{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Import {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ska snart have mc og jeg kan ikke rigtigt finde andre 125 end 4t og jeg leder efter 2t supermoto men jeg kan ikke finde nogen i Danmark hvilke sidder kan man kigge på mc i udlandet og hvis i selv har erfaring med emnet må i meget gerne skrive hvordan i fandt jeres maskiner
Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import
  • #1   13. maj Mobile.de & Blocket.se

• #2   13. maj Har hentet en BMW R850RT sidste år. Tjek min post på FB. grp. Motorcykelforum. Søg "Nyt fra importland" Der er 2 afsnit med masser af tips.
    Regner ikke med at du vil køre den hjem, så tysk korttidsplade skal nok ikke på. Så primære tips vil være:
    - Få et Revolutkort til bet. Så slippes der for dårlige kurser og gebur. Den kan osse klare IBAN overførsler direkte fra App.
    - Der skal et COC dokument når den skal afgiftes. Skaffes billigst på:
    https://www.cocdocs.com/
    - Du kan snuppe en Flixbus til langt de fleste byer i DE til 150-400 kr. og arr. et tysk Shipping MC shipping firma til hjemtransport, så slippes der for trailerbøvl.

• #3   13. maj Du er med på, at du med A1 kun må køre MC med højst 15HK?
    Det virker som om du er ude efter en 125ccm cykel med mere end det.
    Det er naturligvis din egen sag og dit eget problem, hvis du bliver taget på noget du ikke må køre på, blot en venlig oplysning herfra.
    Held og Lykke med søgningen

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    maj 2024

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   14. maj Tak for svar det hjalp meget
    Og ja jeg har styr på hvor meget effekt og størrelse jeg kan må køre med et a1 kørekort for eksempel Husqvarna te 125 (11kw/15hk) det er en 2t

• #5   15. maj De Husqvarna te 125 jeg har været i nærheden af var alle 4t smiley

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    maj 2024

#6   15. maj Du kan godt få den i to takt med et andet eksempel ville være KTM EXC 125 (10.9kw/15hk)

• #7   15. maj Har aldrig set en te125 2t som der kan komme plade på, gider du sende et link.

Tror ikke det lykkedes for dig. Men hvorfor skal det være 2t ?

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    maj 2024

#8   15. maj Altså hvis du går ind og kigger på f.eks. LITTLE moto på YouTube kan du se hvad han køre på så jo de laver dem i 2t
    2t er bare federe end 4t alt fra lyd til effekt på mindre cc maskiner

• #9   16. maj At en eller anden tosse på YouTube har proppet en cross motor i et mc stel gør det jo ikke muligt at registrere i dk smiley

Lyd er der forskel på. Men når effekten er begrænset til 15hk. Så får man et MEGET bedre moment i en 4t… og man slipper for at renoverer sin motor konstant.

2t æraen er en død sild

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    maj 2024

#10   17. maj Hvis du faktisk gå ind på nettet og søger efter fakta kan du se fx den nyeste Yamaha r125 går fra 0-100 på næsten 11 sekunder hvor imod en ktm exc 125 gør det på knap 6 så jo der er forskel 2t kan tag flere omdrejninger og gør det hurtigere har du hørt om et powerband? 4t er kedeligt når det lave ccm og lyder af helvedes til
    Skruer på maskiner dagligt har intet imod at få olie på fingrene og køre fra 125 4t på en 2t 70cc knallert

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    maj 2024

#11   17. maj Kom til at skrive den tog flere omdrejninger min fejl

• #12   17. maj Når du er ligeglad med om det er lovligt, hvorfor vil du så trækkes med en doven 125cc maskine smiley Man kan få en rigtig fin rigtig mc for langt mindre end et 2t eventyr koster..

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    maj 2024

#13   17. maj Fordi jeg ikke gider bøde for en mc

• #14   20. maj De A1 mc kort regler er at pisse på unge mennesker.
    Kommer du på din Honda CBR125 4T og prøver at overhale en bil der kører 60 km/t er det stort set umuligt at komme uden om, og møder du en knægt med en tunet Jog får du også baghjul.
    Kan godt lide princippet om at man skal lærer at kører mc, men 15 hk er helt tåbeligt.
    De 48 hk ville gi langt mere mening, men hvorfor skulle regler dog bunde i fornuft!!!!
    Og så tænker jeg det er nemt for sådan nogle på min alder at løfte pegefingre og komme med formaninger om at husk nu du kun må kører med 15 hk osv, når vi bare kunne vælge frit fra hylde 1 da vi tog mc kortet.
    Men det har “vi” jo nok glemt smiley

Kommentér på:
Import

Annonce