{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Eksamensprojekt, spørgeskema {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Vi er en flok gymnasie elever der er igang med en opgave, hvor vi vil fremstille en motorcykelhjelm, der selv kan tilkalde hjælp. Tanken er at hjælpen ikke altid kommer hurtigt nok, og det er det vi vil prøve at forbedre.

Vi har lavet et spørgeskema og det ville hjælpe os utroligt meget, hvis i lige ville svare på det smiley

Der er 3 spørgsmål så det tager kun 2 sekunder smiley

https://docs.google.com/forms/d/1U70CguXXoefvyue0Li4FfT-3NpUF4HmLmVUKOQUI5EU/viewform

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksamensprojekt, spørgeskema
  • #1   27. apr 2016 Jeg har svaret - men det kommer jo helt an på pris, vindstøj, osv. om jeg ville være interesseret smiley

• #2   27. apr 2016 Jeg har også svaret - men det ville komme an på flere faktorer, som Tobias også skriver ovenfor. Især om det er teknologi jeg stoler på - så der ikke vil gå en alarm hvis hjelmen ruller lidt rundt på gulvet. Eller at senderen ikke sidder så udsat, at den kan blive knust ved et eventuelt havari.
    Der findes jo også apps der registrerer mobilens bevægelser ved kørsel - og sender en alarm ved komplet stilstand over længere tid. Den slags kunne godt være en konkurrent - så jeres hjelm skal tilbyde noget ekstra:-)

Held og lykke med opgaven.

• #3   27. apr 2016 Ubrugeligt !!!
    Et system der kalder på hjælp hvis mcén er væltet ville være langt mere interessant smiley

• #4   27. apr 2016 Har svaret.
    Der findes allerede en hjelm der kan sende SMS hvis tlf bliver sat op til hjelmen.

• #5   27. apr 2016 Udført

• #6   27. apr 2016 Brian S..
    Hvor mener du dog at det er ubrugeligt? Det er da en rigtig god ide, hvis hjelmen er i stand til skaffe hjælp, når man er blevet slået bevidstløs i soloulykke. Vi skal desværre ikke mere end et par uger tilbage for at finde et tilfælde, hvor en motorcykellist blev fundet død på en mark!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #7   27. apr 2016 Der er alt for få faktorer til stede, til at jeg kan svare på de spørgsmål.

I skal ikke prøve at fremstille en hjelm der kan tilkalde hjælp, men i stedet gå efter en enhed som kan monteres i ALLE hjelme, hvis det skal have selv en absolut minimal mulighed for at give mening.

• #8   27. apr 2016 Det er godt nok et vagt spørgeskema: "Vil du købe mit produkt/er du interesseret i mit produkt"? (Og så svarer man uden at kende mere til det - øh, nej).

Men jeg har da svaret. Jeg håber I kan bruge mit svar til noget.

• #9   27. apr 2016 @thore j
    Hvis man opfinder noget som kun i 0,0001% af tilfældene giver en ægte alarm , så bliver det opfattet som "ulven kommer" og ikke noget der opfattes vigtigt hos alarmcentralen.

Derimod vil et system som sender bud efter hjælp hvis mc'en er væltet, give langt større mening.
    Et system som sender en alarm sammen med en gps position hvis tilt sensoren aktiveres. Alarmcentralen ringer til ejeren , får de ingen kontakt omgående så rykker de ud. Men det vil koste ressourcer som nok ikke modsvarer den mængde liv der kan reddes ..... Tror jeg smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#10   27. apr 2016 Jeg ser også et problem i at alverdens hjelme ligger på gulvet / sofaen / i skabet og ringer til alarmcentralen på skæve tidspunkter.

Brians system vil give mere mening...

• Michelle L
    Michelle L Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #11   27. apr 2016 Der er mange "hvis og hvis", men ud fra faget teknologi så syntes jeg det er en ok tankegang/idé. Husk det er unge under uddannelse, ikke videnskabsmænd. God arbejdslyst med opgaven ??

• #12   27. apr 2016 som inspiration kan i undersøge et system falk har, hvor der går en alarm hvis man ligger længer end x minutter når man arbejder alene.

• #13   27. apr 2016 jaja I har ret....det er selvfølgelig helt umuligt at konstruere en hjelm, der f.eks. kan mærke om der er et menneske i hjelmen (fyldt ud, varme fra hovedbund, ånde osv), ligesom det selvfølgelig heller ikke er muligt at designe softwaren i hjelmen til at kende bevægelsesmønstre fra et styrt , fra et fald ned på gulv, viden - ligesom det selvfølgelig heller ikke er muligt at ringe ejeren af en MC op (det kan kun lade sig gøre med bilister!).. osv osv.. find selv på flere..

Til jer der kun kan se problemer ved idéen. Prøv at finde ja-hatten lidt frem og lad være med at lade jer begrænse af jeres egen lidt snævre forståelse af idéen... lad innovationen blomstre lidt smiley

Desuden så findes der jo allerede tilsvarende system i visse biler, så ideen er der og den grundlæggende teknologi er også tilrådighed..

Jeg synes det er fedt på projekt og jeg kan kun opfordre Christoffer og hans kammerater til at arbejde videre med projektet. Der er bestemt både potentiale og substans i det

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#14   27. apr 2016 Ja men lad være med at låse jer til EN hjelm...

Som jeg skrev, kan jeg se meget mere ide i en enhed der kan monteres i alle hjelme...

Kommentér på:
Eksamensprojekt, spørgeskema

Annonce