1.080 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Xenon på MC.. go for it? Xenon på MC.. go for it?

hej mcg smiley

har fået et godt tilbud på xenon til cyklen af en forhandler

en H1 og H3 pærer med tilhørende ballastere.. dog ka jeg kun få det til prisen i 6000k...

min nærlyslygte er med DE-linse og fjernlys er en klarglas lygte...

vil der være stor chance for at blive stoppet for det? det vil self blive justeret ind så det ikk blænder med passagere bag på... smiley

burde jeg bestille og blive glad eller burde jeg bar lade være? ved self godt det er ulovligt.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xenon på MC.. go for it?
  • #1   31. aug 2013 Jeps. De stopper xenon mc´er, da polisen ved at det er en promile af danske mc´er der har det tilladt..Bor du i en storby er det no go!

Bor du på landet hvor der er længere mellem polisen, så er chancen for at blive stoppet mindre..

Uabset om du blænder eller ej, så skal de være godkendte til cyklen.

Det koster en bøde og et omsyn og i værste tilfælde må du ikke køre fra stedet du bliver stoppet

• #2   31. aug 2013 Jeg har selv overvejet xenon rigtig mange gange, men efter at køre i flok med en fyr der havde xenon ombestemte jeg mig igen. Det var enormt irriterende at have i spejlet hele tiden, desuden fik jeg af vide, at det var et enormt besvær at få det installeret.
    Køb hellere et par high-end pærer i stedet for. Så som Osram Nightbreaker. Disse pærer har jeg selv kørt med, og de giver et fantastisk lys i forhold til standart lygter, og så er farven mere klar hvid i forhold til almindelige pærer.

• #3   31. aug 2013 Jeg har kørt med xenon på min R1'er i 4 år , har været stoppet adskillige gange og de har aldrig sagt noget til mit lys , heller ikke mit diode positionslys.....

• #4   31. aug 2013 Søg evt i forum "xenon synlighed?"
    Der blev snakket en del for/imod og jeg diskede op med en lille video smiley

• #5   31. aug 2013 har kørt med det i 1 år og blevet set MEGET af policen, er blevet stoppet en gang pga. rutine tjek og han var selv i tvivl om det var lovligt eller ej.
    har læst mange stedder andre sys det er irriterende at have liggende bag sig, min "køre makker" har aldrig nævnt andet end det så fedt ud.
    vh.

• #6   31. aug 2013 Det er pisse irriterende og for stor gene for andre. Lad vær. Få evt. En større pik hvis du vil se sej ud.

• #7   31. aug 2013 Har kørt med Xenon de sidste 5 år, og er super glad for det.

Jeg ser langt bedre når jeg kører om natten, og ikke mindst - billister kan se mig.

Jeg er sikker på at det øger sikkerheden.

Er blevet stoppet adskillige gange til rutinetjeck. (Kørekort etc.) og de har aldrig påtalt det. Bor iøvrigt i Kbh.

Jeg ville sige go for it.

• #8   31. aug 2013 Bor i byen roskilde.. Må squ nok hellere finde nogle osram cool blue hyper.. Dem har jeg i bilen og er rigtig glad for dem smiley

• #9   31. aug 2013 Jeg ville ikke nyde at køre med det, vel vidende at jeg kunne blive stoppet når som helst - så arbejd dig udenom xenon smiley

• #10   31. aug 2013 Night breaker + er rigtig gode

• #11   31. aug 2013 @ Jacob nu er det jo ikke lige fordi han kommer til og kunne se den vildt store forskæl på selve farven på lyset med 6000 K.. det er ikke engang over i den "blålige" farve.. så skal han højere op ..
    så jeg tror ikke det er fordi han vil se "sej" ud med det..

• #12   31. aug 2013 Bare gør det når cyklen er født med DE lenser.
    Men hvis det er nogle gamle sæt de sælger, så kan de godt være langsomme om at lyse ordentligt, så ville overveje at bare køre halogen på fjernlys, det vil være ret røv at tænde for det, også skal pæren lige varme op først smiley

• #13   31. aug 2013 jeg har kørt med xenon i 3 år aldrig blevet stoppet og hvis de siger noget skal du bare spørge til vilken § de vil sigte dig for den er nemlig ikke extisterne og den de vil gå efter kan du bare trekke dem i ratten med st dropper de sagen min ven lar lavet det trek

• #14   31. aug 2013 Drop det, der er intet så træls som at ha en modkørende som blænder en, fordi spaden har brug for at have sit lorte xenon monteret.

• #15   1. sep 2013 lasse R: Paragraffen holder fint, hvis cyklen ikke er udstyret med en DE lense, så er det ulovligt.

• #16   1. sep 2013 Montere det nu bare, du får et bedre lys, du ser bedre, andre ser dig bedre.
    Jeg har det også eftermonteret på min R6 og jeg bliver ikke stoppet for det.

Så ligner du heller ikke så meget en knallert.
    Du køre sikkert også for stærkt, Det er også ulovligt.

Sæt igang.

• #17   1. sep 2013 møder efterhånden mange geilet knallerter der har blå pære i, så den holder da ik helt smiley

Kommentér på:
Xenon på MC.. go for it?

Annonce