12.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Folie på mc Folie på mc

Godaften smiley
Skal igang med et lille projekt, og ville høre om nogen af jer har erfaring med, hvor meget folie der ca skal bruges til at pakke en mc ind ?
Det drejer sig om en R6, og det er alle kåber smiley

Mvh

- PS. Vælger folie hvis cyklen engang skulle sælges og køber gerne ville have den i den originale farve smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folie på mc
  • #1   15. dec 2013 Det er temmelig svært at gøre selv, jeg opgav og gav opgaven til en skiltemaler

• #2   15. dec 2013 Jamen jeg vil selv igang smiley
    Bliver det lort, så må den jo til skiltemaler .. Men prøver selv smiley Køber noget ordentligt folie med luftkanaler i ..

• #3   15. dec 2013 At der er luftkanaler i, gør ikke arbejdet nemmere.

Pakker selv biler ind, men laver ikke Mc'er, da tiden kontra hvad man kan tage for det, slet ikke hænger sammen.

Hvor meget der skal bruges, kommer an på størrelsen af skjoldene. Det tager dig kortere tid at måle dine skjolde end at vente på et præcist svar, angående antal meter. Hvis du ikke har prøvet det før, kan du dog nok roligt starte med 10m.

• #4   15. dec 2013 Det bliver absolut bedst hvis det er en erfaren der har lavet på mcer før smiley

• #5   15. dec 2013 men for man selv bliver erfaren og det selv kan blive godt, kræver det man selv laver noget og ikke bare smider alt til en autoiseret, jeg siger go for it, køb ind til et par gange, hvis det er det du syntes vil være sjovt at bruge din fritid på, så brug dine penge på det, nogle bruger dem på tivoliture, andre værtshuse, så er der nogle der bruger dem på byggeprojekter og ja folie projektor. smiley
    Men man bliver ikke ekspert uden at prøve og øve sig først!

• #6   15. dec 2013 Tror det er vanskeligt, at blive ekspert på dette område. Har gjort forsøget et par gange, og det ER muligt. Men jeg synes bare ikke at resultatet bliver så flot som en lakkering gør. Hv is det er en matsort folie man er på jagt efter, så er det selvfølgelig ligegyldig smiley Men bare igang mester med målebåndet, også bestil rigeligt - OG en kvalitetsvare.... MD

• #7   15. dec 2013 Gider personligt selv ikke bøvle med folie når jeg får MC. Hopper nok selv på noget PlastiDip da det kan "males" på smiley

• #8   15. dec 2013 Har juleferie i 3 uger, og er mekaniker, så er ikke så bange for at kaste mig ud i et lille projekt smiley Og kan jo ikke ødelægge noget, kun min pengepung :b
    Hvilket folie anbefaler i ? 3m ?

• Freddy P
    Freddy P Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
    #9   15. dec 2013 Hvad med spraywrap, er der nogle der har prøvet det?

• #10   15. dec 2013 Freddy P, nej. Men overvejer som sagt selv plastidip som er mere eller mindre det samme. Men det er ihvertfald nok lettere at få på cyklen end folie er vil jeg gå ud fra.

• #11   15. dec 2013 Spør' Lasse S, han har pakket sin egen R6'er ind engang.
    Jeg har selv prøvet det på en tank. Og det gik nu ret nemt. Og resultatet blev flot uden folder... Bare fuld fart frem! smiley

• #12   16. dec 2013 foliatec sprayfolie er ok. men absolut ikke flot i finish. bliver gummi agtig, evt spray over med klarlak.
    Men ikke alle typer sprayfolie er nemt at få af. Du kan risikere det skal gnubbes af igen og ikke trækkes af som der ellers beskrives på bøtterne...

• #14   17. dec 2013 Jungsung, hvis at man skal sidde og gnubbe det af, er det som regel fordi at man ikke fik givet det nok coats til at starte med fx...

• #15   17. dec 2013 Jeg har prøvet det. Det evt http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Styling/200825-faerdig_med_folie_projekt_
    Det tager laaang tid, men det er sjovt, da man hele tiden kan se at der sker noget smiley Jeg brugte det der svarer til 18 a4 ark.

Kommentér på:
Folie på mc

Annonce