417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hej hjælp til overvågning hej hjælp til overvågning

hej skulle der være nogen experter her der kunne fortælle mig om trådløst oervågning , Jeg kunne tænke mig 2 stk kameraer, der optog ved bevægelse eller ved komando via sms , der er ikke internet der hvor de skal være ,så det må være noget med simkort , kan ikke finde det jeg søger , så derfor hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hej hjælp til overvågning
  • Ixo P
    Ixo P Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 4
    #1   2. mar 2008 Det eksistere desvære ikke endnu det med remote acces som med sms eller ligende.

Dog findes der geniale løsninger med kameraer og en styre pc som kan optage helt efter hvordan du ønsker det.

• #2   2. mar 2008 Tjaa.. der eksistere ikke rigtig nogen færdig udviklede programmer der kan det som du leder efter... men.

Hvis du forener dig med en linux haj eller lign, kan kamera tilsluttes et trådløst access point, og som derved sidder på til en computer. der kan så tilsluttes en telefon hvor man ved at sende specielle SMS'er til denne telefon kan få en listener til at eksekvere forskellig slags kode. (dette ville være løsningen)

Jeg kan tegne princippet.. jeg er bare ikke haj nok til shell scripting til at få det hele op at køre.. men en fra mit gamle arbejde havde sat en telefon til en computer, som styrede strømskinnen til hans routere og server. Så hvis forbindelsen røg, kunne han via at sende en sms til telefonen få den til at slukke og tænde for strømskinnen...

Han havde lavet det ud fra en nokia telefon, og et datakabel (til seriel port) og så hentede nogle standard programmer der kunne aflytte koden. han havde lavet dette på en open BSD unix server.

• #3   2. mar 2008 hvad med en alarm?

• steffen b
    steffen b Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #4   3. mar 2008 prøv den her!
    http://www.spydk.dk/

Kommentér på:
hej hjælp til overvågning

Annonce