{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal de have særbehandling? {{forumTopicSubject}}

Jeg læste en annonce i avisen omkring et Playstation spil som Sony har valgt at trække tilbage fordi der er en sang i spillet som indeholder to linier fra koranen, og man er bange for at genere de stakkels muslimer. Jeg bliver så pisse irriteret over den slags. Havde der været tale om linier fra biblen eller for den sags skyld andre religiøse skrifter havde folk trukket på skuldrene. Men muslimer skal tilsyneladende have særbehandling. Hvorfor? For et stykke tid siden hørte jeg om en række banker der var gået bort fra at forære sparegrise til deres yngste kunder, fordi grisen ifølge muslimsk tro er uren og man ikke ønskede at genere de muslimske bankkunder - Eller de virksomheder der aflyser julefrokosten fordi man har nogle muslimske medarbejdere og ikke ønsker at fornærme dem... I dont get it. Hvorfor denne positive særbehandling. Hvorfor må man tegne alle andre religiøse personer men ikke Muhammed. Whats the fuc.... point?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal de have særbehandling?
  • #1   21. okt 2008 Man er vel bange for dem.. tænk på hvad der skete efter de danske tegninger.. smiley men ja, komplet latterligt

• #2   21. okt 2008 i forhold til playstation... kn ikke huske hvordan procendelen er muslimer og andre religioner, men vi kan godt blive enige om at der er ret mange af dem.
    så prøv at tænke på et salg sony ville gå glip af hvis alle muslimer boykotter det.

de andre eksempler er barefor politisk korekt for min smag

• #3   21. okt 2008 til grin .......... vi må vel snart heller ikke være her selv

• #4   21. okt 2008 Ja, det er er ved at ske er at muslimisterne har "vundet" når sony vælger at trække et spil tilbage. Jamen forhelvede, er det midelalderen vi skal til at geninføre..... Så vil jeg være godsejer og genindføre prima nochte i min byer ;9

• #5   21. okt 2008 Ak ja - Prima Nochte - Så er der altså noget ved at være en del af adlen.

• #6   21. okt 2008 Køb en xbox 360 smiley
    Nej seriøst, jeg fatter det heller ikke. Jeg er egentlig af den opfattelse at vi skal være her allesammen. Jeg er ligeglad hvilken religion man tilhører, men man må rette sig ind under de normer /regler der findes i det pågældende land man befinder sig i. Hvis man synes grisen er et urent dyr, så fint med mig, men det kan ikke være rigtigt at jeg skal kaldes ulækker fordi jeg kan lide bacon.
    Kan man ikke lide der er en grissesparebøsse i banken. Lad være med at købe den, eller skift bank.
    Synes man det er ulækkert der bliver spist flæskesteg og leverpostej til en julefrokost, bliv væk
    som sagt: vi skal være her allesammen, men det hele kan også blive for politisk korrekt

• #7   21. okt 2008 Ja vi er helt til grin i danmark og det her er kun starten...

• #8   21. okt 2008 Fatter stadig ikke hvorfor religion overhovedet er tilladt i vores oplyste samfund i dag. Global religiøs udrensning siger jeg bare.

Om man tror på Allah eller Buddah - alle er blevet snydt.

• #9   21. okt 2008 Jakob B, det er sgu ikke engang løgn. Det er ufatteligt at der er så mange uoplyste mennesker, men det hænger jo som regel også sammen. Jo mere tilbagestående og uoplyst et samfund er, jo mere religiøs er befolkningen.

• #10   21. okt 2008 Sune J - Lige på det punkt er jeg ikke helt enig. Jeg tror ikke nogen af os kan sige at USA er et tilbagestående og uoplyst land. Men jeg kan ikke nævne et vestligt kristent land, der er så religiøs som USA.

Ellers er jeg enig i resten. Hvis man ikke vil indordne sig, så må man finde et andet sted at være. Der er masser af muslimske lande, der har bedre klima, osv end Danmark, så hvis de ikke vil finde sig i at børnene bader efter idræt i skole, at naboen spiser bacon og drikker øl, og at man får en sparegris i banken, så kan de bare pisse af hjemad..

• #11   21. okt 2008 Dennis A---> havd med Vatikanstaten smiley

• #12   21. okt 2008 Ja ok - vatikanstaten er måske et dårligt eksempel.

• #13   21. okt 2008 Fætter Gasarm - De er ikke medlem af NATO og FN.. smiley

• #14   21. okt 2008 Ok.. ;P det var bare gas smiley

• #15   21. okt 2008 De kan ikke indordne sig i et vestligt demokratisk samfund. Iflg koranen skal love være givet af gud, dvs. demokrati (at mennesker skaber egne love) er blasfemi, og at acceptere menneskelovene forud for religionsdogmerne er derfor syndigt. QED

Det demokratiske problem er så at demokrati fordrer religionsfrihed og politisk frihed -idet demokratiet skal kunne rumme sin egen modsætning. Friheden til at dyrke en religion der forbyder det demokrati som fordrer religionsfrihed er derfor et paradoks.

Jeg er med på at genoprette feudalismen med Dyggi Prahl.. så vil jeg være kongen der rejser rundt og bor på nas ved alle godsejerne.

• #16   21. okt 2008
    Chefen T--> du skal være velkommen på mit gods, så kan du jo altid "låne" en af tjenestepigerne smiley

• #17   21. okt 2008 Gasarm - Ja, man skal jo passe tyendes ve og vel...

• #18   21. okt 2008 så længe vi vesterlændinge lallende bliver ved at give efter for trusler om det ene og det andet, lige så længe vil der være nogle der udnytter det - det her er da et oplagt eksempel.....

Jeg tror sgu, at jeg vil på ferie i Mellemøsten til sommer kun medbringende øl og flæskesvær i bagagen - så bliver den i det mindste ikke stjålet !

Det er ved at være for meget - snart må det vel heller ikke hedde en sparegris længere, men en spare-bowle...........

• #19   21. okt 2008 Hvad er det for en række banker Sune??

• #20   21. okt 2008 Fordi dansker er vattede og et slap folkefærd. Man kan godt fastholde begge dele - hvorfor ikke lade dem vælge. Så kan man have et sparegris og en spareturban. Eller noget i den stil.
    synes det er vattet at vi skal ændre os - i vores land - efter andres regler og værider.
    En ting er at respetere dem og leve i fred og fordraglighed - men at lave om på ting bare fordi de ikke kan/vil. Er sku lamt.

• #21   21. okt 2008 Penge,- det er nøgleordet, Sony er en virksomhed der bla. lever af at sælge den slags spil, og de er bange for at det vil skade deres salg og virksomheds omdømme i mange lande.

Og de beskytter bare deres interesser, længere er den ikke, det ville enhver virksomhedsejer da gøre, hvis de da besidder forretningssans.

Prøv at spørge Arla og andre store virksomheder med stor omsætning i mellemøsten, om de kunne tænke sig en ny omgang muhammedtegninger. smiley

At vi så ikke forstår muslimernes reaktion på noget,- i vores øjne så harmløs, det er en anden sag..

Men som ejer af produktet bestemmer Sony selvfølgelig suverænt hvad deres produkt skal indeholde, og er de bange for at det i sin nuværende form vil koste omsætning, måske mange mill, så er det da ganske forståelig at de lige ændrer det, så ingen blir stødt .

Det handler hverken om religion eller andet hokus pokus,- det er såmænd bare cool cash det her handler om.. smiley

• #22   21. okt 2008 Michael"lemvig" K; For nogle gør det åbenbart..

• #23   22. okt 2008 Tja her har du et link.
    Det kan da godt være at Sony beskytter deres interesser. Jeg siger bare at det er utroligt at man i så høj grad bliver nødt til at please folk med én bestemt religion fordi man er bange for reaktionerne.

http://avisen.dk/bank-fjerner-sparegris-af-hensyn-til-muslimer_1726.aspx

Kommentér på:
Hvorfor skal de have særbehandling?

Annonce