1.962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Seat Leon 1,9 TDI 2004 - Afladeproblem Seat Leon 1,9 TDI 2004 - Afladeproblem

D. 13. marts 2008 købte jeg en brugt Leon fra 2004 hos en forhandler, og nu (efter godt halvanden måned) skal den allerede på værksted for 5. gang.

Problemet er, at bilen står og aflader batteriet kraftigt, når motoren er slukket. Der er ikke lys eller lignende tændt på bilen. Der er kommet nyt batteri på to gange, og de har skiftet noget ledningsnet, som de mente var årsagen og stod og aktiverede gløderørene/forvameanlægget, men problemet er der stadig.

Jeg har oplevet at køre en god lang tur, smutte ind at handle og efter et kvarter er den fuldstændig død. Batteriet ser ikke ud til at fejle noget. Jeg kan sagtens lade det op, pille polerne af batteriet for natten og så er der umiddelbart ingen problemer. Andre gange har den været død efter 8 timer på p-pladsen på mit arbejde.

Det er som sagt 5. gang, den skal på værksted nu, hvoraf de 4 har været nøjagtig det samme problem, og jeg er meget tæt på at kræve købet hævet. Jeg har sammenlagt måske kunnet køre i den i 12-14 af dagene, hvor jeg har haft den.

Hvad pokker kan der være galt? Havde den på et autoriseret Seatværksted i dag, og de mente, at det måske var generatoren, så nu ville de prøve at skifte den. Ellers kunne de ikke måle sig frem til nogle problemer.

MVH

K.

P.S. Er også postet på bilgalleri.dk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Leon 1,9 TDI 2004 - Afladeproblem
  • #1   6. maj 2008 Har været ude for lignende - der var det relæet til elbagruden der hang...

• #2   6. maj 2008 Havde også en mystiisk seat fra 2004 som gik ud og ikke kunne kører, så kom den på seat værksted og der rodede de i 4timer med computer på, og der var ALT galt, sagde den.. til sidst kom den igang, men gik som en 1cyl bil.. skulle så hoste hjem og tømme den, da jeg kom hjem kørte den fint og fortsatte sådan i 1år, så røg mit speedometer, og tankmåler.. det kunne de heller ikke finde ud af hvad var, så den blev solgt!!!

Seat kan være noget mystisk noget..

Håber i finder en løsning..

• #3   6. maj 2008 har de skiftet batteriet ???

er du sikker på den er afladet ??? havde i længe en golf IV med lignende problem, det var et hovedrelæ(sad bag sikringsboks) som var defekt, batteri virkede dødt, indtil man lige smed voltmeter på.

• #4   6. maj 2008 Hej jeg havde en Toyota på et tidspunkte, hvor jeg havde lignendet problem, og jeg snakkede med en mekaniker om det, og han mente at det kunne være generatoren. Men det viste sig istedet, at en celle i batteriet var kollapset, jeg satte et nyt batteri på bilen, og så var problemet løst.
    Men held og lykke med det!

• #5   6. maj 2008 Klaus - det er vist noget med at sætte den på værkstedet, bede om at få en lånebil og så fortælle dem at i kan bytte igen når de har fundet fejlen smiley

4 gange på værksted hvor de ikke kan finde en aflade-fejl... virker sq amatøragtigt. Hvis ikke de har en autoeletrikker i huset må de sende bilen ud i byen.

Kommentér på:
Seat Leon 1,9 TDI 2004 - Afladeproblem

Annonce