{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

XV 250 - Pris på dette? {{forumTopicSubject}}

Jeg er normalt til racere, men da jeg skal have min første mc til foråret, har jeg jo efterhånden fundet ud af at forsikringspriserne er noget nær sindssyge for racere i en alder af 19.

Jeg har derfor kigget på en virago xv 250.. Vil dog gerne have at den siger lidt, og ser godt ud.. fandt denne på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Tw9YvLQdx2o&feature=related

Tænkte på, hvad sådan en ombygning ca. ville koste?(dvs. sædet, styret, og udst.) ca?

Snakker man 6-7000 kr? For man kan finde en fin brugt xv 250 til måske.. 18000kr.. Og hvis man så kunne få den lavet med det der, og kommer op på 25000.. Så ville det holde sig inden for mit budget. Den der ser jo både fed ud og lyder som en 500+ ccm..

Så.. Hvor meget tror i en sådan ombygning ville koste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XV 250 - Pris på dette?
  • #1   13. sep 2009 jeg havde en virago før, den er egentlig ret nem at lave en lille smugle ved.
    Bag sædet kan du bare fjerne så er der "ren" bagskærm.
    hvis du er heldig kan du finde en larme potte på stumpmarked til små penge.
    og så et højt styr og fremflyttersæt, så har du en ret fin virago til billige penge smiley

• #2   13. sep 2009 Ja lige præcis.. Men har du et bud på, hvad det koster? og er det noget man selv kan ordne, selvom man ikke har erfaring med at rode med mc?

• #3   13. sep 2009 et højt styr koster omkring 4-500 kr. og er meget meget nemt at skifte, bare sørg for det ikk er så højt at kablerne ikke kan nå smiley
    på min gamle virago bankede jeg en skruetrækker ind i afgangs røret og så lige "vrigget" lidt med den så hullet blev lidt større så kom den faktisk til at lyde ret godt, du kan bare passe på hullet ikke bliver for stort, kan meget nemt komme til at lyde for overdrevet.
    fremflytter sæt vil jeg skyde på koster omkring 1500 - 2000 uden at vide det rigtigt.
    og hvis du vil ha en anden udst på koster den nok omkring 4-5000 ca (os uden at vide det)
    men søg lidt på google efter div dele, og så lav en liste efterhånden som du finder de ting du skal bruge. og så når du har beregnet prisen så ligger du lige 1500 kr oveni til div ting man skal bruge hen af vejen smiley

• #4   13. sep 2009 og ham i den video kan du ikke rigtig tage efter mhs til lyden, min virago 250 lød aller best når den sejtrækker ved lave omdr. smiley
    de gør så dejligt i motoren, rigtig herlig og nem cykel smiley

• #5   13. sep 2009 (link fjernet)

• #6   13. sep 2009 Hehe ja okay.. Så en 6-7000 er ikke meget ved siden af? Synes bare den lyder fed sådan der.. Og det er jo en fin begynder... Så kan jeg savle efter en ZX6R.. Hehe.. mange år ude i fremtiden

• #7   13. sep 2009 hehe . jeg startede os med min virago pga max 34 hk reglen.
    og den er rigtig god til at lige komme igang på smiley
    Lidt rutine på en lille cykel skader aldrig

• #8   13. sep 2009 Hehe nej præcis.. Nu er jeg slet ikke til chopper, men sådan en der har "rene linjer", et lige, bredt styr, samt fed lyd.. ja det er fedt. Men ikke dem med for meget crom og unødvendigt læder.. Nej tak.. En ren bike smiley Som den i videoen.. Den er fed

• #9   14. sep 2009 Du skal have fat i en virago fra før '94, der lavede de en model med lige styr, og rent sæde, altså uden nitter, pis og lort...
    Du kan evn. se min, det er sådan en.
    På min sidder der et sæt Silvertail potter, som jeg gav omkring 3000 for. Det er de samme som dem der sidder på den på Youtube, bare en nyere model. Jeg vil klart anbefale dig sådan et sæt enden de nye (k02) eller de gamle, som også er fede, men lidt svære at skaffe (k01).
    De giver lige lidt dæmpning, så man slipper for de smæld som dyret ellers ville give fra sig...
    Men ellers rigtig fed maskine, når man har en nyere dåbsatest, har kørt 17000km på min egen siden jeg fik den sidste år, var senest en tur fra nordjyland til sjæland og tilbage igen denne weekend smiley
    Hvis du selv kan skruge, så har du en fin ged for 5000 ekstra...

• #10   14. sep 2009 Chris G

Lige præcis sådan noget jeg vil over i. Som sagt er jeg mest til racer, f.eks. en ninja 250r.. men sådan en koster jo fandme 40.000 brugt, og det har jeg slet ikke penge til. Tænker så på, at købe en Virago xv 250, der måske ikke er så pæn kosmetisk.. Til omkring 15000(har jeg fundet nogle styks til).. Så kan man jo selv shine den lidt op.

Er dit styr std? for det ser fedt ud. Mht. udstødning, burde jeg selv kunne ordne sådan noget? Jeg har ingen erfaring med at skrue på MC, men jeg er da lærenem nok og sådan.. Men som sagt ingen erfaring!

• #11   14. sep 2009 Mit styr er standard, min er en XV 250, den har lige styr, en XV250S har englestyr.
    Udstødningerne er nemme nok at skruge på, hvis du kan løsne og spænde en bolt/møtrik.
    Hvor kommer du fra?

• #12   14. sep 2009 Chris G

Midtjylland :-). Men det bliver ikke aktuelt før foråret, da jeg ikke har en MC endnu. Men det kunne være, at man skulle købe en til spotpris i efteråret, og så lave den om over jul? Dog skal pengene nok lånes fra den kære bankmand :-P..

• #13   14. sep 2009 Chris G

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60915990

Sådan en der?

• #14   15. sep 2009 Ja det er en som min.
    Det er også ved en forhandler, så det er ikke den dårligste pris, og ham der gammelgård er hvis også ganske hæderlig...
    Men bare chek at cromdele, og lak er i orden, det koster kassen at få sådan noget lavet!

• #15   15. sep 2009 Det er også den her

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61819409

Kommentér på:
XV 250 - Pris på dette?

Annonce