Musik i ørerne {{forumTopicSubject}}
Hej gutterne
Så er sæsonen så småt ved at være i gang igen
Jeg er i gang med at lave indkørsel, så jeg må desværre vente 14 dage endnu med at få hende hjem fra vinterhi
Jeg var egentlig nysgerrig på, om folk køre med høretelefoner under hjelmen?
Jeg gør det selv nogen gange, men tager det noget af charmen?
Jeg får nogle gange kommentarer (positivt) om min gamle BMW, når jeg holder for rødt eller lignende, og sådanne beskeder mister jeg fx.
Men samtidig er det også bare fedt at drøne gennem landskabet med musikken i ørerne.
Min svigerfar, der har kørt Europa tyndt på kværn (uden høretelefoner selvsagt), synes jeg er tosset
Jeg ved godt, at det er en smagssag, men jeg blev bare nysgerrig på, hvor mange der egentlig gør det?
Kør forsigtigt derude.
M.v.h.
Tobias
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
Men til almindelig kedelig hverdagskørsel igennem byen eller kedelig motorvejstræk hvor vinden alligevel er det eneste jeg høre så er der tændt for musikken har altid haft den holdning at hvis man vil køre med musik i ørene så har man købt en cykel med den forkerte lyd men der går jo også hverdag i det
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Jeg bruger et par earpod pro og de fungerer fint under hjelmen og giver fornuftig beskyttelse mod vindstøj.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Kan man få noget højtaler indbygget i en hjelm ville jeg overveje det.... måske??
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 421
Hører tit musik eller podcast.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
Ingen musik hvis det er en hyggetur alene eller med andre..
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Tænder for musikken ved behov, men det er som regel ved eller op til første lyskryds.
Skummet på earbuds tager mest diskanten. Bass kan stadig høres gennem dem, så dyt sirener motorlyd og stemmer registreres.
Dog må jeg skrue ned hvis jeg skal snakke med folk der taler i normalt stemmeleje.
Det er svært at tænde for musikken hvis man kører på en lang lige strækning med monoton motorgang og vindstøj. Det er typisk der man mangler det.
Men det er nemt at slukke for musikken når der er behov for lydhørhed. Ka ikke forestille mig at køre hjemmefra på en mere end 20minutters tur, uden propper i ørerne der kan spille musik ved behov
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
Du kan også søge på youtube efter f.eks. Jeppay domio og se hans demonstration.
jan 2022
Følger: 18 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 7
Men selvfølgelig er det afhængigt af humør, og om det er en social tur.
Gi du den bare gas med musik på turen
Musik i ørerne