783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Problemer med montering af plov Problemer med montering af plov

Jeg har problemer med at montere en plov på min Hyosung GT 650 S fra 2006.

Ploven er købt her: http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=156 så den skulle passe perfekt på min maskine.

Jeg har d.d. brugt næsten 4 timer for at få lortet på, og nu er den så monteret MEN, forrøret rører let ved plovens front - der hver forrøret går ned i ploven.

Det går jeg ikke ud fra er rigtigt, men ploven kan simpelthen ikke sidde på andre måder...

Også somom plove er lidt skæg - men ikke meget.

Andre som har haft samme problem eller som kan hjælpe mig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med montering af plov
  • #2   8. jan 2012 Jeg købte min plov hos Puig, og det var som hånd i handske. Kan varmt anbefalde det firma. Men det koster også lidt mere, men er det værd.

• #3   8. jan 2012 Som Per skriver, så er det tit nødvendigt at jage dremlen i og så omkring autolakeren før man bliver rigtig glad.

• #4   9. jan 2012 Hvis det ikke er angivet at tilpasning kan være nødvendig - så returner den til leverandøren. Skal du til at tilpasse og efterfølgende sende til en maler er den sgu "for dyr"

• #5   9. jan 2012 Der står at "it may need fittings", så havde også regnet med, at den ikke lige var spot-on.

Men nu har jeg købt ploven, så kan ikke købe en ny ved hverken Puig eller på ebay mv.

Hvis ploven rører forrøret, så smelter den vel ?

Andre der kan hjælpe ?

• #6   9. jan 2012 Ja den vil højst sandsynligt smelte lidt. Marker der hvor den rammer mod med en sprittusch, og slib så lidt af med en dremel. Der skal gerne være min 5 mm luft og mal den så derefter .

• #7   9. jan 2012 Tak for det Thomas R. Kan jeg bruge andet end en dremel ? Sådan en ejer jeg nemlig ikke.

Har fil, sandpapir, stålsav, alm. sav til rådighed..

Hvad skal den males med? Den ernemlig malet og larkeret sort i forvejen.

• #8   9. jan 2012 Ja nu er det lidt svært for mig at se uden billeder. Men muligvis kan du bruge en stiksav med en meget fin tandet klinge. Eller som du selv nævner en fil. Du kan nok godt selv fornemmer om man er ved at knække plastikken hvis du går for hårdhændet til værks. Men jeg ville for det skåret til og så tag den under armen ned til den lokale autolaker og sikke ham en kasse tuborg for ulejligheden smiley

• #9   9. jan 2012 Hmm, må nok hellere bruge en fin fil til formålet. Havde håbet på ikke at skulle have den til autolarker... Må se om jeg kan gøre det pænt.

Er 5 mm fra forrøret nok ?

• #10   9. jan 2012 Jeg vil tro at min 5 mm er nok, men kommer det ikke til at se dumt ud med 10mm så filer du bare det af. 10 mm fra burde være alt rigeligt.

• #11   9. jan 2012 Okey tak Thomas. Men er det "normalt" at man filer, tilskærer, bøjer beslag mv. når der skal monteres plov ?

• #12   9. jan 2012 Så vil i foreslå at jeg returner den eller forsøger at tilpasse ?

Ingen fra Aalborg området der har erfaring?

• #13   9. jan 2012 Det prøver jeg - en fil vil ikke splitte lakken af ? Der skal files på ploven hvor forrøret går ind?

• #15   9. jan 2012 Ved ikke om det er normalt at man tilpasser. Jeg har det sådan at med de forholdsvis mange penge et sådanne stykke plastic koster , ja så skal det sq også bare virke. Men som de andre siger, så bare tilpas den, nu hvor du har modtaget den. Du kan sagtens få et fint resultat. Og skulle der være en smule du er utilfreds med, ja så er det sq nok kun dig selv der lægger mærke til det, med mindre du stiller op i konkurrencer om at have den flotteste smiley

• #16   10. jan 2012 Du har formentlig ret Thomas. Jeg vil forsøge at tilpasse beslagene og derved måske undgå at skal skære/file for meget i ploven.

Tak for jeres svar smiley

• #17   10. jan 2012 Velbekomme og held og lykke til med projektet smiley

• #18   10. jan 2012 Tak smiley Jeg tager nye billeder af MC'en her til foråret og smider dem op på forumet - så kan i se om mit projekt lykkedes smiley

• #19   10. jan 2012 Ok god ide smiley

• #20   10. jan 2012 Så makkede jeg med beslagene en times tid igen (bøjede dem til og et par alternetive skruer mv.) og nu passer skidtet sku smiley ploven sidder nu 11 mm fra forrøret og helt lige på maskinen + sidder godt fast!

Går ikke ud fra at ploven vil begynde at smelte, når den sidder 1,1 cm fra forrøret, selvom det bliver varmt ?

• #21   10. jan 2012 Tror ikke du skal bekymre dig om det. Men godt du fik det passet til smiley

Kommentér på:
Problemer med montering af plov

Annonce