kan du glemme alt om.
Men hvis nu du lige skræmmer kyllingen væk, så kan du hurtigt få bygget dig en fed cykel som ikke er mere ulovlig end du kan køre på den uden at politiet eller skat opdager hvad du har lavet. MEN det gør den altså ikke mere lovlig af den grund.
Bikeline.se er et billigt sted at handle styr skærme osv. Det er ikke plug and play, men det er nemt at arbejde med. Spec styr saddel osv.
dec 2013
Det er der jeg vil hen. Men hvad med de flere heste hvordan får man det?
jul 2009
Jeg har også et behov for power, og der har jeg en R6 til at dække det behov.
Nu er jeg godt klar over at ikke alle er så heldige at de har råd til 2. Det har jeg sådan set heller ikke.
Men det er i min optik helt væk at prøve at hive flere heste ud af en 650'er så kan du lige så godt købe en større mc fra starten, det vil også koste mindre.
jul 2009
dec 2007
Derudover er der også tuning der er lovligt, men vil da give dig ret i at det ikke er det værd på en dragstar.
Jimmy: tag evt en søndag på ebay, google og forums. Der er masser af stumper og gode ideer rundt omkring.
jul 2009
Og ikke mindst hvilke former for tuning mener du der er lovlig?
dec 2013
Så links, ideer modtages gerne, samt billeder
jul 2009
Det skal dokumenteres. Og det er ikke en opgave synshallen kan klare.
Og når vi skifter et styr eller sætter andre skærme på, forstår jeg det som konstruktive ændringer, og reelt også en ændring af identitet.
MEN det betyder jo ikke at vi ikke kan få den synet, eller at vi kan køre på den på den uden skat tar vores penge, men bare at hvis vi fulgte reglerne så skulle vi bruge en masse penge på at få alt godkendt og avgiftet.
dec 2007
Jimmy: Jeg ville gerne linke til dele osv. men det kommer jo helt an på smag og som du selv siger model. Ting som styr og håndtag der er det sådanset bare at finde noget du kan lide. Samme med sæde og skærme, men det forudsætter selvfølgelig at du kender dækstørrelse osv. I sidste ende er det nemmere at spørge på forums, her eller andre steder, med et specifikt spørgsmål. "Passer denne del på denne model/årgang?"
SKADs vejledning: http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm
maj 2005
Da den jo køre med et 15 x 3 - 170 dæk standart.
Dette vil du bal. kunne se på Skads hjemmeside.
Og Dennis D - Du kan godt "tune" din Mc så længe det ikke overstiger 20% og så længe at de dele du gør det med er godkendte.
Du kan faktisk få et 700 cc kit med 10.1 comp. stempler til en Drag star.
Og til dem der ikke siger at det kan svare sig at pille ved en XVS650 - så er det efter min mening kun fordi de ikke har prøvet det - eller har kunne gøre det ordenligt.
Et pro fuel kit, go et pro filter kit - giver den en langt bedre motor gang med mere bund og top effekt. (og bedre lyd)
Nu har jeg gjordt det ved 7 styks XVS650 - og det er sku ikke den samme mc når man er færdig.
Det er jo det samme som at sige at det ikke kan svare sig at sætte filterkasse og potter på min Hd og få den indstillet, fordi den har HK & NM nok til det jeg skal bruge den til.
Ja - det er også rigtigt.
Men 10 HK og 8 NM mere på baghjulet samt bedre motorgang var sku de få "øre" værd.
Og en XVS650 går fra omkring 26 HK på baghjuket standart til 36 efter hvad jeg så af tal på MR. Dynos rullefelt. Det er sku en del.........
sep 2011
Men hold du dig bare til reglerne...
Jeg køre også engang i mellem for stærkt.. sådan er jeg.. living on the edge!
dec 2013
jul 2009
Du skal igennem trafikstyrelsens syns vejledning og ikke en forenklet version SKAD skriver.
Ang Tuning så NEJ du kan ikke bare tune, da du skal kunne dokumentere at den ikke forurenere mere efter du har pillet, og der skal derfor vedlægges test af motor forurening, samt lyd.
Pargraf 22. 1) ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion,
Fra 1. april er etaten blevet pålagt at teste biler, knallerter og motorcykler for tuningsudstyr. Det der vil blive kigget mest efter, er naturligvis de ting der er lette at opdage ved rutinetjek, som udstødning, chiptuning, eftermonteret turbo og andet.
Bødestørrelsen kan blive solid og er ombyggeren uheldig kan tuningen ende i en ny afgiftsberegning, hvis det tuningen karakteriseres som en konstruktiv ændring.
Det nye er, at nu vil den udøvende og sælgende part i tuningen også blive straffet. Det betyder virksomheden der har solgt powercommander, udstødning eller andet til ombygningen, også straffes.
Mange tror fejlagtigt at eftermonteret tunudstødning og chiptuning tidligere var lovlig i Danmark. Det er ikke sandt. Tidligere var det også ulovlig, men da gjorde etaten kun minimalt ved problemet. Nu er politiet altså blevet pålagt at gøre noget ved problemet.
Nyheden fra Ritzau:
Den omtalte 20% grænse eksistere ikke, idet at alle former for "tuning" skal kunne dokumenteres, så den med at en udstødning bare skal være godkendt er som sådan rigtig nok den skal bare være godkendt til din model. og forligge en test der kan fremvises.
De 20% er ved uskiftning til anden motor. ret simpelt faktisk, hvis du ændre noget på din motor så har du tunet og så er den ulovligt indtil den er godkendt med dokumentation. Og denne står man selv for at fremskaffe.,
dec 2013
jul 2009
Det er om i vil det eller ej, ikke skad i skal rette jer efter men trafikstyrelsen og skat
Syn af køretøjer.
http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_g%C3%A6ldende_ver_27_sept.ashx
jul 2009
dec 2013
vil det så være mulig at få dette look som på den jeg linkede før den hvide?
jul 2009
dec 2013
dec 2007
jul 2009
Den sidste tar tid og er sjov hvis du godt kan li' at udvikle selv, den første er pisse nem, og så kan du køre med det samme.
dec 2013
Men på den anden side vil jeg nu gerne prøve det for at sætte sit eget præg på sin cykel.
Kunne man få en af jer garvet gutter til at give nogle hænder, mod betaling selvfølgelig?
Man behøves vel heller ikke bygge alt om på en gang? spørger måske dumt.... af en 40 årige mand
jul 2009
Hvis du så vil gå amok, koster det jo knapper at få folk til at lave det for en, og så kan det i sidste ende bedst betale sig at købe et færdigt produkt. Self ikke en dragstar til 200.000 kr som jeg har set på dba, da det bare er helt sindsygt og på ingen måder kan forsvares.
Men hvis du selv har mod på det så er den til 34000 et godt bud på en start, det er selv sådan en jeg er startet ud fra, dog ikke i fæl orange, men bare sort.
Men for de 46000 der er til forskel på en ombygget til en org. kan du sku få bygget meget cykel. Så sæt igang...
dec 2007
Jep - sæt i gang. Start stille og roligt. Skift lidt ad gangen og få føling med det. Jeg vil næsten godt garantere dig at du bliver gladere for selv at lave den, i forhold til at betale dig fra at få det hele gjort.
sep 2011
dec 2013
Jeg er utrolig glad for alt hvad i har skrevet, det hjælper mig sku til at sige kom så i gang med det.
Jeg har lige en række spørgsmål som måske har gået lidt igen.
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med indkøb af diverse dele til cyklen når tid er til det?
Syntes at se at nogle har en større tank, kan den købes eller er det en man skal i gang med at lave?
Kunne folk komme med nogle billeder links eller andet af Dragstar som er lavet om?
Jeg vil også gerne have link til hvor folk handler deres dele til sådan en fætter.
Dernæst vil jeg høre om der findes nogle bøger de hedder vel rep bøger til sådan en cykel?
Nikolai V jeg køber en 650 først det er min første cykel, så vil jeg tage stilling til om endnu en skal erhverves med større motor.
Dennis og LB i har givet mig blod på tanden til at jeg er overbevist om at jeg skal i gang selv med at bygge.
Endnu engang tak for jeres respons
jul 2009
https://www.google.dk/search?q=yamaha+dragstar&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Er7FUqWsCcih4gSp8YCwDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=738#es_sm=122&espv=210&q=yamaha+dragstar+bobber&tbm=isch
Her er links til shops
http://shop.thunderbike.de/Thunderbike-Parts/
http://www.rizoma.com/home/en
http://www.bikeline.se
http://www.ebay.co.uk
Sådan en Rep manual for du ikke brug for til at starte med, du skal igang med at skifte et styr en skærm og en udstødning og alt det er lige til at se.
Et andet bud er at søge på Youtube.
Destino har lavet en del guides
http://www.youtube.com/watch?v=WV2hAeytQ30&list=PLQa58Nop0klFxcDVoJF7rn7P6vg_c6gpz
Ang tank. så er det noget man køber og skifter ud, men en dragstar har efter min mening en ret stor tank fra fabrikken, så de fleste vælger istedet en mindre tank.
Men vent med den til du har monteret et styr og en udstødning (eller skåret den org. til)
Mange af de dele folk bruger er universale, eller kommer fra Harley.
jul 2009
http://www.youtube.com/user/destinocustoms?feature=watch
sep 2011
Men en dejlig cykel er det skam.. den køre rigtig godt og vil aldrig svigte dig hvis du passer på den
jul 2009
dec 2007
Ang. hele diskussionen omkring heste. Nogle kan ikke få nok, andre er ligeglade. Jeg selv er forholdsvis hurtigt kommet frem til den konklusion, at mit helbred (og andres) har bedst af at have en forholdsvis langsom maskine hehe
I sidste ende er det vel egentlig også det der er en del af charmen ved at ombygge og tilpasse, så maskinen kommer til at passe til lige præcis den der skal køre skidtet
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 31
dec 2013
dec 2007
Classic:
dec 2007
dec 2007
sep 2011
bare lige til info.
maj 2005
dec 2007
maj 2005
Der er også forskel på det plast cover ved kardan trækket osv. Men i bund og grund...........
dec 2013
Jeg vil sige tak til alle dem som har været med i denne her tråd, med gode link, ideer osv.
dec 2007
dec 2013
dec 2008
Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
dec 2013
Yamaha Dragstar