486 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Erfaringer med protection film ?? Erfaringer med protection film ??
Hej...
Jeg vil høre om der er nogle af jer derude, der har erfaringer med at sætte "paint protection film" på bikes.. evt. netop denne fra dette firma
(link fjernet)
Ifølge deres vejledning er det simpelt og tager ingen tid... men er det i realiteten også det.. eller har I nogle gode fif til at påsætte det bedst muligt...
Rigtig god weekend.
0 synes godt om
jul 2007
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 102 Svar: 334
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 470
Ja jeg kender godt det firma.. og har også længe haft et "godt" øje til dem.. men de har som jeg har set det ikke et fuld sæt til min model... så det er mest derfor grunden til at jeg har købt det hos http://www.invisiblepatterns.co.uk/
jul 2007
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Er tanken ikke magen til min? Sættet jeg købte bestod af tre dele, en til hver side af tanken, så benene/lårene ikke ridser og så ellers den normale foran hvor en normal tankpad sidder.
Eller er det HELE motorcyklen du vil have pakket ind i film?
Var det så ikke bedre med en omgang klarlak eller to, eller bare give den et par behandlinger med UltraGlozz?
sep 2008
Jow .. det er faktisk et full kit.. jeg har købt.. (ja jeg ved det godt.. er meget pylret over min bette 2- hjulet ven)..
Jeg havde tænkt over som du selv nævner at få et par omgange klarlak... men det gør jeg hvis ikke jeg er tilfreds med denne løsning... Jeg synes jeg ville give dette en pæn chance og med din løsning i mente.. havde jeg faktisk overvejet "tank only".. men nu hvor jeg alligevel skulle i gang.. kunne jeg jo ligeså godt tage hele cyklen....
Jeg har faktisk lige fået det ind af døren.. så jeg regner med at skal prøve at få det på idag.. (så må de andre planer jeg havde i dag nedprioriteres.. !!! )
sep 2008
Det består af udskåret dele netop tilpasset min model, hvilket jeg tror netop gør det nemmere at forme det korrekt også om runde dele..
Der er 14 dele: Tank pad & slide, Centre Fairing, Headlight, Fender, Air intake Fairing - L + R, Seat Unit - L + R, Lower Side Fairing - L + R,Top Fairing - L + R, Side Fairing - L + R..
Men det må jo komme an på en prøve i dag.. Jeg giver lige en melding om hvor godt det passer og hvordan det er at sætte på ...
jul 2007
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Lyder som et stort projekt med at pakke den ind
sep 2008
Sættet består af film til hele den bagerste del af tanken..sæde-partiet (dvs hele stykket under langs sættet )Hele frontpartiet af cyklen.. inkl. på lygteglasset,.. den forreste halvdel af forskærmen.. samt den foreste tredje-del af hele kåben fra top til bund..
Alt begyndelse er normalt svær.. og der var ingen tvivl om at de første stykker var de sværeste.. men det blev helt klart nemmere jo mere tag man fik i det..
Nu var det jo et full kit jeg havde købt.. så jeg må indrømme at jeg måske havde forventet at flere dele (størrere parter af bla. den bagerste del af kåben, samt den forreste del af tanken) var med i pakken.. Men omvendt.. de punkter.. som sættet indeholder.. dækker jo alle de dele som i dagligdagen er mest udsatte.. Så det er langt hen af vejen fair nok..
Delene passer lige som de skal.. det er tydeligt.. at det er lavet specifikt til min model...
Jeg havde så bare i mit "stille sind" også et lille håb og behov for at beskytte min tank mere.. da jeg gerne vil bruge tanktaske med magnet.. men her har jeg så tænkt mig at købe noget folie fra et skiltefirma og selv klippe det til.. og få det påmonteret.. .. Nu har vi jo taget på det ;-)..
Resultat.. Det er blevet for sent til at tage nogle ordenlige billeder.. så dem må vi vente på.. men det er nok også bedst at vente til jeg er helt sikker på at alt vandet derinde under er fordampet.. Jeg må tilstå at jeg til at starte med.. er blevet lidt bange for at det er "ikke godkendt" for jeg synes at kunne ane en del sæbevands rester på nogle af stykkerne..
Der er ingen luftbobler og har kunne læse mig frem til at sæbevandet fordamper af sig selv.. så vi må afvente nogle timer med at se det godkendt..
Stykkerne falder helt i et .. med resten og er derfor så godt som usynlige...
Thomas.. du sprugte om de kunne formes og bruges om de runde dele.. Der havde de skåret og formet delene meget godt.. så det var faktisk ikke svært.. Udover at få fanget den rigtige måde at gøre det på med det første stykke.. var der kun et sted.. vi synes det var svært at får det til at sidde lige i skabet og brugte meget tid på at få det på plads.. Det var hele det stykke omkring "luft indtagnings - kåbedelen".. Alle de andre var faktisk perfekt skåret ud. .så det gik ok..
Som sagt.. så skal folien have tid til at "hærde" og alt vand skal fordampe helt væk... før vi kan se det endelige resultat..
sep 2008
De steder hvor jeg havde haft held til at få næsten alt vandet ud var hurtige pæne.. De andre. hvor der efter monteringen lå denne rest vand inde under skulle blot have tid til at fordampe...
Jeg vil ingen billeder tage af det.. for det kan alligevel ikke ses.. det er nemlig usynligt.. hvilket jo er det bedste af det... Jeg har derudover nu også fået fat i noget folie, jeg selv kan skære stykker ud med.. så jeg skal i aften have lavet det til den foreste del af tanken.. så også brugen af tank-taske med bla. magnet.. ikke efterlader nogle spor..
Erfaringer med protection film ??