El-problemer med LED-blink {{forumTopicSubject}}
Hej drenge
I dag har jeg monteret LED-blinklys på min ged og har naturligvis også husket et elektronisk relæ, beregnet til LED-blink.
Efter at være nået til montering af det 3. blink virker kontrollampen for blinklys ikke og når jeg aktiverer blinkkontakten, enten til højre eller venstre, så blinker alle blinklys, ligesom katastrofe-blink. Men blink-takten er som den skal være.
Jeg har prøvet at smide mit gamle blinkrelæ på igen, men det giver kun et svagt konstant lys i alle blinklys ved aktivering. Underligt, da det med LED-blink blot burde blinke meget hurtigt.
Hvad f..... kan der være galt? Fejlmuligheder? Anyone?
På forhånd tak...
Mvh. Christian
dec 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 51
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 55
efter montering af de 2 første blinklys virkede det fint og kontrollampen virkede også som normalt. Det var først derefter at det gik i ged for mig.
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 17
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 280
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Er belastningen for stor kan den ikke blinke, da den tror at der er kortsluttet til stel. Er belastningen for lille er hastigheden for høj.
Næste mulighed er at du har lavet en bøf under montering.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 55
Tak for tippet.
Mvh. Christian
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 35 Svar: 62
Jeg står med samme problem at alle 4 nymont. LED blinklys blinker samtidigt og med halv hastighed.
Nu skriver i at det kan fixes med enten ensretter dioder eller modstande, men hvad med at erstatte indikatorpæren med en LED pære? Vil det virke?
El-problemer med LED-blink