{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.532 visninger | Oprettet:

Musik mens man kører {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud på en længere mc-tur i morgen (alene), og det kan være ret så kedeligt at køre og kun have sine egne tanker at lytte til. Derfor vil jeg lige høre, om nogle af jer til tider kører og lytter til musik? Det jeg helst vil vide, er om det distraherer, så man ikke kan holde ordentlig fokus på kørslen og omgivelserne. Jeg cykler altid med musik i ørerne, men det er vel en noget anden sag, når man kører på motorcykel... Ørerne er jo trods alt allerede dækket til af en tyk hjelm, så det er ikke meget man kommer til at kunne høre omkring sig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Musik mens man kører
  • #1   12. jun 2009 Jeg kører konsekvent altid med musik smiley

• #2   12. jun 2009 Og det distraherer ikke? Kommer der en ambulance, så kan man vel også høre den alligevel?

• #3   12. jun 2009 Kører tit med standard Sony Ericsson ørepropper. De sidder godt og behageligt i mine ører. Men pas på når du holder stille i et kryds, folk tror at man er gal når man skråler med på noget fed tråd. :o)

• #4   12. jun 2009 Jeg er stærk modstander af at bevæge sig i trafikken med musik direkte i ørene.
    - Eller generelt høj musik.

Jeg bryder mig till om at se folk cykle med en iPod eller andet i ørene, da det uden tvivl vil tage noget af evnen til at orintere sig ved hjælp af hørelsen. Og bestemt heller ikke på motorcykel.

Men det er jo op til dig hvor sikker du føler dig ved det. Jeg ville aldrig gøre det, og stoler heller ikke på cykelister med earplugs før jeg har haft øjnkontakt med dem.

Den eneste løsning er en åben potte uden db-killer. - Så behøver man ikke musik. smiley

• #5   12. jun 2009 Forresten.
    Spiller selv guitar, og elsker fed tråd. Men direkte i ørene i trafikken bryder jeg mig ikke om.. I en bil, med anlæg føler jeg bedre man har overblik over lydene udefra. Og hører aldrig så høj musik at jeg fx. ikke kan høre udrykning.

Det kan godt være jeg bare har fået et forkert indtryk af det, eller at jeg bare er sær smiley

• #6   12. jun 2009 Emil stoler du på en cykellist selvom du har øjenkontakt med dem ?
    Ej spøg til side

Nej det ødelægger ikke mit fokus jeg har cardo scala rider så jeg også kan snakke i telefon og med en kammerat osv det virker super godt.

• #7   12. jun 2009 Musikken behøver ikke være høj. Og jeg kan i hvert fald høre omgivelserne, både biler og især horn og udrykningskøretøjer. Ingen problem.

• #8   12. jun 2009 Haha.. Nej, stoler sgu generelt ikke på andre i trafikken.. Og slet ikke cykelister..
    Men jeg mener bare at musik kan tage (noget) fokus fra trafikken. - Og derfor bruger jeg det ikke selv.
    Men hvad andre gør, er deres/jeres valg smiley

• #9   12. jun 2009 Enig med Emil (Skagen) H her...
    Musik i trafikken holder ikke. Ok måske nok i en bil, men ikke på vildt højt "brian-niveau" hvor den bagerste nummerplade står og vibrerer pga bassen smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #10   12. jun 2009 Jeg nægter at køre tur hvis det bare er transport fra A til B - så jeg sidder ikke på MC'en uden det kræver en stor del af min koncentration.

Jeg hører aldrig musik, og har ca INGEN tiltro til andre trafikanter - og det inkluderer især dem med musik direkte i lyttebøfferne, og også motorcyklister...

Jeg har kørt 66.000km uden et eneste styrt, så helt dum kan min fremgangsmåde ikke være. :o)

• #11   12. jun 2009 Brian og Sajmon.
    Så er det ikke kun mig der har den mening. Var lige bange for der kom 10 og svinede mig bagefter smiley Hehe.

• #12   12. jun 2009 Kører med musik i ørene hver dag til og fra arbi/skole og jeg bruger aligevel spejlene meget (kommer der nogen bagfra ?) så musikken svækker ikke min koncentration synderligt.

• #13   12. jun 2009 Musikken fjerner da fokus fra en af de bedste dele ved at køre motorcykel.. Lyden smiley

Men for nogen fungere det jo fint. Personligt har jeg tænkt mig at bruge mine høretelefoner til min iphone når jeg får ny mc, og skal køre, da de virker som både headset, og som lydisolering, da de går helt ind i øret.. Men ikke altid da:) - Det er nu mest for at skåne min hørelse.

// Michael

• #14   12. jun 2009 Som sagt, spiller jeg guitar. Og derfor har jeg et sæt formstøbte hørevern der dæmper 15 dm linært. Disse ørepropper bruger jeg til længere ture.
    - I disse høreværn har jeg muligheden for at tage "filtrene" ud og montere min in-ear monitors (sangerens stemme direkte i ørenene når man spiller live) i disse formstøbte propper. Dette giver vildt god lyd til musik også. - Og kan ikke sige mig fri fra at have prøvet det på mc. - Men bryder mig ikke om at blive "lukket inde".

• #15   12. jun 2009 dm ~ db smiley

• #16   12. jun 2009 Jeg kører af og til med min Ipod, men kun med musikken så højt, at jeg kun lige kan høre det, så det ikke giver problemer med, at høre trafikken. Og det går rigtig fint.

• #17   12. jun 2009 Personligt har jeg selv kørt en hel del km med masser af musik i ørene.

Men der er så mange faktorer:

1) Hvor kører du henne af i landet? Er det storby/indre by eller ude på landet?
    2) Orienterer du dig i spejlene?
    3) Hvad tænker fokuserer du på når du kører?

Jeg orienterer mig altid i spejlene, er ikke længere væk end jeg kan se dem smiley griner.. og jeg føler mig altid tryg når jeg ved hvad der sker både foran, bagved og i siderne..

- I KBH har jeg kun kørt begrænset med musik i ørene, fordi der er så meget andet man skal fokusere på, men ude på "landet" har jeg kørt meget med musik, og jeg bliver nærmest eksentrisk opløftet af det, og så bliver der wheeeeliet af sted smiley

/Just my 5 cent

• #18   12. jun 2009 @ Emil:

Vil også lige give dig ret det med DB killer/åben potte.. efter jeg fik min chopper som havde fri udblæsning, så var det simpelt hen det sødeste musik i mine ører smiley

Og det holder også bilisterne på afstand eller.. VÅGNE .. smiley

• #19   12. jun 2009 Der er vel ikke andet for end at prøve sig frem på mindre trafikerede veje. Har dog lidt erfaring fra de satans høretelefoner fra kørelæreren i sin tid. Han lavede ikke andet end at snakke konstant.

• #20   12. jun 2009 V. B: Det er 20-30 km motorvej og så en god strækning på landeveje/motortrafikveje. Stort set ingen bykørsel. Til bykørsel har jeg også tænkt mig at holde mig fra det.

• #21   12. jun 2009 Yes sir. smiley Min afkortede potte uden db killer brøler som et helt orkester smiley

• #22   12. jun 2009 Tja jeg har jævnligt musik i ørerne, og det har dem jeg kører sammen med også.

Selv har jeg altid ørepropper i, og så stikker jeg bare høretelefonerne op i hjelmen så den virker som en kabinet.
    Musikken kan jeg alligevel ikke høre over 120 kmt, og så meget høre jeg sgu normalt ikke trafikken alligevel, det er sgu alligevel sjældent man høre fx. en ambulance før den passere dig.

Og har da også kørt 60-70.000km uden uheld, så vil ikke sige det er et problem.

• #23   12. jun 2009 Jeg har faktisk også altid musik i min hjelm

Det køre over min gps så er der samtidig også telefom alt køre via bluetooth og virker 100%

• #24   12. jun 2009 Har også anvendt in ear plugs på længere ture og syntes det er super.
    Man kan skænke det en tanke, at døv også kan erhverve kørkort.

• #25   12. jun 2009 Har selv musik med på længere ture , bruger det som baggrundsmusik. Altså meget lavt , kan stadigvæk høre motoren fra mc , biler omkring mig osv.

Lægger ikke rigtig mærke til musiken tilgengæld hehe , nogen af konens musik kommer ppå engang imellem hvor jeg først opdager det i slutningen af sangen

• Martin  K
    Martin K Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #26   12. jun 2009 Jeg benytter også musik, men det er kun når jeg kører til og fra fyn. så det er kun på motorvej og der kan jeg ikke hører andet alligevel.. ..

• #27   12. jun 2009 har en Nokia 5800 Expres Music eller hvad den hedder. der kører jeg med headsettet der medfølger, fordi så virker opkald også. jeg kan godt føre en samtale ved Motorvejs kørsel, de hører lidt støj men kan godt høre mig.
    ellers bare musik i ørepropperne smiley

syntes ikke det er et problem.

• #28   12. jun 2009 Musik på lange ture på motorvej syntes jeg virker... Har også før i tiden kørt på korte ture, men det er et problem når man skal snakke med gutterne i et lyskryds osv... så det er jeg stoppet med.......

• #29   12. jun 2009 jeg har ikke særligt stor erfaring på mc endnu, og føler mig ikke tryg med musik direkte i ørene, vel hellere interessere mig i lyden fra min mc, så man kan gear skiftene udenad osv. føler det fjerne lidt af fokus.
    i bilen og lastbilen er man godt isoleret har bedre spejle og mulighed for og orientere sig, så der lytter jeg altid til musik både højt og normalt.

• #30   12. jun 2009 Har også altid musik igang....

Har bare kun én øreprop i...... (Helst den højre.....)
    Min teori er at det meste af det jeg skal høre kommer på min venstre side! feks. en ambulance der er ved at overhale.... (Jeg kører ambulance til hverdag, og vi ligger og jo som regel altid på midterstriben så derved kommer lyden jo også mest på venstre side......)

• #31   12. jun 2009 Sajmon­­™
    "Jeg hører aldrig musik, og har ca INGEN tiltro til andre trafikanter - og det inkluderer især dem med musik direkte i lyttebøfferne, og også motorcyklister...

Jeg har kørt 66.000km uden et eneste styrt, så helt dum kan min fremgangsmåde ikke være. :o)"

Bravo Sajmon, jeg er vildt imponeret over at du slet ikke er styrtet pga.
    at du aldrig hører musik naar du kører.
    Jeg kunne saa i sidste uge kun præstere 51.600 km. uden styrt, og uden musik. Men pludselig styrtede jeg. SELVOM jeg slet ikke lyttede til musik.
    Mærkeligt.

• #32   13. jun 2009 I bil - fuld udblæsning .., på mc...kan ikke betale sig, kan ikke høre en dyt...............men der er vel en grund til at døve både kan og må køre både trædecykel, mc og bil - og en blind ikke må;-)..og nok heller ikke kan:-/

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #33   13. jun 2009 Karsten L - Nej det er skam ikke mærkeligt - sådan en busa dims kan jo ikke svinge overhovedet. I stedet for at svinge på en busa, er det en bedre ide at efterlade køretøjet og finde et andet som skal i den retning man havde tænkt sig at dreje i...

Jeg er ikke kørt galt fordi jeg koncentrerer mig om min kørsel - og så er den vist skåret ud i pap så selv min lillesøster fatter det.

• #34   13. jun 2009 Jeg er sikker på Karsten L har nynnet "sikken dejlig dag det er idag" på sin MC smiley

• #35   13. jun 2009 Hvis man har behov for musik når man kører på sin MC, så har man sku en for dårlig potte på!

SKAM JER!

• #37   13. jun 2009 Jeg høre næsten altid musik når jeg kørre men kun i det ene øre så bliver jeg ikke overrasket hvis der kommer feks. en ambulance.

• #38   13. jun 2009 hmmm har prøvet det med musik i ørene, men min udstødning overdøver musikken selvom jeg skruer op på fuld knald. så det gir ik rigtig noget.

• #39   13. jun 2009 jeg kan aldrig få de ørepropper til at sidde fast under min hjelm.. Men lyden af mc'en er mere end nok smiley

• #40   13. jun 2009 Musikken kommer jo , når man giver lidt mere gas ,min spiller en dejlig musik.

• #41   13. jun 2009 Sajmon­­™

Hvad har det med musik i ørerne og trafik sikkerhed at gøre ? ? ?
    Synes du skulle holde dig til emnet.

• #42   13. jun 2009 nejnejnej.... hvorfor ødelægge fornøjelsen med musik? Lyden fra en mc er musik i sig selv. Smid den 2 gear ned og giv fuld hane... det er sød musik smiley Keder du dig så gør det igen og igen og igen og igen og igen.....

• #43   13. jun 2009 Lars B

Så køre man jo for stærk smiley ..

• #44   13. jun 2009 ja uha... det kan vi da ik ha' smiley

Kommentér på:
Musik mens man kører

Annonce