625 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Emil  D
Emil D
Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1

Spørgeskema - Hjælp et motorcykel ingeniør-speciale Spørgeskema - Hjælp et motorcykel ingeniør-speciale

Hvert år skrottes over en halv million motorcykler – mange af dem med kun mindre skader.

Som passioneret motorcyklist og ingeniørstuderende på Aalborg Universitet arbejder jeg på mit speciale i Industrielt Design. Jeg undersøger, hvordan vi kan forlænge levetiden på motorcykler og gøre reparationer og alternative løsninger mere tilgængelige.

Hvis du ejer eller har ejet en motorcykel, vil din erfaring være uvurderlig for denne undersøgelse – især hvis du har skrottet eller henstillet en motorcykel.

Spørgeskemaet tager kun 3-6 minutter, og alle svar er anonyme.

https://forms.office.com/e/eerWjha2am

Tak for din tid – dine input kan være med til at skabe nye løsninger for motorcykelvedligeholdelse og bæredygtighed! ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El tavle 750 kr.
  • Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgeskema - Hjælp et motorcykel ingeniør-speciale
  • #1   10. feb Jeg går i stå her:

Har du været nødt til at stoppe med at bruge eller skrottet en motorcykel? (Valg alle relevante)
    - Ja, på grund af reparations omkostninger
    - Ja, på grund af mangel på evner/viden
    - Ja, på grund af begrænset tilgængelighed af dele
    - Nej, jeg har ikke skrottet eller stoppet med at bruge en motorcykel

Der mangler en mulighed
    - Ja, som halvdelen af alle gamle motorcykler der ikke bliver repareret, strander det på at jeg ikke har tid / får taget mig sammen.

• #2   11. feb Ud over Mupersule Ns manglende svarmulighed var det ikke muligt at melde sig totalt uinteresseret i en konvertering til el smiley Og så er det jo urelevant, hvad en sådan konvertering koster...

• #3   11. feb har prøvet at udfylde lidt bøvlet desværre

• #4   12. feb Total latterligt udført spørgeskema.. Der mangler svarmuligheder i stort set alle spørgsmål..

• #5   12. feb “ Hvordan håndterer du typisk vedligholdelse og reperationer?”
    Her svarer jeg at jeg klarer det selv.
    2 spørgsmål længere nede kommer dette:
    “ Ville du overveje selv at udføre reperationer hvis det kostede mindre eller var lettere at udføre?”
    Hverken ja, nej eller måske er det rigtige svar

• #6   12. feb Den undersøgelse er jo gennemsyret af, at man skal være positiv overfor elektriske motorcykler.
    Det bliver et nej tak herfra.

• Emil  D
    Emil D Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
    #7   13. feb Mupersule N:
    Hej Mupersule, det er en god pointe, at det kan føles uoverskueligt eller blive nedprioriteret tidsmæssigt. Jeg har nu tilføjet en svarmulighed, der passer bedre til det. smiley

Richard P:
    Tak for at bruge tid på spørgeskemaet! Grunden til, at jeg håber, du vil svare på spørgsmål om pris og præferencer, er, at jeg gerne vil forstå synspunkter fra både interesserede og ikke-interesserede – så jeg bedre kan forstå, hvilke faktorer der spiller ind. ??

Brian S:
    Tak fordi du tog dig tid til at kigge på spørgeskemaet. Jeg håber, du har valgt den mulighed, der lå tættest på din oplevelse. Hvis du har tid, må du meget gerne dele, hvad du synes mangler – det kan hjælpe mig med at gøre det bedre fremover. smiley

Jesper:
    Jeg kan godt se forvirringen! Jeg har nu ændret spørgsmålet til 'flere reparationer selv' – der er sikkert en endnu bedre formulering, men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det!

Vestjyden:
    Tak for at bruge tid på spørgeskemaet! Det er lavet for at undersøge forskellige emner, herunder elektriske løsninger. Jeg har forsøgt at formulere alt neutralt og håber, du vil svare ærligt – også hvis du er skeptisk. Det hjælper mig med at forstå udfordringer og bekymringer bedre. Hvis ikke, så tak for din tid uanset! smiley

• #8   13. feb Svar til #7

Alene spørsmålet:
    Hvilke 2 faktorer ville gøre et konverterings kit interessant for dig?
    Vælg 2 indstillinger.
    Får mig til at stå af, for jeg er tvunget til at udtrykke at det overhovedet ville være interessant.
    Jeg kan ikke vælge at det IKKE er interessant.

• #9   13. feb Ja, det er svært at lave et spørgeskema.
    Først har man en bias på hvem der overhovedet svarer på et spørgeskema.
    Hvilken type er det? Og den type der svarer på et skema, har de specielle preferencer i forhold til MC?
    Og når så folk ser skeamet falder der nogen fra.
    Mere bias i undersøgelsen.
    Så det er utroligt svært at få et retvisende resulat.
    Vi havde en "mangfoldigheds og inklusions" undersøgelse på mit arbejde.
    Og da man man så SKULLE vælge 5 ting på en liste som man synes var vigtige for inklusionen, der stod jeg af. For der var ikke 5 ting på listen jeg synes var vigtige.
    Og de fik intet svar fra mig. Hvis man kunne have valgt mellem 0 og 5 ting havde det været fint.
    Så moralen herfra er at du skal arbejde MEGET mere med sådan en undersøgelse før du forsøger at få svar.

• #10   13. feb Enig med kritikken. Gennemgik alle siderne uden at indsende. Studsede også over: "Hvert år skrottes over en halv million motorcykler – mange af dem med kun mindre skader."
    En halv million må være på verdensplan, og er det et problem? Hvor mange elkøretøjer skrottes for eksempel?

• #11   16. feb Må indrømme jeg stod af, da jeg skulle tage stilling til hvad et konvertering kit måtte koste mm, når jeg tidligere har svaret, at jeg ikke var interesseret.

• #12   22. feb Afbrød udfyldelsen, da jeg nåede alle de irelevante spørgsmål om "el-konvertering".

• #13   23. feb Opgav hurtigt, spørgsmålene er torske dumme.
    Det virker nærmere som om det kunne være lavet via noget ungdoms skole.
    Ikke et ondt ord om ungdomsskoler, men her forventer man trods alt ikke at der er tænkt nærmere over teknik + udførelse.
    Værre er det at man nærmest forudsætter, at motorcyklen blot er et transport middel.

Kommentér på:
Spørgeskema - Hjælp et motorcykel ingeniør-speciale

Annonce