{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #1   8. apr 2023 Det tvivler jeg stærkt på der er nogen som gør, for et beløb som giver mening kontra selv at køre ned og kigge på den.

Mange har efterspurgt det, men jeg har endnu aldrig set nogle anbefalinger.

• #2   9. apr 2023 Mht. At besigtige etevt. MC køb er der kun 1. "verdensmester" her og det er dig for der er kun 1 til at betale for evt. fejl og det bliver også dig smiley

• #3   9. apr 2023 Hvis en speditør besigtiger, så pådrager han sig ansvaret for at cyklen er som aftalt.
    Du siger til speditøren: "Der må ikke være lakfejl". Så ser han en ridse, og siger "Dur ikke". Så skal du betale speditøren for ikke at få cyklen. Og måske du var ligeglad med ridsen, for hvor stor skal den være for at det er en fejl?
    Det ansvar får du aldrig en speditør til at pådrage sig.
    Du vil også komme til at betale forud for noget du kun har set billeder af.
    Så langt er der altså ikke til Tyskland.........

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 54
    #4   10. apr 2023 Hej Gustav
    Kender dig ikke og er helt enig med Knud C og Mopersule.

Hvis du vil udnytte det langt større udbud i Tyskland, må du selv tage styring.
    Gennem tiden har jeg flere gange købt motorcykel og to gange været med til at købe bil i Tyskland.
    Hver gang var en fin oplevelse. En gang med trailer, hvor jeg mødtes med sælger på en p-plads lige vest for Hannover. (Han kom fra Dortmund med mc på trailer). En anden gang fløj jeg Billund-Stanstead-Dortmund, hvor sælger modtog mig. Forinden havde han afmeldt sin bil, sat den på eksportnummerplader. Han fik kontanter, vi skrev slutseddel og jeg kørte bilen hjem. Har også mødtes med en sælger i sit hjem og i et enkelt tilfælde endda overnattet hos sælger, og hvor hans hustru næste dag sørgede for omregistrering til eksportplader.
    Samtidig med udfordringen gennem dialog og opbyggelse af gensidig tillid fik jeg også gode turoplevelser.
    I alle tilfælde var der tale om handel med private. Bilen har jeg nu haft i 3 år og 2 af motorcyklerne i henholdsvis 23 og 2 år.
    Det kræver en del ekstra arbejde, koster megen tid, der er flere risici og enhver garanti er i praksis uden betydning. Udgiften til reg.afgift kan også fejlvurderes. Det var tilfældet vedr. min bil. Til gengæld fandt jeg lige præcis den model, jeg gerne ville have og tiden har vist, at den tillige er/var i megagod stand smiley

Held og lykke - eller brug den nemme løsning ved at købe i DK

Poul

• #5   12. apr 2023 Jeg bor som dig i Sønderjylland og har hentet et par motorcykler i Tyskland en i varevogn en vfr og en på trailer en 1500 Kawa begge gange købt hos en privat tog en testtur og fik dem ordentlig set efter lavet en handel og tog dem med hjem
    Så bare kom afsted det er ikke så vanskeligt

• Tomi J
    Tomi J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   12. apr 2023 Jeg har lige hentet bil fra Tyskland, at hent mc foregår nok ca på samme måde

Den vigtigste for dig, udover cyklen, er at tjek om der er pant for den. Hvis sælger har registrerings attest del 2, så er der ingen pant.

Og hvis du kører den hjem med tyske prøveplader, husk at melde det til skat før du kommer til Danmark smiley

Værdifastsættelse hos skat kan tage op til 5 uger, men for biler i hvert fald der findes firmaer som kan gøre det mod betaling på få timer.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 134
    #7   13. apr 2023 Firma Transporteca.dk klarer sådan en transport. Ca. 6 tus midt Tyskland til DK.

Betaling/køb - nej der er ikke speditør opgave.

Du køber ud fra foto og video.
    Og fremsendte dokumenter.
    Købsbeløb deponeres, og frigives når cyklen er Toldsynet i DK. Punktum!

Kommentér på:
Import

Annonce