1.718 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Kaburator eller indsprøjtning Kaburator eller indsprøjtning
Jeg er helt ny udi mc verdenen.
Jeg skal have min første mc, og tror det skal være en brugt Aprilia Pegaso 650. Nu er spørgsmålet blot om jeg skal vælge en model med karburator eller indsprøjtning, min umiddelbare tanke er at indsprøjtning må være at foretrække, men i bund og grund aner jeg ikke hvad fordelene og ulemperne er.
Hvad er jeres erfaringer?
0 synes godt om
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 695
https://www.e10check.nl/motorscooter/aprilia/
For ellers er den ikke godkendt til E10 benzin og så får du måske nogle kedelige reparationer.
jun 2021
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 394
jan 2015
Mit klare indtryk er at det nærmest kun kom fordi man ikke længere kunne overholde de forskellige forureningsnormer når man brugte karburator.
Altså at man så en fordel i karburatoren.
Jeg har haft 5 karburator cykler og nu 1 med sprøjt. Og jeg må indrømme at jeg aldrig har tænkt over det. Begge dele virker uden at gøre opmærksom på sig selv.
jan 2015
Da jeg kørte i klub havde vi en der havde en Pegaso. Han havde aldrig kørt på andet.
Så på en tur nærmest tvang jeg ham til at snuppe min TRX 850, og så tog jeg gyngehesten.
Da vi så byttede tilbage sad han lidt på gyngehesten, og så pegede han ned på tanken og sagde "DU...BLIR...SOLGT"
jun 2021
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og med E10 vil jeg lytte til det gode råd, det er jo ikke givet at man bliver ved med at producerer E5. Det er vel et problem for mange ældre maskiner, synes bare ikke jeg har hørt om det før..
Jeg har ingen planer om tuning, de fart gale år er veloverstået, nu er det nok nærmere et "midtvejs krise projekt", bare lidt tøffen omkring på vej og strand
jan 2015
Fra midt 0'erne skulle (næsten) alle køretøjer være OK med E10.
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
De nyere årgange med sprøjt kører rigtig fint.
På sådan en 1stamper ville jeg være ligeglad med om den har karburator. Der er jo næsten ingen vedligehold når du tager synkronisering osv væk fra sammenligningen.
Kaburator eller indsprøjtning