{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

WMA {{forumTopicSubject}}

Hej

Har brug for lidt hjælp. Ved godt den har været oppe før, men fandt ikke noget brugbart.

Jeg mangler en converter fra wma til mp3. Har hentet lidt musik (TDC-play) som jeg ønsker at brænde ud, og her duer wma format jo ikke. Har forsøgt via google, og har prøvet denne, men det virker sku ikke hos mig
http://www.wma-mp3.org/

Er der en der har et link (gerne for dummies, da jeg ikke har brug for en masse smarte features), til en god gratis:-)converter, og som i ved virker???

Mvh Ole

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WMA
  • #1   6. okt 2008 Google er din ven. og denne side også..
    (link fjernet)

ellers er der også http://www.download.com/Free-WMA-to-MP3-Converter/3000-2140_4-10494267.html?tag=lst-5

Dog skal du være opmærksom på at musik fra TDC er beskyttet mod dette.. meen.. das haben wir ein metoden smiley

• #2   6. okt 2008 M@F> Så er det så nu du skal fortælle metoden. Vi er jo ikke tankelæsere :o)

• #3   6. okt 2008 Jan K.
    jow.. det kan du have ret i.. Men det er jo ulovligt... at skrive om.. Uha.. er altså en velopdraget pige.. smiley ...............................

• #4   6. okt 2008 sound taxi

• #5   6. okt 2008 Din købemusik kan let omdannes til ubeskyttet mp3-format
    Når man køber musik på nettet, er sangene som regel udstyret med en form for kopisikring. Det kan give problemer med afspilningen - især hvis man skifter sin mp3-afspiller ud med en ny model. Musik indkøbt i det udbredte wma-format virker f.eks. ikke med de populære iPod-modeller.

Er man således brændt inde med en større samling af uspillelige musikfiler, findes der flere løsninger. Man kan bruge et program som Soundtaxi (soundtaxi.com), Tunebite (tunebite.com) eller det gratis AnalogWhole (analogwhole.com). Disse programmer udnytter "det analoge hul". Altså det naturlige faktum, at alt, der kan afspilles, også kan optages. Metoden svarer til at optage med mikrofon eller signalkabel. Forskellen er blot, at hele processen foregår i pc'ens lydkort - automatisk og i opskruet tempo.

Teoretisk indebærer metoden et vist kvalitetstab, men ofte vil forringelsen ikke være hørbar.
    Må man det?
    Disse programmer leverer altså en nem og hurtig løsning, når kopisikret musik skal omsættes til et mere åbent og spilbart format. Men metoden er efter alt at dømme ­i strid med loven om ophavsret. For ganske vist er det tilladt at bryde en kopispærring, hvis dette er nødvendigt for at afspille filen. Men undtagelsen gælder ikke, hvis der som her skabes en kopi. Og ganske vist gælder mildere regler for analog kopiering. Men i ophavsretslig forstand er der tale om digital kopiering, når musikken ender i et digitalt format - uanset om optage-processen er analog.

Der findes imidlertid en anden metode, som efter alt at dømme er lovlig: Her brænder man først de indkøbte filer ned på en musik-cd, som efterfølgende kan omdannes til mp3-filer ("rippes"). Hele processen kan klares med gængse musikprogrammer som Windows Media Player og iTunes. Metoden er udbredt og anbefales direkte af Bilkas musikbutik på nettet (kortlink.dk/4wcu). Så mon ikke den er lovlig?

I Kulturministeriets kontor for ophavsret vil man ikke udtale sig om lovligheden af konkrete produkter, men kontorchef Peter Schønning siger generelt om kopispærringer:

- Der skal være et minimum af effektivitet i det. Hvis man uden videre kan kopiere, og spærringen altså ikke beskytter mod kopiering, så bryder man ingen spærring. Og så er det lovligt.

• #6   6. okt 2008 Hej

Nix det er ikke ulovligt, efter min bedste overbevisning. TDC skal da under ingen omstændighed bestemme i hvilket format jeg skal gemme sin musik, tror ikke den holder i retten. De vælger jo selv at lade folk gratis hente deres musik.

• #7   6. okt 2008 Og forresten så stinker TDC's online musikbutik. Har købt nogle numre derinde, men jeg kan bare ikke få min Media Player til at hente det forbandede DRM-shit!

• #8   6. okt 2008 Ole.. hvad enten det er lovligt eller ej (kan også være noget af en jungle at finde ud af).. kan det løses..
    Faktisk vil jeg nok også være FULDSTÆNDIG ligeglad med om det var det ene eller andet. har jeg behov for at konventere... GØR JEG DET ALTSÅ bare..
    Så gå i krig.. og god fornøjelse.. Du må endelige råbe op. hvis du får problemer.. så skal vi prøve at hjælpe dig igennem smiley

• #9   6. okt 2008 Jan K.
    Hvilken version af WMP bruger du ??

• #10   6. okt 2008 M@F (Aalborg ) Ja helt enig, det er sku en jungle at finde ud af. Men tusind tak for hjælpen indtil videre, jeg arbejder lige lidt på sagen.

• #11   6. okt 2008 M@F> Version 11.0.5721.5230 står der...

• #12   6. okt 2008 prøv dette her (været brugbar på flere af mine XP maskiner)

Du kan løse dette problem ved at nulstille DRM-lageret på computeren. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:1. Hvis Windows Media Player 11 kører, skal du afslutte programmet.

2. Find DRM-mappen på harddisken, og omdøb den til DRMbackup.

Bemærk! Denne mappe er som standard %SystemDrive%\Documents og Settings\All Users\DRM i Microsoft Windows XP.
    Vær sikker på du kan se skjulte filer og systemfiler (findes oppe i menubaren under tools\folder options "view" tabben Hidden files and folders - show, hide protected operating system files - unchecked)
    omdøb mappen DRM til DRMbackup - advarsel : bemærk hvis du har musik købt fra f.eks. bilka eller tdc musik eller anden udbyder som anvender DRM så kan dette step betyde at du mister alle dine rettigheder til de musikfiler og skal så have fat i de butikker du har købt musikken af og få licenserne tilbage via dine kvitteringer.....

3. Besøg følgende Microsoft-websted:
    ((link fjernet)

4. Følg vejledningen på dette websted for at opdatere sikkerhedskomponenten i Windows Media Player 11. Med denne procedure kan du hente nye licenser til medieindholdet. Du kan også nulstille licenser til købt indhold, så du kan afspille indholdet på en computer.

• #13   6. okt 2008 Jan K.
    Alternativt.. kan du faktisk prøve at nedgradere din WMP til version 9 eller 10.. hente licensen derigennem.. konventere det... Men det er jo nok ikke en langsigtet løsning... hvis du jævnligt henter musik.. og gerne vil have version 11 kørende.. ..

• #14   6. okt 2008 M@F> Tak for hjælpen! Det er duer nu!
    Men stadig noget pis at man skal gøre en hel masse for at få det til at virke. Det skal bare virke med det samme!

• #15   6. okt 2008 Jan K.
    Enig... (tænker lige på gemalen.. som skælder ud og siger NØJAGTIG det samme som dig... og trækker meget på smilebåndet..)..
    EDB er noget fornøjerligt noget... smiley

Dejligt det kunne hjælpe dig....

• #16   6. okt 2008 M@F> Er selv en ørn til computere. Men jeg har aldrig været venner med Hr. DRM. Og slet ikke når han ikke gider at makke ret! Men har bare ikke kunne finde nogen brugbar løsning på nettet

Kommentér på:
WMA

Annonce